نقش روستاییان در پیروزی انقلاب در ساختاری شناسنامه‌دار مشخص شود
کد خبر: 3872383
تاریخ انتشار : ۲۸ دی ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۹

نقش روستاییان در پیروزی انقلاب در ساختاری شناسنامه‌دار مشخص شود

گروه اجتماعی ــ مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در جهاد کشاورزی استان مرکزی، با بیان اینکه نقش روستاییان باید در پیروزی انقلاب اسلامی بازگو شود، افزود: برای شفاف‌سازی در این حوزه نیاز به مستندسازی است که باید در قالب ساختاری روشن و شناسنامه‌دار مشخص شود.

نقش روستاییان در پیروزی انقلاب در ساختاری شناسنامه‌دار مشخص شود

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، حجت‌الاسلام محمدتقی توکلی، مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در جهاد کشاورزی استان مرکزی در اولین جلسه کارگروه روستایی و عشایری ستاد دهه‌فجر استان که در سالن جلسات این اداره کل برگزار شد، برلزوم برگزاری جلسات کارگروه روستایی و عشایری در روستاهای استان تأکید کرد و گفت: تشویق و ترغیب روستاییان به منظور نقش آفرینی و ایجاد نشاط اجتماعی، تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی در راستای محرومیت زدایی، بهره‌گیری از توانمندی‌های هنری و فرهنگی روستاییان و عشایر از رویکردهای مدنظر است.

وی از برگزاری مسابقات قرآن و عترت ویژه روستاییان و عشایر در ایام‌الله دهه‌فجر خبرداد و افزود: ارائه تسهیلات به طرح‌های خودکفایی و اقتصادی زود بازده مردمی در مناطق روستایی، اجرای طرح ویزیت رایگان پزشکی، برپایی جشنواره ورزش‌های سنتی و بازی های بومی محلی از جمله برنامه‌های پیشنهادی است.‌

حجت‌الاسلام توکلی نواخته شدن زنگ انقلاب در مناطق روستایی و مدارس عشایری، هماهنگی جهت افتتاح پروژه‌ها، معرفی ۴۰ روستایی نمونه به عنوان الگوی جامعه تولیدکننده و پیشرو را از دیگر برنامه‌های این کار گروه بیان کرد و گفت: برپایی نمایشگاه و جشنواره‌های مرتبط با تولید محصولات سالم و ارگانیک روستایی، شناسایی افراد شاخص و نخبه روستایی و عشایر در زمینه‌های علمی، فرهنگی، هنری ورزشی و معرفی به ستاد دهه‌فجر و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، برگزاری جشنواره‌های تولیدات زنان روستایی و عشایری، دیدار با خانواده شهدا، معرفی ۴۰ شهید روستایی، معرفی چهره‌های مؤثر در انقلاب از میان روستاییان از دیگر برنامه‌های اجرایی است.

این مقام مسئول بااشاره به اینکه جشن‌های چهل و یکمین سال پیروزی انقلاب تقارن با دهه دوم ایام فاطمیه است و سمت و سوی برنامه‌ها باید به گونه‌ای باشد که حریم فاطمیه حفظ شود، اظهار کرد: در گام دوم انقلاب جشن‌های دهه‌فجر باید مدبرانه و هنرمندانه اجرا شود و اگر نواقصی در اجرای برنامه‌ها داشته‌ایم امسال رفع شود.

وی لزوم همراه بودن برنامه‌ها با خلاقیت، ابتکار و نوآوری در برنامه‌های دهه‌فجر را مورد تأکید قرار داد و گفت: در کنار جذابیت برنامه‌ها باید جوان‌گرا و مردم محور باشد. هنر یک مدیر این است که علاوه‌بر اجرای برنامه‌های ابلاغی و نظارت از جوانان و مردم در زمینه‌های مختلف استفاده کند.

حجت‌الاسلام توکلی باتأکید براینکه برنامه‌ریزی‌ها در گام دوم انقلاب باید انقلابی، معقول و منطقی باشد، اضافه کرد: در کنار همه موارد از اثرگذاری و مفید بودن برنامه‌ها نباید غفلت کرد تا بتوان فرهنگ دهه 60 را به دهه 90 انتقال داد. همه ما ناقل و حافظ ارزش‌های ایران اسلامی هستیم.

وی به تشییع پیکر پاک شهید سلیمانی و حضور بی‌نظیر مردم در ایران مراسم نیز اشاره کرد و افزود: حضور میلیونی مردم نشان از زنده بودن آرمان‌های امام راحل، حمایت از رهبری و زنده بودن ارزش‌های انقلاب اسلامی دارد.

حجت‌الاسلام توکلی در ادامه به نقش روستاییان در پیروزی انقلاب اسلامی، استمرار و بقای نظام تأکید کرد و گفت: تبیین نقش این افراد بی‌ادعا باید از طریق صدا و سیما و خبرگزاری‌ها به سمع و نظر مردم برسد. برای شفاف سازی در این حوزه نیاز به مستندسازی است که باید در قالب ساختاری روشن و شناسنامه‌دار مشخص شود.

انتهای پیام
captcha