۲ درصد از موقوفات خراسان‌شمالی سهم وقف‌های قرآنی است
کد خبر: 3874213
تاریخ انتشار : ۰۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۷

۲ درصد از موقوفات خراسان‌شمالی سهم وقف‌های قرآنی است

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ مدیرکل اوقاف خراسان شمالی گفت: از پنج هزار و ۷۲۰ موقوفه در استان کمتر از ۲ درصد سهم وقف‌های قرآنی است.

دو درصد از موقوفات خراسان شمالی، سهم وقف‌های قرآنی استحجت‌الاسلام‌ والمسلمین عظیم آسوده یدکی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان، در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان‌شمالی، با اشاره به اینکه در استان به وقف‌های قرآنی نیاز است، اضافه کرد: میزان وقف‌های قرآنی در خراسان شمالی نسبت به نیازهای استان و آمار کشوری اندک است و در حوزه‌های قرآنی وقف‌های جدیدی نیاز است.

وی با بیان اینکه در سال جاری 69 مورد وقف در خراسان‌شمالی ثبت شده است، اظهار کرد: 43 مورد جدیدالوقف و 26 مورد جدیدالکشف بوده‌اند و تعداد وقف‌های قرآنی نیز چهار مورد بوده است.

مدیرکل اوقاف خراسان‌شمالی با اشاره به اینکه تعداد وقف‌ها در سال جاری نسبت به سال گذشته کاهش داشته است، افزود: این در حالی است که ارزش مالی وقف‌ها بیش از یک میلیارد تومان نسبت به سال گذشته افزایش داشته است.

وی با بیان اینکه در سال 97، 86 فقره وقف در استان ثبت شده است، بیان کرد: از این تعداد 55 مورد وقف جدید و 31 مورد جدیدالکشف بوده‌اند که ارزش آن سه میلیارد تومان بوده است.

حجت‌الاسلام‌ آسوده‌یدکی با بیان اینکه در سال جاری تاکنون چهار میلیارد و 500 میلیون تومان وقف انجام شده است، اظهار کرد: مؤسسات قرآنی در استان با کمبودهای بسیاری از جمله کمبود مکان، تجهیزات و... مواجه هستند و در این حوزه نیازمند ورود خیرین هستیم.

مدیرکل اوقاف خراسان شمالی با تأکید ویژه برنقش قرآن در کاهش آسیب‌های اجتماعی، تصریح کرد: اولویت‌های ما در کنار بحث آسیب‌های اجتماعی، موضوعات قرآنی است که نشان از اهمیت ورود خیرین به این حوزه دارد.

وی با تأکید براینکه وقف‌ها باید براساس نیازهای روز جامعه باشد، ادامه داد: در حال حاضر ترویج موقوفات قرآنی از اهمیت بیشتری برخوردار است و بهتر است مورد توجه خیران قرار بگیرد.

انتهای پیام
captcha