نامزدهای انتخابات به قوانین مصوب مجلس احترام بگذارند
کد خبر: 3872572
تاریخ انتشار : ۲۹ دی ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۸

نامزدهای انتخابات به قوانین مصوب مجلس احترام بگذارند

گروه اجتماعی ــ رئیس کل دادگستری استان البرز گفت: کسانی که احراز صلاحیت شده‌اند در چارچوب قانون و بر اساس برنامه زمانبندی اعلام شده به فعالیت‌های تبلیغی خود بپردازند.

نامزدهای انتخابات به قوانین مصوب مجلس احترام بگذارند

به گزارش ایکنا از البرز به نقل از دادگستری البرز، حسین فاضلی هریکندی، رئیس کل دادگستری استان البرز، بعدظهر شنبه، 28دی در دومین نشست «ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرایم انتخاباتی استان البرز» با اشاره به انجام بیش از ۷۰ مکاتبه در یک ماه اخیر به دستگاه‌های متولی در زمینه انتخابات توسط این ستاد گفت: در تلاش هستیم انتخاباتی پرشور و با حضور حداکثری مردم را در استان البرز اجرایی کنیم.
وی با اشاره به فلسفه تشکیل «ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرایم انتخاباتی» افزود: پیش از برگزاری همه انتخابات،‌ رئیس قوه قضائیه دستورالعملی را برای تشکیل این ستاد ابلاغ می‌کنند تا با اولویت قرار گرفتن اقدامات پیشگیرانه بر روش‌های مقابله‌ای در مراحل قبل، حین و پس از برگزاری انتخابات، تدابیر لازم برای برگزاری انتخابات سالم و به دور از هرگونه تخلف اتخاذ شود.
عالی‌ترین مقام قضایی استان البرز در ادامه مسئولیت نامزدهای تایید صلاحیت شده را متذکر و بیان کرد: از افرادی که نامزد راهیابی به مجلس شورای اسلامی هستند این انتظار وجود دارد از مهمترین وظایف یک نماینده که قانونگذاری است آگاه باشند و به قوانینی که مصوب مجلس است احترام بگذارند.
وی افزود: مردم انتظار دارند همه نامزدها در ابتدا التزام عملی به قانون داشته باشند یعنی کسانی که احراز صلاحیت شده‌اند در چارچوب قانون و بر اساس برنامه زمانبندی اعلام شده به فعالیت‌های تبلیغی خود بپردازند و افرادی که احراز صلاحیت نشده‌اند نیز اگر اعتراضی دارند از مسیرهای قانونی پیگیری کنند.
رئیس شورای قضایی استان البرز از تشکیل کمیته‌ای به ریاست دادستان عمومی و انقلاب کرج خبر داد و گفت: این کمیته که اعضای آن نمایندگان عالی فرمانداری، ضابطین و دفتر نظارت بر انتخابات استان هستند با محوریت تبیین روندهای قانونی برای افراد احراز صلاحیت شده و نیز رد صلاحیت شده با محوریت پیشگیری از جرایم و تخلفات انتخاباتی فعالیت خواهد داشت.
این مسئول در پایان بر ضرورت نظارت بر بستر فضای مجازی در ایام پیش و حین برگزاری انتخابات تاکید کرد و گفت: کمیته ای بدین منظور تشکیل شده و با همکاری دستگاه‌های انتظامی و اطلاعاتی در زمینه ساماندهی و پایش فضای مجازی فعالیت خواهد داشت.

انتهای پیام
captcha