برگزاری سومین کنگره ملی شعر فاطمی در ارومیه
کد خبر: 3871875
تاریخ انتشار : ۲۵ دی ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۰

برگزاری سومین کنگره ملی شعر فاطمی در ارومیه

گروه فرهنگی _ دبیر اجرایی کنگره ملی شعر فاطمی گفت: این کنگره، چهارشنبه، ۲۵ دی‌ماه در ارومیه با حضور ۱۱ شاعر آیینی برگزار می‌شود.

برگزاری سومین کنگره ملی شعر فاطمی در ارومیهاکبر ابو‌الفتحی، دبیر اجرایی کنگره ملی شعر فاطمی، در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجان‌غربی، اظهار کرد: سومین کنگره ملی شعر فاطمی، چهارشنبه، 25 دی ماه ساعت ۲۰:۳۰ در مسجد حسینیه اعظم علی‌بن‌موسی‌الرضا(ع) ارومیه با حضور ۱۱ شاعر آیینی از جمله حاج فیروز زیرک‌کار برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه این کنگره به همت شهرداری ارومیه و با مشارکت هیئت جوانان بنی‌هاشم(ع) و تعدادی دیگر از دستگاه‌های دیگر انجام می‌شود، افزود: برگزاری این کنگره فرصتی برای نشان دادن استعدادها و توانمندی‌های شعرای جوانان در کنار شعرای پیشکسوت را فراهم می‌کند.

دبیر اجرایی کنگره ملی شعر فاطمی با بیان اینکه این کنگره، نخستین کنگره مذهبی در حوزه شعر آیینی کشور است که توسط هیات‌های مذهبی برگزار می‌شود، ادامه داد: در دو دوره گذشته استقبال بی‌نظیری از این کنگره از سوی مردم انجام شد و به این منظور امسال کنگره به جای مسجد جنرال در حسینیه اعظم علی‌بن‌موسی‌الرضا(ع) برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته ۲۰ شاعر آیینی در دومین دوره کنگره ملی شعر فاطمی ارومیه شرکت کرده بودند، بیان کرد: امسال با وجود کاهش تعداد شعرا بیشتر به بعد کیفی آثار توجه شده است که بی‌شک می‌تواند نظر دوستداران این نوع شعرها را جلب کند.

ابوالفتحی با بیان اینکه برگزاری چنین کنگره‌هایی می‌تواند باعث ایجاد اتحاد و مودت بیشتر هیئت‌های مذهبی شود، بیان کرد: هیئت‌های مذهبی با حضور در این کنگره از نزدیک با شعرا ارتباط داشته و امکان تبادل نظرات و سلیقه‌های مختلف بین آنها فراهم می‌شود.

انتهای پیام
captcha