تاريخ تكرار می‌شود/شایعه پراکنی‌ها درباره حشدالشعبی
کد خبر: 3870287
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۱۹ دی ۱۳۹۸ - ۰۷:۵۵

تاريخ تكرار می‌شود/شایعه پراکنی‌ها درباره حشدالشعبی

گروه سیاست و اقتصاد ـ تاریخ تکرار می‌شود، در دوره مختار ثقفی، پس از آنکه رویای قصاص قاتلان امام حسین(ع) محقق شد، زبیریان علیه او شایعه پراکنی کرده و گفتند ای اهل كوفه، مختار عجم‌ها را به عنوان سرور و سالار شما قرار داده است! امروز نیز حشدالشعبی پس از آن همه فتوحات با چنین شایعه‌هایی مواجه است.

تاريخ تكرار می شود/شایعه پراکنی ها درباره حشدالشعبی

به گزارش ایکنا از خوزستان، متن زیر یادداشت مهدی دغاغله پیشکسوت قرآنی استان خوزستان در پی بروز برخی اتفاقات پس از شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی، ابومهدی المهندس و یاران آنها در بغداد است که آن را در اختیار خبرگزاری قرآنی قرار داده است:

هنگامی كه مختار ثقفی به جنگ  عبيدالله بن زياد می رفت، قلب های خيل كثيری از مردم كوفه برای مختار می تپيد وخالصانه او را دعا می كردند كه بر لشكريان ابن مرجانه كه در موصل وتكريت لانه كرده بودند فائق گشته پيروز شود.

بعد از اينكه رويای قصاص قاتلان امام حسين(ع) محقق شد كم كم تشويش اذهان عمومی و شايعه پراكنی توسط زبيريان شروع شد و مهمترين ومؤثرترين آن شايعه ها اين بود كه بهانه كردند: ای اهل كوفه، مختار عجم ها را به عنوان سرور و سالار شما قرار داده است!

اينجا بود كه زبيری ها مختار را در انظار مردم از يك سردار شجاع وحق مدار به يك وابسته به اجانب و دوست عجم ها تبديل كردند وشعار مرگ بر حكومت عجم ها سرداده شد و حدود ٥٠ هزار نفر از ياران مختار به وی پشت کردند و از حمايت او و جنگيدن در ركابش در مقابل مصعب بن الزبير كه از مكه به عراق آمده بود  دست كشيدند و در نهايت بعد ها مصعب همه آنها از دم تيغ گذراند.

امروز همان وقايع تاريخ تكرار می شود

بعد از تحقق اين همه فتوحات سراسر افتخار توسط حشد شعبی و فرماندهان رشيدش كه زبانزد عام وخاص شده بود، آن هم دقيقا در همان مناطق موصل و تکريت كه مختار نيز پيروزی را از آن خود كرده و  لشكر ابن مرجانه را در هم شكسته بود، اكنون مردم، همان شايعه ها را تكرار می كنند و حشد شعبی را مزدور وخائن پنداشته او را جيره خوار عجم ها ( ايران) می دانند.

داعش كه به سرنوشت لشكر ابن مرجانه گرفتار شد، به مثابه لشكر ابن مرجانه، زبيری ها كه از  مکه آمده بودند به مثابه آل سعود كه در فتنه پراكنی رآمدند، حشد الشعبی و حاج قاسم سليمانی به مثابه مختار و يارانش هستند.

اما اميدوارم كه خداوند متعال سرنوشت و عاقبت امور را به بهترين وجه مقرر فرمايد.

انتهای پیام
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
مهدی دغاغله
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۸/۱۰/۲۲ - ۱۴:۲۹
0
0
خیلی عالی با متن خوب و دلیل اثبات کننده
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۸/۱۰/۲۲ - ۱۴:۳۹
0
0
احسنتم ...
captcha