طرح «سرباز مهارت» در آذربایجان‌غربی به اتمام رسید
کد خبر: 3873231
تاریخ انتشار : ۰۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۵

طرح «سرباز مهارت» در آذربایجان‌غربی به اتمام رسید

گروه اجتماعی ــ معاون آموزشی جهاد دانشگاهی آذربایجان‌غربی از اجرای موفق طرح مهارت‌آموزی سربازان در آذربایجان‌غربی خبر داد.

طرح سرباز مهارت با موفقیت در آذربایجان‌غربی به اتمام رسیدبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌غربی، به نقل از روابط عمومی جهاد دانشگاهی استان، امروز، یکم بهمن‌ماه، سیدجعفر ایرانی، معاون آموزشی جهاد دانشگاهی استان با اشاره به اجرای طرح موفق طرح مهارت‌آموزی سربازان، اظهار کرد: در قالب طرح سرباز مهارت یک هزار و ۲۱ سرباز، دوره‌های مهارت‌های عمومی حوزه اشتغال، کارآفرینی و مهارت‌های زندگی توسط جهاد دانشگاهی استان را فرا گرفتند.

وی افزود: در این طرح در مجموع ۱۶ کلاس ویژه سربازان وظیفه مشغول به خدمت در نهادهای نظامی آذربایجان‌غربی در شهرستان‌های ارومیه، خوی، کهریز، ماکو، مهاباد برگزار شد.

معاون آموزشی جهاد دانشگاهی آذربایجان‌غربی ادامه داد: دوره‌های آموزشی مهارت‌های عمومی اشتغال، مهارت‌های عمومی زندگی به کارکنان و سربازان وظیفه نیروهای مسلح در محل پادگان‌ها و مراکز آموزش نظامی ارائه شد.

وی عنوان کرد: این طرح با مشارکت نیروهای مسلح و وزارت ورزش و جوانان به مدت ۸۰ ساعت برای یک هزار و ۲۱ نفر از کارکنان و سربازان وظیفه نیروهای مسلح در محل پادگان‌ها و مراکز آموزش نظامی برگزار شد.

ایرانی تصریح کرد: کلیات آشنایی با زندگی شغلی، آشنایی با آمادگی و برنامه‌ریزی شغلی، آشنایی با اصول رزومه‌نویسی و مصاحبه شغلی، آشنایی با مراکز و برنامه‌های حمایتی کسب و کارها، آشنایی با مراحل راه‌اندازی کسب و کارهای خرد، آشنایی با مهارت‌های بازاریابی، فروش و آشنایی با قوانین و مقررات کسب و کار سرفصل‌های دوره مهارت های عمومی حوزه اشتغال و کارآفرینی این طرح است.

وی با اشاره به سرفصل‌های دوره آشنایی با مهارت‌های زندگی بیان کرد: مهارت‌های خودآگاهی، آشنایی با مهارت‌های ارتباط مؤثر و روابط بین فردی، آشنایی با مهارت‌های مدیریت هیجان و مقابله با استرس، آشنایی با مهارت‌های تصمیم‌گیری و مدیریت زمان، آشنایی با مهارت‌های تفکر خلاق و حل مسئله، آشنایی با مهارت‌های تفكر انتقادی، آشنایی با مهارت‌های همدلی و آشنایی با مبانی ازدواج نیز سرفصل‌های دوره آشنایی با مهارت‌های زندگی این طرح بود.

انتهای پیام
captcha