شرکت 205 نفر کردستانی در هفتمین دوره مسابقات طلاب و روحانیون اهل سنت
کد خبر: 3868407
تاریخ انتشار : ۱۲ دی ۱۳۹۸ - ۲۱:۴۴

شرکت 205 نفر کردستانی در هفتمین دوره مسابقات طلاب و روحانیون اهل سنت

گروه فعالیت‌های قرآنی- مدیرمرکز بزرگ اسلامی غرب کشور از شرکت 205 نفر از طلاب و روحانیون استان کردستان در هفتمین دوره مسابقات طلاب و روحانیون اهل سنت اشاره کرد و گفت: از این تعداد 42 نفر روحانیون و 39 طلبه آقا و 124 نفر آنان بانوان طلبه مدارس علوم دینی هستند.

شرکت 205 نفر کردستانی در هفتمین دوره مسابقات طلاب و روحانیون اهل سنت

به گزارش ایکنا از کردستان، حجت‌الاسلام حسن منتظری، مدیرمرکز بزرگ اسلامی غرب کشور امروز، 12 دی ماه در جمع خبرنگاران رسانه‌های گروهی استان کردستان از برگزاری هفتمین دوره مسابقات قرآنی روحانیون اهل سنت در کردستان با حمایت دبیرخانه شورای برنامه‌ریزی مدارس علوم دینی خبر داد و اظهار کرد: در این راستا کار ثبت‌نام هفتمین دوره مسابقات قرآنی طلاب و روحانیون اهل سنت، ۱۸ آذرماه در کردستان آغازشده است.
وی با اشاره اینکه این دوره از رقابت‌های قرآنی در دو مرحله نیمه‌نهایی استانی و کشوری برگزار می‌شود، افزود: کار ثبت‌نام از روحانیون و طلاب علوم دینی استان کردستان در هفتمین دوره مسابقات قرآن از ۱۸ آذرماه آغاز و تا ششم دی‌ماه ادامه داشت.
حجت‌الاسلام منتظری از شرکت 205 نفر از طلاب و روحانیون استان کردستان در این دوره از رقابت‌های قرآنی اشاره و بیان کرد: از این تعداد 42 نفر روحانیون و 39 طلبه آقا و 124 نفر آنان بانوان طلبه مدارس علوم دینی هستند.
وی اعلام کرد: هفتمین دوره رقابت‌های قرآنی استان کردستان ۱۶ دی‌ماه سال جاری در مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور برگزار خواهد شد و برگزیدگان این بخش از مسابقات قرآنی به مرحله کشوری که اسفندماه سال جاری در آذربایجان غربی برگزار می‌شود، راه می‌یابند.
مدیر مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور با اشاره به اینکه این دوره از رقابت‌های قرآنی در سه بخش روحانیون (ائمه جمعه و جماعت، مدیران و مدرسان و فارغ‌التحصیلان مدارس علوم دینی)، طلاب مدارس اهل سنت ویژه آقایان و طلاب مدارس علوم دینی (مدرسان، فارغ‌التحصیلان و طلاب مدارس علوم دینی) ویژه بانوان برگزار خواهد شد.
وی به رشته‌های هفتمین دوره رقابت‌های قرآنی طلاب علوم دینی اهل سنت استان کردستان اشاره و عنوان کرد: قرائت ترتیل و تحقیق، حفظ سه جزء، پنج جزء، ۱۰ جزء، ۲۰ جزء و ۳۰ جزء، ترجمه و مفاهیم قرآنی و پژوهش‌های برتر قرآنی از رشته‌های این دوره از مسابقات قرآنی است.
حجت‌الاسلام منتظری با اشاره به اهداف این دوره از مسابقات قرآنی اعلام کرد: ترویج و تبیین معارف قرآنی همراه با صیانت از مشترکات دینی، ایجاد همگرایی و وحدت عملی بین جامعه هدف، شناسایی، پرورش و شکوفایی استعدادهای قرآنی، تقویت روحیه اعتقادی و معنوی با بهره‌مندی از آموزه‌های دینی و اخلاقی برگرفته از مفاهیم قرآنی ازجمله اهداف برگزاری این دوره از رقابت‌های قرآنی است.
وی به ششمین دوره رقابت‌های قرآنی طلاب و روحانیون استان کردستان اشاره و عنوان کرد: ۱۵۹ نفر از طلاب و روحانیون اهل سنت استان کردستان سال گذشته در ششمین دوره مسابقات قرآنی شرکت کردند که 11 نفر به مرحله کشوری این دوره از رقابت‌های قرآنی راه یافتند و دو نفر نیز به عنوان نفرات برگزیده کشور انتخاب شدند.
مدیرمرکز بزرگ اسلامی غرب کشور افزود: قرآن عهدالله بوده و باید تمام م<منان و مسلمانان از این عهد و ÷یمان الهی با بندگانش بهره کافی و وافی را ببرند.
وی ادامه داد: بعد ازپیروزی انقلاب اسلامی در کشور ما توجه ویژه‌ای به قرآن شده و باید تمام ملت ایران نیز باید با تعهد قلبی در راه این کتاب الهی گام بردارند چراکه در عالم برزخ تمام انسان‌های نیازمند قرآن هستیم.
حجت‌الاسلام منتظری یادآور شد: در این راستا مرکز بزرگ اسلامی نیز به برگزاری هفتمین دوره رقابت های قرآنی ویژه طلاب و روحانیون با شعار «عمل به قرآن» اقدام کرده است.

گفتنی است؛ در پایان این مراسم از ملیحه سیفی، خبرنگار ایکنا به عنوان خبرگزاری برتر در  پوشش مناسب اخبار هفته وحدت تجلیل شد.

انتهای پیام
captcha