پنتاگون: ۳۴ نظامی آمریکایی در حمله موشکی ایران دچار صدمه مغزی شدند
کد خبر: 3873866
تاریخ انتشار : ۰۴ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۱:۲۳

پنتاگون: ۳۴ نظامی آمریکایی در حمله موشکی ایران دچار صدمه مغزی شدند

گروه بین‌الملل ـ سخنگوی وزارت دفاع آمریکا(پنتاگون) امروز، 4 بهمن‌ماه، اعلام کرد که شمار نظامیان آمریکا که در حمله ایران به پایگاه «عین‌الاسد» دچار صدمه مغزی(اعم از خفیف و شدید) شده‌اند ۳۴ نفر است.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از پایگاه خبری «روسیا الیوم»؛ جاناتان هافمن، سخنگوی وزارت دفاع آمریکا امروز در یک نشست خبری اعلام کرد که تاکنون 34 نفر از نظامیان آمریکایی که طی حمله موشکی ایران به پایگاه نظامی عین‌الاسد در عراق دچار صدمات مغزی خفیف شده‌اند، تحت درمان قرار گرفته و بعضاً به خارج از عراق منتقل شده‌اند.

این مقام آمریکایی در خصوص آخرین آمار مجروحان حمله موشکی ایران به عین‌الاسد گفت: تاکنون بروز صدمات مغزی خفیف در 34 نفر از سربازان تشخیص داده شده است. 8 نفر از آنها به آلمان اعزام شده و امروز نیز برای ادامه درمان وارد آمریکا شده‌اند؛ 9 نفر به آلمان اعزام شده و هنوز در آنجا تحت ارزیابی یا درمان هستند؛ یک نفر به کویت اعزام شده که اکنون به عراق بازگشته است و 16 نفر از آنها نیز در همان عراق باقی ماندند و اکنون به محل خدمت خود بازگشته‌اند.
 
این در حالی است که مارک اسپر، وزیر دفاع آمریکا، پیش از این گفته بود که هیچ یک از نظامیان این کشور در حمله موشکی ایران آسیب ندیده‌اند.

سپاه پاسداران بامداد چهارشنبه، 18 دی‌ماه، در واکنش به ترور ناجوانمردانه سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی توسط نیروهای آمریکایی در نزدیکی فرودگاه بین‌المللی بغداد، پایگاه «عین الاسد» را که بزرگترین پایگاه نیروهای آمریکایی در عراق و یکی از بزرگترین پایگاه‌های آنها در منطقه به‌شمار می‌رود موشک‌باران کرد.

در پی این حمله موشکی، دونالد ترامپ مدعی شد که هیچ‌یک از نظامیان این کشور در پایگاه عین‌الاسد آسیب ندیده‌اند و صرفاً خسارات جزئی به تجهیزات وارد شده است؛ ادعایی که در روزهای بعد پوچ بودن آن با افشاگری‌ رسانه‌ها مشخص شد و مقامات آمریکایی مجبور شدند به‌صورت قطره‌چکانی آمار تلفات پایگاه عین‌الاسد را اعلام کنند.
انتهای پیام
captcha