خاستگاه ترقی و لغزش جامعه به جایگاه مادری برمی‌گردد
کد خبر: 3872145
تاریخ انتشار : ۲۷ دی ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۶

خاستگاه ترقی و لغزش جامعه به جایگاه مادری برمی‌گردد

گروه فرهنگی ــ مدیرکل ارشاد آذربایجان‌غربی گفت: نقش مادری آنچنان مهم است که اگر لغزشی و یا ترقی و پیشرفتی در جامعه وجود داشته باشد همگی به خاستگاه جایگاه مادری برمی‌گردد.

خاستگاه ترقی و لغزش جامعه به جایگاه مادری برمی‌گرددبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌غربی، حجت‌الاسلام ناصر خدایاری، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، روز پنجشنبه، ۲۶ دی‌ماه در مراسم «در سوگ یاس» که در سالن جلسات خانه مطبوعات آذربایجان‌غربی در ارومیه برگزار شد، با اشاره به اینکه حضرت زهرا(س) به‌عنوان یک شخصیت بی‌نظیر، نویسندگان و دانشمندان بسیاری را تحت تأثیر قرار داده است، اظهار کرد: این تحت تأثیر قرار گرفتن به نحوی بوده که دانشمندان و نویسندگان تعابیر بسیار خاصی را در مورد ایشان به کار برده‌اند که از جمله آن‌ها «فاطمه، فاطمه است» هست.

وی با بیان اینکه ایام فاطمیه فرصت مناسبی برای بررسی ابعاد مختلف زندگی دخت گرامی پیامبر اسلام(ص) ایجاد می‌کند، افزود: حضرت زهرا(س) تنها به دلیل اینکه دختر پیامبر(ص) بوده یا همسر حضرت علی(ع) و مادر حسنین(ع) است دارای جایگاه و شخصیت بالایی نیست بلکه بسیاری از صفالت الهی در وجود این بانوی بزرگوار نهفته و نهادینه شده است.

مدیرکل ارشاد استان با اشاره به اینکه حضرت زهرا(س) تنها ۱۸ سال داشت که دار فانی را وداع گفت، ادامه داد: اما هنگامی که از ایشان سخن به میان می‌آید انگار از یک شخصی صحبت می‌شود که سال‌ها زندگی کرده و عمری را در حال تجربه و کسب علم و دانش بوده است.

وی با بیان اینکه علمای شیعه و سنی همگی به اتفاق به جایگاه والای حضرت زهرا(س) در نزد پدر گرامی‌شان اشاره کرده‌اند، عنوان کرد: عایشه همسر پیامبر اسلام(ص) در این ارتباط روایت می‌کند هر زمان که حضرت زهرا(س) به خدمت پدر می‌رسید حضرت محمد(ص) تمام قد بلند شده و دختر خویش را مورد احترام قرار داده و در کنارشان می‌نشاند.

حجت‌الاسلام خدایاری با اشاره به اینکه حضرت زهرا(س) الگویی برای همه بانوان در همه دوران و اعصار هستند، تصریح کرد: ایشان نه تنها در انجام وظیفه خویش در خانه‌داری، همسرداری و تربیت فرزندان الگو بودند بلکه ایشان در دفاع از ولایت و اسلام نیز تا پای جان پیش رفته و الگویی کامل از ولایت‌مداری هستند.

وی مادری را یکی از ویژگی‌های بانوان برشمرد که رکن اساسی هر جامعه‌ای است و گفت: نقش مادری آنچنان مهم است که اگر لغزشی و یا ترقی و پیشرفتی در جامعه وجود داشته باشد همگی به جایگاه مادری و تربیت فرزندان برمی‌گردد و زنان درواقع زیربنای جامعه هستند که در کنار خانه‌داری و تربیت فرزند به انجام کارهای اجتماعی نیز مشغول هستند.

انتهای پیام
captcha