مقاومت غزه امنیت اسرائیل را تهدید می‌کند
کد خبر: 3872599
تاریخ انتشار : ۲۹ دی ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۸

مقاومت غزه امنیت اسرائیل را تهدید می‌کند

گروه سیاست و اقتصاد__رئیس دانشگاه امام حسین ارومیه با اشاره به روز غزه گفت: از پیامدهای مقاومت غزه از بین رفتن امنیت اسرائیل در منطقه است.


مقاومت غزه امنیت اسرائیل را تهدید می‌کندطبق منویات مقام معظم رهبری که فرمودند «امروز قضیه‌ اول جهان اسلام و شاید دنیای انسانیت مسئله‌ غزه است، مصلحان عالم باید محاكمه و مجازات جانیان صهیونیست و حامیان مستكبر آن را مطالبه كنند، دولت‌های اسلامی برای یاری مظلومان غزه از اختلاف نظرهای سیاسی و غیر سیاسی صرف نظر كنند، جهان اسلام ضمن مقابله با جنایات بی شرمانه صهیونیست‌ها، از حامیان آنها به ویژه امریكا و انگلیس، تنفر و برائت جوید، ملت ایران برای حمایت از ملت مظلوم فلسطین هر كاری از عهده‌اش برآید با استواری تمام انجام خواهد داد، وظیفه تمام مجامع بشری است که از مقاومت غزه حمایت کرده و رژیم غاصب صهیونیست را محکوم کنند.

شیرزاد عباسیان، رئیس دانشگاه امام حسین ارومیه، در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجان‌غربی، در ارتباط با موضوع فلسطین و اهمیت آن برای جهان اسلام اظهار کرد: هفتم دی ماه ۱۳۸۷ اسرائیل یک حمله ناجوانمردانه بلندمدتی را برای درهم شکستن مقاومت آغاز کرد و هزار و ۴۵۵ نفر از افرادی که در این منطقه زندگی می‌کردند را به شهادت رساند که ۴۰۴ نفر آنها را کودکان و ۱۱۵ نفر از آن‌ها را زنان و باقی را مردان تشکیل می‌دادند و حدود ۵۰ هزار نفر نیز در این حمله زخمی و مجروح شدند.
وی افزود: مردم غزه با تمام توان در مقابل این تهاجم ناجوانمردانه و وحشیانه ایستادگی کرده و توانستند برای اولین بار ثابت کنند که خواستن توانستن است و آنها می‌توانند در مقابل ابرقدرت‌هایی مانند آمریکا که کوچک شده آن رژیم غاصب صهیونیست است، ایستادگی کنند و آنها را در منطقه شکست دهند و از منافع خود دفاع کنند.
عباسیان ادامه داد: مردم فلسطین چون در این تاریخ توانستند با مقاومت خود اسرائیل را در رسیدن به اهدافش ناامید کنند، ۲۹ دی اسرائیل مجبور به ترک منطقه، عقب‌نشینی، آتش بس و صلح شد و به همین منظدر این روز در تقویم جمهوری اسلامی ایران به نام  روز غزه نام‌گذاری شده است.

وی تصریح کرد: در فلسطین احزاب و گروه‌های سیاسی مختلفی وجود دارد که هر کدام به صورت جزیره‌ای و منفصل فعالیت می‌کنند و بعضی از این احزاب تحت تأثیر کشورهای حاشیه خلیج فارس هستند که برای منافع خود کار کرده و غلام حلقه به گوش آمریکا هستند و هر دستوری که آمریکا و صهیونیست‌ها به آنها بدهد عمل می‌کنند.

عباسیان بیان کرد: گروه‌های سیاسی فلسطینی برای موفقیت ابتدا باید به وحدت رسیده و بتوانند تمام نیروهایی که به صورت جزیره‌ای کار می‌کند را متحد سازند و بدانند که از کشورهای حاشیه خلیج فارس که فرمانبردار و دست نشانده آمریکا و استکبار جهانی هستند، نفع و سودی به آنها نمی‌رسد بلکه موجب زیان فلسطینی‌ها نیز خواهند شد.

وی گفت: احزاب فلسطینی باید خودشان برای نجات، آبادانی و آزادی سرزمین خود تلاش کرده و خود را از وابستگی و تحت امر بودن کشورهای حاشیه خلیج فارس رها کنند چرا که آنها به جای تفرقه و پیشبرد اهداف خاص گروه خود نیاز به وحدت، همدلی بسیار قوی و تعامل و توان افزایی دارند.
رئیس دانشگاه امام حسین ارومیه ادامه داد: اگر مسلمانان تمام اختلافات را کنار بگذارند می‌توانند به نابودی اسرائیل امیدوار بود و آن گونه که امام خمینی( ره) فرمودند: اگر هر مسلمانی یک قطره آب بریزد اسرائیل را آب خواهد برد اگر مقاومت و حمایت‌ها افزایش یابد و از حالت شعار به مرحله عمل برسد این اتفاق بی‌شک خواهد افتاد و جبهه استکبار و استعمار که اسرائیل را همچون یک غده سرطانی در راستای منافع خود در منطقه ایجاد کرده است، از بین خواهد رفت.

عباسیان خاطرنشان کرد: معامله قرن که توسط عربستان، قطر، بحرین و برخی کشورهای حاشیه خلیج فارس که واسطه آمریکا در منطقه هستند می‌خواست انجام شود نه تنها به نفع اسلام نبود بلکه به نفع رژیم صهیونیستی بود.
رئیس دانشگاه امام حسین(ع) ارومیه اظهار کرد: امروزه اسرائیل هراسی جای خود را به و شیعه و ایران‌هراسی داده و این موضوع، عالم اسلام و فلسطین را تحت‌الشعاع قرار داده است که توطئه دشمنان برای غفلت از موضوع فلسطین است.

وی عنوان کرد: آنچه که امروزه اسرائیل به آن نیاز دارد امنیت است که برای آنها فراهم نیست و مردم آن در هراس و وحشت زندگی می‌کنند و امنیت اسرائیل در گرو ناامن ساختن منطقه و ایجاد آیین های نوظهور چون داعش و النصره است.
عباسیان افزود: نزدیکی کشورهای همسایه و جوامع اسلامی به یکدیگر و تقویت محور مقاومت در منطقه از سایر پیامدهای مقاومت غزه است که موجب وحشت‌زدگی رژیم صهیونیستی شده است.

وی ابراز کرد: اسرائیل همواره در حال توطئه‌چینی و نقشه برای از بین بردن اتحاد کشورهای اسلامی منطقه و محور مقاومت اسلامی است در حالی که این محور امروزه با شهادت سردار سلیمانی و ابومهدی مهندس تقویت شده است.
وی ادامه داد: متاسفانه اکنون امنیت برای اسرائیل فراهم شده زیرا کشورهای اسلامی منطقه وحدت لازم را ندارند و خلیج فارس تبدیل به محلی برای درگیری کشورهای اسلامی شده و جنگ‌های نیابتی که توسط آمریکا طراحی شده باعث شده که کشورهای اسلامی به جای صرف انرژی برای برخورد با دشمنان، با یکدیگر در حال برخورد و درگیری باشند.

رئیس دانشگاه امام حسین ارومیه بیان کرد: ظلم و ستمی که به فلسطینی‌ها روا می‌شود با روحیه استکبارستیزی مسلمانان ایرانی مغایرت دارد، بر مسلمانان واجب است که در هر کجای جهان به کشورهای اسلامی ظلمی شود، طبق فرامین دینی از آن‌ها حمایت کنند، بنابراین بی‌عدالتی و کشتارهایی که توسط رژیم صهیونیستی در فلسطین و نوار غزه انجام می‌شود مسلمانان بر خود وظیفه دانسته و در کنار ملت فلسطین و غزه باشند.

وی گفت: اگر ایران مجلسی یکدل، منسجم و متفکر داشته باشد، می‌تواند در رسیدن به اهداف عالی انقلاب از جمله صدور انقلاب به سراسر جهان موفق عمل کند.

یادآور می‌شود، در ۲۹ دی ماه اسرائیل مجبور به عقب نشینی و آتش بس در غزه شد، این روز، روز غزه نام گذاری شد.

انتهای پیام
captcha