مرکز تولید محصولات و خدمات فرهنگی-هنری جهاد دانشگاهی چهارمحال‌وبختیاری گشایش یافت
کد خبر: 3873595
تاریخ انتشار : ۰۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۲

مرکز تولید محصولات و خدمات فرهنگی-هنری جهاد دانشگاهی چهارمحال‌وبختیاری گشایش یافت

گروه فرهنگی ـ مرکز تولید محصولات و خدمات فرهنگی- هنری جهاد دانشگاهی چهارمحال‌وبختیاری با حضور جمعی از مدیران دستگاه‌های فرهنگی و معاونین فرهنگی دانشگاه‌های استان افتتاح شد.

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری، سیروس رضایی، رئیس جهاد دانشگاهی چهارمحال‌وبختیاری دوم بهمن‌ماه در آیین گشایش مرکز تولید محصولات و خدمات فرهنگی- هنری جهاد دانشگاهی استان، حوزه‌های آموزشی، پژوهشی، فرهنگی و اشتغال را شاخص‌ترین مأموریت‌های جهاد دانشگاهی استان برشمرد و گفت: در یک سال تحصیلی بیش از ی‌کصد برنامه فرهنگی دانشجویی توسط این نهاد انقلابی با همکاری دانشگاهها و مراکز آموزشی استان جرا می شود.

رئیس جهاد دانشگاهی استان آموزش‌های کوتاه مدت در 700 عنوان دوره تدوین ‌شده، آموزش‌های بلندمدت در مقاطع کاردانی و کارشناسی با فارغ‌التحصیلی بیش از 3 هزار دانشجو و فعالیت مراکز آموزشی در اکثر شهرستان‌های استان را شاخص‌ترین مأموریت‌های حوزه آموزشی این نهاد خواند.

وی اجرای طرح های پژوهشی در زمینه محیط زیست، فناوری اطلاعات و گردشگری را سه برنامه اصلی حوزه پژوهشی جهاد دانشگاهی استان دانست و افزود: در این راستا طرح‌های پژوهشی بسیاری با همکاری سازمان‌های استان اجرا شده است.

رضایی با اشاره به وجود ساختار مراکز فرهنگی جهاد دانشگاهی، خبرگزاری‌های ایسنا و ایکنا، سازمان فعالیت‌های قرآنی، سازمان دانشجویان، سازمان انتشارات و مرکز افکارسنجی را از مراکز فعال فرهنگی جهاد دانشگاهی برشمرد و اظهار کرد: کانون‌های فرهنگی دانشجویی محیط زیست، حقوق، آسیب های اجتماعی، کارآفرینی، فضای مجازی، نوآوری و شکوفایی و گردشگری فعال در معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی که بر اساس نیاز و سلیقه دانشجویان فعالیت های فرهنگی خود را در دانشگاهها با عضویت بیش از 3000 نفر از دانشجویان علاقمند دانشگاهها فعالیت می‌کنند.

رئیس جهاد دانشگاهی استان مرکز تولید محصولات و خدمات فرهنگی-هنری را از مراکز نوع «ب» دانست و تصریح کرد: با توجه به نیازهای فرهنگی استان پیشنهاد راه‌اندازی این مرکز مورد موافقت شورای توسعه و تشکیلات فرهنگی جهاد دانشگاهی کشور قرار گرفت که با تعامل دستگاههای اجرایی ، دانشگاهها و بخش خصوصی با تولید محصولات و خدمات فرهنگی و هنری نیاز های آنها را برطرف کند.

وی با تاکید بر اینکه جهاد دانشگاهی از تجربه‌ای 38 ساله در فعالیت‌های فرهنگی برخوردار است، ادامه داد: مرکز تولید محصولات و خدمات فرهنگی-هنری حلقه واسط نخبگان فرهنگی و هنری و نیازهای دستگاه‌ها و مراکز استان است.

رضایی خاطرنشان کرد: تولید محصولات و ارائه خدمات فرهنگی نوآورانه هنری و جذاب، فراهم کردن بستر شکوفایی و پرورش خلاقیت‌ها و استعدادهای فرهنگی-هنری استان، ایفای نقش مؤثر در بازتولید فرهنگ و معارف اسلامی و قرآنی و همکاری مؤثر با دانشگاه‌ها، دستگاه‌های اجرایی و مراکز علمی-فرهنگی مهم‌ترین اهداف راه‌اندازی این مرکز در جهاد دانشگاهی استان است.

یادآور می‌شود دستگاه‌ها، مؤسسات، دانشگاه‌ها و مراکز مختلف می‌توانند جهت بهره‌مندی از خدمات مرکز تولید محصولات و خدمات فرهنگی-هنری جهاد دانشگاهی چهارمحال و بختیاری با شماره‌های 03832320323 و 03832320070 تماس بگیرند.

انتهای پیام
captcha