سهم ارث پدری که برای جهیزیه صرف شد
کد خبر: 3874161
تاریخ انتشار : ۰۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۴

سهم ارث پدری که برای جهیزیه صرف شد

گروه اجتماعی ـ رئیس اداره اوقاف و امور خیریه خوسف گفت: واقف نیک‌اندیش در شهرستان خوسف سهم ارث پدری خود را برای جهیزیه نیازمندان وقف کرد.

سهم ارث پدری که برای جهیزیه صرف شدبه گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد الهی، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه خوسف، امروز 6 بهمن، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: آقای گل محمد نوری 9 هکتار زمین از سهم ارث خود را وقف کرد که بخشی از نیت این واقف خرید جهيزيه برای نیازمندان است.
وی با بیان اینکه این موقوفه در جاده بیرجند ـ کرمان واقع شده که ارزش ریالی آن حدود 500 میلیون تومان است، افزود: نیت واقف در این موقوفه برگزاری کلاس‌های قرآنی و ترویج فرهنگ قرآن و خرید جهيزيه برای افراد نیازمند است.
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه خوسف یادآور شد: از ابتدای امسال هفت وقف در شهرستان خوسف ثبت شده که مجموع این وقف‌ها یک میلیارد و پانصد میلیون ریال ارزش ریالی دارد.
الهی خاطرنشان کرد: از آنجا که موقوفات قابل خرید و فروش نیستند ارزش ریالی موقوفه صرفا در اجاره و سرمایه گذاری‌های آن در آینده اثرگذار است.
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه خوسف گفت: عمده وقف‌های جدید با در شهرستان خوسف با توجه به اعتقادات مردم مذهبی است و همچنین در سال جاری دو موقوفه با نیت مرتبط با دهه فاطمیه به ثبت رسیده است.
الهی شمار موقوفه‌های شهرستان خوسف را 1157 موقوفه اعلام کرد و افزود: از این تعداد 85 موقوفه انتفاعی و مابقی منفعتی است.
وی یادآور شد: برنامه‌های اوقاف در راستای بهره‌وری موقوفات منجر به سرمایه‌گذاری‌هایی شده که درآمد موقوفات را افزایش داده و از این محل نیت واقف به بهترین شکل اجرا می‌شود.
وی خاطرنشان کرد: تلاش بر این است که وقف‌های جدید به سمت نیازهای روز جامعه سوق داده شود که در این راستا مشاوره قبل از ثبت وقف ارائه می‌شود.

انتهای پیام
captcha