تلاش آمریکا برای زیر سوال بردن نقش مردم در انتخابات
کد خبر: 3873830
تاریخ انتشار : ۰۴ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۳

تلاش آمریکا برای زیر سوال بردن نقش مردم در انتخابات

گروه سیاست و اقتصاد_ امام جمعه خوی گفت: در طول حیات ۴۱ ساله انقلاب اسلامی، استکبار جهانی و در راس آنها، آمریکا همیشه تلاش کرده است به وسیله عوامل خود چه در داخل و چه خارج از کشور نقش مردم را در انتخابات زیر سوال ببرد.

تلاش آمریکا برای زیر سوال بردن نقش مردم در انتخاباتبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌غربی، حجت‌الاسلام سیدرضی شکوری، امام جمعه خوی، امروز، چهارم بهمن ماه، با اشاره به برخی احادیث از امامام معصوم(ع) در ارتباط با اصول سه گانه تقوا و پرهیزکاری اظهار کرد: براساس مفاد این روایات کسی که به مردم آزار رسانده، رازهای آنها را افشا کند و سرزنش و ستایش مردم در دیدگاه وی مساوی باشد، از معیارهای تقوا برخوردار نبوده و فردی پرهیزکار نیست.

وی با اشاره به برخی نتایج نداشتن تقوا در جامعه افزود: قطع ارتباط در میان آحاد جامعه، به فرهنگ تبدیل شدن سوءظن، به وجود آمدن نزاع و اختلاف، قطع شدن برکات الهی از جامعه و میدان‌داری شیطان و حزب او در جامعه از جمله این نتایج است.

امام جمعه خوی با محور بحث قرار دادن اخلاق عمومی در جامعه ادامه داد: از جمله مصادیق اخلاق عمومی و اجتماعی اعتذار یعنی پوزش‌خواهی است و رسول خدا(ص) در این ارتباط می‌فرمایند: آیا شما را از بدترین مردم خبر ندهم؟ گفتند: چرا ای رسول خدا(ص) فرمودند: کسی که با مردم دشمنی کند و مردم نیز با او دشمن باشند، سپس فرمودند: آیا شما را به بدتر از این خبر ندهم؟ گفتند: چرا، رسول خدا(ص) فرمودند: کسی که هیچ لغزشی را نمی‌پذیرد و هیچ عذری را نمی‌پذیرد و هیچ گناهی را نمی‌بخشد.

وی با اشاره به انتخابات پیش روی مجلس عنوان کرد: در طول حیات ۴۱ ساله انقلاب اسلامی، استکبار جهانی و در راس آنها، آمریکا همیشه تلاش کرده است به وسیله عوامل خود چه در داخل و چه خارج از کشور نقش مردم را در انتخابات زیر سوال ببرد.

حجت‌الاسلام شکوری با بیان اینکه مقام معظم رهبری نسبت به لزوم هوشیاری در انتخابات بارها به مردم، مسؤولان و نامزدها هشدار داده است، عنوان کرد: هوشیاری نسبت به بحران‌سازی مصنوعی دشمن، مواظبت از اخلال ایادی دشمن در انتخابات، پرهیز از اتهام‌زنی به افراد رد صلاحیت شده، مراقبت از به قدرت رسیدن خودباختگان در مقابل غرب، جلوگیری از انشقاق و اختلاف پس از انتخابات و پرهیز از ناامید کردن مردم از شرکت در انتخابات از جمله هشدارهای رهبری است.

وی در ادامه با اشاره به محورهای کلی بیانیه گام دوم انقلاب تصریح کرد: حفظ و نگهداری دستاوردهای انقلاب، شناسایی و تقویت ظرفیت‌ها و محقق ساختن مأموریت‌ها از جمله وظایف مردم و مسؤولان در این بیانیه است.

امام جمعه خوی در پایان ضمن تسلیت ایام فاطمیه گفت: مقام معظم رهبری بارها به مردم و کارگزاران نظام توصیه فرموده و هشدار داده‌اند که مرزبندی خود را با دشمنان مشخص کرده و بین حق و باطل حرکت نکنند.

 

انتهای پیام
captcha