۹۸ نقطه خراسان رضوی؛ میزبان شهدای گمنام
کد خبر: 3873363
تاریخ انتشار : ۰۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۸:۰۷

۹۸ نقطه خراسان رضوی؛ میزبان شهدای گمنام

گروه شهرستان‌ها ــ مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی گفت: این استان ۷۰ شهرستان و شهر دارد که پیکر شهدای گمنام در ۱۰۰ درصد آن‌ها تدفین شده است.

پیکر شهدای گمنام در 100درصد شهرهای خراسان رضوی تدفین شده است

سردار سرتیپ دوم پاسدار حسینعلی یوسف‌علیزاده در گفت‌وگو با ایکنا خراسان رضوی، اظهار کرد: در حال حاضر 305 شهید گمنام در 98 نقطه این استان دفن شده‌اند که از این تعداد بیش از 100 شهید در 14 نقطه مشهد قرار دارند و حداقل اقدامات عمرانی جهت احداث یادمان شهدا در حد آرامگاه و مقبره انجام شده است.

وی با اشاره به احداث المان مناسب برای 70 محل تدفین شهدای گمنام، افزود: حدود 27 نقطه وجود دارد که پیشرفت احداث آن‌ها از درصد پایینی برخوردار است و این بنیاد در نظر دارد تا زمانی که یادمان‌های شهدای گمنام به‌طور کامل تکمیل نشود دیگر برای پذیرفتن پیکر شهدا اقدام نکند.

یوسف‌علیزاده بیان کرد: راه‌اندازی دفاتر نمایندگی این بنیاد در 100 درصد شهرستان‌ها به‌منظور تسریع در امور ساخت و احداث یادمان شهدای گمنام، طرح تاریخ شفاهی، دانشنامه و نشر زندگینامه شهداست، همچنین این دفاتر به‌عنوان نهادهای مردمی کار مطالبه‌گری از دستگاه‌های اجرایی را برعهده دارند.

وی عنوان کرد: از ابتدای امسال بیش از 100 جلد کتاب در حوزه دفاع مقدس به‌صورت فراگیر منتشر شده و 45 نسخه کتاب‌ به‌صورت مستقیم و با هدایت و عاملیت اداره‌کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی پیگیری شده است.

بنا بر این گزارش، مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی و هیئت همراه طی سفر به شهرستان تایباد پس از نشست مشترک با فرماندار، شهرداران، اعضای شورای شهر و مدیران دفتر نمایندگی شهرستان تایباد از روند احداث المان‌های شهدای گمنام دفن شده در شهرهای تایباد، کاریز و مشهدریزه بازدید کرد.

این شهرستان میزبان 9 شهید گمنام است، سال گذشته یک پیکر توسط گروه تفحص احراز هویت شد و با رضایت خانواده در تایباد، سنگ مزار آن شهید تعویض شد.

انتهای پیام
captcha