هیئت‌های مذهبی نباید ابزار دست سیاست‌بازها شود
کد خبر: 3866712
تاریخ انتشار : ۰۵ دی ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۳

هیئت‌های مذهبی نباید ابزار دست سیاست‌بازها شود

گروه فرهنگی _ رئیس شورای هیئات مذهبی ارومیه گفت: روسای هیئت‌ها نباید اجازه دهند هیئت ابزار دست افراد سیاست‌باز شود؛ چراكه مجالس حسينی و فاطمی، جای بيان اينگونه مباحث نيست.

هیات‌های مذهبی نباید ابزار دست سیاست‌بازها شودعلیرضا بقایی، رئیس شورای هیئات مذهبی ارومیه، در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجان‌غربی، با اشاره به نزدیک بودن ایام فاطمیه و وظایف مداحان در این ایام اظهار کرد: برای افزایش سطح علمی و معنوی مداحان و هیئات مذهبی باید برنامه‌ریزی شود زیرا هیئت‌های مذهبی از ظرفیت‌های استثنایی فرهنگی در استان به شمار می‌رود.

وی با بیان اینکه امسال انتخابات مجلس نیز در پیش رو است، افزود: برخی افراد شاید با حضور در مراسمات مذهبی قصد سوءاستفاده از منبرها برای تبلیغات را داشته باشند که نباید اجازه داد چنین اتفاقاتی رخ دهد.

رئیس شورای هیئات مذهبی ارومیه ادامه داد: دین از سیاست جدا نیست و این سیاست یعنی سیاستی که به معنی حفظ نظام باشد اما غلطیدن در جناح‌ها و به نفع آنها در مجالس سخنرانی کردن به صلاح مجالس عزاداری نیست.

بقایی عنوان کرد: در آستانه انتخابات روسای هیات‌ها نباید اجازه دهند هیات‌شان ابزار دست افراد سیاست‌باز شود؛ چراكه مجالس حسينی و فاطمی، جای بيان اينگونه مباحث نيست.

وی اظهار کرد: مسئولان هیئت‌های مذهبی از جایی حقوق نمی‌گیرند و صادقانه و بدون هیچ چشم داشتی برای امام‌حسین(ع)زحمت می کشند، این زحمات شایسته تقدیر است

رئیس شورای هیئات مذهبی ارومیه تصریح کرد: فعالیت شورای هیئت مذهبی در چهارچوب سیاست‌های اداره کل تبلیغات اسلامی است و هیئت‌های مذهبی برای مشارکت در برنامه‌های شورا باید به دور از حاشیه‌سازی و جریان‌سازی‌های سیاسی حرکت کنند زیرا همه موظف به عزم ولایی و مدیریت جهادی در بخش فعالیت‌های دینی، مذهبی، فرهنگی و اجتماعی است.

انتهای پیام
captcha