واگذاری بخش دانشگاهی نمایشگاه بین‌المللی قرآن به دانشگاه پیام نور
کد خبر: 3874030
تاریخ انتشار : ۰۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۴
زمانی مطرح کرد:

واگذاری بخش دانشگاهی نمایشگاه بین‌المللی قرآن به دانشگاه پیام نور

گروه دانشگاه ــ رئیس دانشگاه پیام نور از میزبانی این دانشگاه در بخش دانشگاهی ۲۸ امین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم خبر داد و گفت: میزبانی دانشگاه پیام نور در این رویداد ملی و معنوی توفیق و نقطه عطفی است تا این دانشگاه با گستره ملی خود، رسالتی را که در رابطه با گسترش فرهنگ قرآن برعهده دارد، تحقق بخشد.

توقع اختصاص فضای مناسب به بخش دانشگاهی نمایشگاه قرآن/ میزبانی دانشگاه پیام‌نوربه گزارش ایکنا؛ محمدرضا زمانی، رئیس دانشگاه پیام نور، در جلسه هماهنگی بخش دانشگاهی بیست و هشتمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم که امروز شنبه پنجم بهمن‌ماه، برگزار شد، بر حضور پررنگ و مؤثر دانشگاه‌های شهرستان‌ها تأکید کرد و گفت: برای تبیین نیاز‌های معنوی نسل جوان امروز نیازمند استفاده از نوآوری و زبان هنر در بخش دانشگاهی هستیم.

وی ادامه داد: امسال غرفه‌های دانشگاهی و حوزوی در کنار هم قرار دارند و این مسئله می‌تواند نقش مؤثری در هر چه بهتر برگزار شدن این رویداد ملی و اسلامی داشته باشد.

زمانی با بیان اینکه دانشگاه پیام‌نور در زمینه برگزاری این نمایشگاه معنوی به شکل ویژه اهتمام می‌ورزد، ابراز امیدواری کرد که دانشگاه با میزبانی این نمایشگاه بتواند سهم کوچکی در گسترش فرهنگ و تبیین جایگاه و شأن و منزلت قرآن داشته باشد.

وی اختصاص فضای مناسب برای بخش دانشگاهی را در تبیین نیاز‌های معنوی جوانان و جذب مخاطبان بسیار مهم دانست.

وظیفه ما متبلور کردن مفاهیم قرآن و حفظ شأن اهل آن است
محمدهادی امین ناجی، معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه پیام‌نور نیز با بیان اینکه حوزه قرآن و عترت جایگاه ویژه‌ای در بین فعالیت‌های قرآنی و رویداد‌های کشور دارد، گفت: وظیفه ما تبلور قرآن و حفظ شأنیت اهل قرآن است. دانشگاه پیام‌نور امسال به عنوان میزبان و خادم بخش دانشگاهی نمایشگاه قرآن کریم انتخاب شده و این رسالت سنگینی است که از سوی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری به عنوان متولی اصلی این نمایشگاه بر عهده این دانشگاه گذاشته شده است.

وی قرابت بخش حوزه و دانشگاه در نمایشگاه امسال را اتفاقی مبارک دانست و افزود: این قرابت موجب خیر و برکات بسیاری خواهد بود و امسال با نگاه متفاوت می‌توانیم نقشی ویژه در گسترش فرهنگ قرآنی به ویژه در بین جوانان ایفا کنیم.

وی شاخص‌ترین فعالیت نمایشگاه قرآن کریم را فعالیت‌های بخش بین‌المللی این نمایشگاه بیان کرد و افزود: آموزش عالی کشور فعالیت‌های قرآنی متنوعی در اقصی نقاط کشور دارند که می‌توانیم از آن بهره‌مند شویم. نگاه ویژه‌ای برای بهره‌مندی از زبان هنر در بخش دانشگاهی از سال گذشته آغاز شده که باید گسترش یابد.

توسعه بخش دانشگاهی نمایشگاه قرآن
حجت‌الاسلام ملانوری، مدیرکل ارتباطات و هماهنگی معاونت قرآن وزارت ارشاد نیز همزمانی تغییرات جدید در نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم با میزبانی دانشگاه پیام‌نور را اتفاقی مبارک دانست و گفت: نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم بزرگترین رویداد تبلیغی ـ ترویجی قرآن کریم است و دانشگاه پیام نور نیز هم به لحاظ کانون‌های دانشجویی و هم به لحاظ شبکه ملی دانشگاهی در سراسر کشور، می‌تواند بهترین امکان را برای تبلیغ و ترویج فرهنگ قرآنی با محوریت حضور و مشارکت دانشجویان فراهم کند. زیور، زیبایی و آراستگی فعالیت قرآنی به فضا‌هایی است که مفاهیم کاربردی و سبک زندگی دارند و از این‌رو هنر، نوآوری، مسئله کارآفرینی و ارائه خدمات ملموس به بازدیدکنندگان سیاست‌های جدیدی است که توأمان هم در ستاد برگزاری نمایشگاه و هم در دانشگاه پیام نور مورد توجه قرار گرفته  است.

وی ابراز امیدواری کرد تا میزبانی دانشگاه پیام‌نور در ۲۸ امین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم به توسعه بخش دانشگاهی نمایشگاه منجر شود و بهترین حاصل این باشد که بتوانیم مدل مؤثر و موفق از حضور دانشگاهیان که نماد علم، دانش و آموزش  کشور هستند، در حوزه تبلیغ و ترویج قرآن کریم داشته باشیم.
انتهای پیام
captcha