نیاز به ۴۵۴۰ کلاس درسی در آذربایجان‌غربی
کد خبر: 3871393
تاریخ انتشار : ۲۴ دی ۱۳۹۸ - ۰۷:۵۰

نیاز به ۴۵۴۰ کلاس درسی در آذربایجان‌غربی

گروه اجتماعی _  معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان‌غربی گفت: در حال حاضر این استان به چهار هزار و ۵۴۰ کلاس درسی نیاز دارد تا به میانگین سرانه فضای آموزشی کشور برسد.

آذربایجان‌غربی ۴۵۴۰ کلاس درسی برای رسیدن به میانگین سرانه فضای آموزش کشور فاصله داردبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌غربی، آیدین رحمانی، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان‌غربی، روز گذشته ۲۳ دی ماه، در مراسم افتتاح مدرسه ۶ کلاسه بوکان با بیان اینکه آذربایجان‌غربی از نظر میانگین سرانه فضای آموزشی در رده‌های پایین کشور قرار داشته و رتبه ۲۹ را دارد، اظهار کرد: در حال حاضر این استان به چهار هزار و ۵۴۰ کلاس درسی نیاز دارد تا به میانگین سرانه فضای آموزشی کشور برسد.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر پنج هزار مدرسه در سطح استان وجود دارد، افزود: در این مدارس ۲۴ هزار کلاس درسی وجود دارد و و در حال حاضر ۴۰۵ باب مدرسه با دو هزار و ۶۶۱ کلاس درس در حال ساخت است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان‌غربی با بیان اینکه عمر ساختمان مدارس استان نیز بالا است، ادامه داد: در حال حاضر پنج هزار و ۶۵۶ کلاس درسی نیاز به مقاوم‌سازی دارند که اعتبار لازم برای انجام این کار بالغ بر یک میلیارد تومان است.

وی با اشاره به اینکه برای تخریب و بازسازی مداس استان اعتبارات استانی هم در نظر گرفته شده است، تصریح کرد: از این اعتبارات ۳۰ درصد برای تخریب و ۳۰ درصد برای بازسازی هزینه می‌شود.

هزینه ۱۰ میلیارد ریالی برای ساخت مدرسه

سلیمان مام‌عزیزی، مدیر آموزش و پرورش بوکان نیز در این مراسم تصریح کرد: مدرسه ۶ کلاسه‌ای که امروز افتتاح شد در منطقه محروم و با تعدادی بالای دانش‌آموز با مشارکت خیران و اداره‌کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان ساخته شده است.

وی با اشاره به اینکه این مدرسه در زمینی به مساحت ۸۰۰ مترمربع و با زیربنای ۴۰۰ مترمربع ساخته شده است، خاطرنشان کرد: هزینه انجام شده برای ساخت این مدرسه ۱۰ میلیارد ریال بوده که ۵۰ درصد آن توسط خیران و مابقی توسط اداره‌کل نوسازی استان پرداخت شده است.

 

 

انتهای پیام
captcha