سردار سلیمانی و المهندس آیات جهاد را به تصویر کشیدند
کد خبر: 3874584
تاریخ انتشار : ۰۶ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۹
نماینده جهاد اسلامی در لبنان:

سردار سلیمانی و المهندس آیات جهاد را به تصویر کشیدند

«احسان عطایا»، نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در لبنان، بر نقش بارز حاج قاسم سلیمانی، فرمانده شهید نیروی قدس سپاه و ابومهدی المهندس، نائب‌رئیس سازمان حشد الشعبی، در به تصویر کشاندن آیات جهاد در قرآن کریم تأکید کرد و گفت: این دو شهید نقش مهمی در تقویت ریشه‌های محبت و وحدت میان ملت‌های منطقه داشتند.

فرماندهان شهید مقاومت آیات جهاد را به تصویر کشیدند

«احسان عطایا»، نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در لبنان، در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا، درباره شخصیت سردار شهید قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، اظهار کرد: سپهبد سلیمانی ثابت کرد که توانمندی‎های متنوعی به‌ ویژه در زمینه‎ نظامی دارد و این امر او را به فرمانده‌ای منحصر به فرد تبدیل کرد.

وی با تأکید بر شجاعت، مهارت، تواضع، حسن خلق و ارتباط سردار سلیمانی با قرآن، افزود: شهید سلیمانی فرمانده‎ای نبود که فقط طراحی عملیات‌ها را برعهده بگیرد و اجرای آن را به دیگران واگذارد، بلکه خود نیز در اجرای آنها مشارکت و پیامدها را بررسی می‌کرد.

اراده فرماندهان مقاومت برای پایان‌ دادن به اشغالگری آمریکا

نماینده جنبش جهاد اسلامی در لبنان تصریح کرد: بدون تردید نقطه نظرهای‌ مشترکی که موجب همراهی حاج قاسم و ابومهدی المهندس می‌شد بسیار بود، اما برجسته‌ترین آن اراده مشترکشان در پایان‌ دادن به اشغالگری آمریکا در عراق و ابزارهای آنها در متزلزل ساختن امنیت عراق و منطقه بود. این دو فرمانده مقاومت به منظور تقویت وحدت میان ملت‌های منطقه به‌ ویژه دو ملت عراق و ایران می‌کوشیدند و برای رسیدن به هدف خود تلاش بسیاری کردند.

احسان عطایا با بیان اینکه شهید سلیمانی مورد احترام همگان بود و می‌توانست به هرکس که او را می‌شناسد، نزدیک شود و با همه گروه‌ها، مذهب‌ها و قومیت‌ها دوست باشد، تصریح کرد: این مسئله را می‌توان در مراسم باشکوه تشییع پیکر او در شهرهای ایران و عراق و تکریم او در کشورهای مختلف جهان مشاهده کرد.

فرماندهان شهید مقاومت آیات جهاد را به تصویر کشیدند
وی افزود: سخنان آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب، درباره شهید سلیمانی به عنوان یک نماد بین‌المللی مقاومت بر اهمیت این شخصیت شاخص جهانی، که با تقویت و توسعه توانمندی‎های مقاومت در جبهه‌های مختلف، نقش مهمی در تحقق پیروزی‌ها داشت، تأکید دارد. این دو شهید با تضعیف پایه‌های تروریسم در منطقه، نشان‌ دادن چهره روشنی از اسلام، ایجاد امنیت و ثباتی قابل توجه، مشارکت مؤثر در پایان دادن به فتنه و تفرقه، تقویت ریشه‌های محبت و وحدت میان ملت‌های منطقه به‌ ویژه مسلمانان نقش بارزی در به تصویر کشیدن آیات جهاد در قرآن کریم داشتند.

این سیاستمدار فلسطینی گفت: نقش بارز شهید سلیمانی در شکستن هیبت دولت آمریکا و به حاشیه راندن آن از طریق شکست عوامل آن‎ها در منطقه، کمک به مقاومت فلسطین و بالابردن سطح آمادگی‌ آنها، تحمیل شکست‎های پی‌ در پی به دشمن صهیونیستی و وارد ساختن خسارت‌های مستقیم به نیروهای نظامی آمریکا مانند اسقاط پهپاد جاسوسی آمریکایی بر هیچ کس پوشیده نیست.

شهادت سردار سلیمانی، سرآغاز تحولی بزرگ در مسیر مقاومت

وی با بیان اینکه شهید سپهبد قاسم سلیمانی پرچمدار فلسطین و قدس بود و شهادت وی سرآغاز تحولی بزرگ در مسیر مقاومت برای دستیابی به پیروزی قطعی است، تصریح کرد: ترور وحشیانه او بیانگر همراهی دشمن صهیونیستی با دولت آمریکا در کشتار و جنایات است. دشمن صهیونیستی دیگر روی امنیت و آرامش را نخواهد دید، زیرا می‌داند در معرض خطر قرار دارد و با وجود موشک‌های مقاومت، دیگر هیچ منطقه‌ای در فلسطین اشغالی امن نیست.

فرماندهان شهید مقاومت آیات جهاد را به تصویر کشیدند

وی شهید سلیمانی را ید بیضاء در توسعه توان مقاومت و دستیابی به داشته‌های امروز که موجب وحشت رژیم اشغالگر شده است توصیف کرد و افزود: راه انقلاب اسلامی، که امام خمینی(ره) بنیانگذار آن بود، همچنان ادامه دارد. ما لحظه بسته‌ شدن سفارت رژیم صهیونیستی در تهران و افتتاح سفارت فلسطین به جای آن، برافراشته شدن پرچم و نامگذاری خیابانی‎ به نام فلسطین در حمایت از ملت آن و کمک به مقاومت در رویارویی با استکبار جهانی و در رأس آنها ایالات متحده آمریکا به عنوان حامی حقیقی دشمن صهیونیستی را فراموش نمی‌کنیم.

عطایا با بیان اینکه این فرمانده بزرگ با خدمت به قدس و فلسطین روح انقلاب اسلامی را به تصویر کشید، گفت: او در پی کمک‎های همه‌جانبه به مقاومت فلسطین و نیروهای مقاومت منطقه برای آزادی فلسطین، مورد احترام ملت فلسطین بود و لقب «شهید قدس» را بر او نهادند.

این سیاستمدار فلسطینی افزود: اگر شهید سلیمانی با اثبات ارزش‌های خود در شجاعت، فرماندهی میدانی، طراحی عملیات و توسعه توان مقاومت دشمن صهیونیستی را به وحشت نینداخته و موجب شکست طرح‌های آمریکایی در منطقه نشده بود، او را ترور نمی‎کردند و این سرنوشت همه فرماندهان بزرگی است که در برابر طرح‎های آمریکایی ـ صهیونیستی بایستند و در مسیر آزادسازی قدس و فلسطین مقاومت کنند.

جنگ نیابتی آمریکا

وی با اشاره به اینکه امروز ارتش آمریکا به نیابت از ارتش صهیونیستی می‎جنگد که در رویارویی با مقاومت در غزه و لبنان ناکام مانده و چهره او در همه جهان مخدوش شده است، ابراز کرد: به همین دلیل دولت آمریکا سیاست‌ حمایت از رژیم صهیونیستی را به شیوه‌های مختلف اتخاذ کرده است؛ از جمله ترور فرماندهان برجسته‌ای که خطر حقیقی برای امنیت صهیونیسم به‌ شمار می‌روند.

این سیاستمدار فلسطینی با تأکید بر اینکه آمریکا در دور کردن ایران از محور مقاومت با استفاده از تحریم با شکست رو‌به‌رو شده است، گفت: ملت ایران همواره در کنار ملت فلسطین ایستاده و هزینه دفاع از مسئله فلسطین و حمایت از  جنبش‌های مقاومت را می‌پردازد. آمریکا برای جبران شکست‌های خود به راه‌هایی مانند ترورهای بزدلانه پناه می‌برد، اما مردم ایران با مشارکت میلیونی در تشییع شهید سلیمانی تأکید کردند که پشت رهبر خود ایستاده‌اند و هدف آمریکا از این ترور هرگز محقق نخواهد شد.

احسان عطایا در پایان سخنان خود تأکید کرد: سیلی ایران به دولت آمریکا (حمله به پایگاه عین الاسد)، که سیلی‌های بیشتری را به دنبال خواهد داشت، ثابت کرد که ایران قدرتمند و قادر به رویارویی با آمریکاست و استکبار آمریکایی را در هم خواهد شکست و آنها را با هم‌پیمانان خود از منطقه اخراج خواهد کرد.

انتهای پیام
captcha