۳۳۰ رویداد فرهنگی در دانشگاه‌های آذربایجان‌غربی اجرا می‌شود
کد خبر: 3874723
تاریخ انتشار : ۰۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۱
به‌مناسبت دهه فجر؛

۳۳۰ رویداد فرهنگی در دانشگاه‌های آذربایجان‌غربی اجرا می‌شود

گروه فرهنگی ــ رئیس جهاد دانشگاهی آذربایجان‌غربی گفت: در مجموع ۳۳۰ رویداد شاخص و وزین فرهنگی به‌مناسبت بزرگداشت دهه فجر در دانشگاه‌های آذربایجان غربی اجرا می‌شود.

اجرای ۳۳۰ رویداد فرهنگی شاخص به مناسبت بزرگداشت دهه فجر در دانشگاه‌های آذربایجان‌غربیبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌غربی، به نقل از روابط عمومی جهاد دانشگاهی استان، امین رستم‌زاده، رئیس جهاد دانشگاهی آذربایجان‌غربی هفتم بهمن‌ماه، در دومین نشست کارگروه دانشجویی ستاد بزرگداشت استان، گفت: در مجموع ۳۳۰ رویداد شاخص و وزین فرهنگی به‌مناسبت بزرگداشت دهه فجر در دانشگاه‌های آذربایجان غربی اجرا می‌شود.

وی افزود: از مجموع برنامه‌های پیش‌بینی شده به‌مناسبت بزرگداشت چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ۲۲ عنوان برنامه نیز به‌مناسبت بزرگداشت شهید سپهبد سردار سلیمانی در دانشگاه‌های استان برگزار خواهد شد.

رئیس کمیته دانشجویی بزرگداشت ستاد دهه فجر استان اظهار کرد: از مجموع ۳۳۰ عنوان رویداد و برنامه فرهنگی، ۱۶۰ رویداد فرهنگی شاخص و وزین در سطح دانشگاه‌های ارومیه و ۱۷۰ عنوان نیز در سطح دانشگاه‌های شهرستان‌های استان برگزار خواهد شد.

وی گفت: دشمن در‌صدد است حضور دانشگاه‌ها در مراسم دهه فجر و انقلابی را کم‌رنگ نشان دهد در حالی که حضور دانشگاه‌ها امسال با توجه به مسائل اخیر پررنگ‌تر خواهد بود.

رستم‌زاده با اشاره به اینکه امسال ویژه‌برنامه مشترک مناسبتی دانشگاه‌ها با موضوع تبیین آراء و شخصیت شهید سپهبد سلیمانی خواهد بود، گفت: خون شهید سلیمانی از خود سردار سلیمانی نیز برای نظام و آزاداندیشان جهان پر برکت‌تر بود که در حال حاضر به دغدغه و چالش اصلی آمریکا تبدیل شده است.

رئیس کمیته دانشجویی بزرگداشت ستاد دهه فجر استان افزود: برنامه‌های فرهنگی متنوعی از جمله نشست‌های تخصصی، کرسی‌های آزاداندیشی، برگزاری نمایشگاه‌ها و اردوهای جهادی، جشنواره‌های دانشجویی با عنوان دهه عزت، اکران فیلم در سطح دانشگاه‌ها، مسابقات ورزشی دانشجویی، برپایی حلقه‌های صالحین با موضوع آرمان‌های انقلاب اسلامی، نشست‌های بصیرتی با موضوع دهه فجر، نمایشگاه دستاوردهای انقلاب اسلامی، اعزام گروه‌های درمانی به مناطق محروم، برپایی تریبون‌های آزاد دانشجویی، برگزاری شب شعر و خاطره‌نویسی، مسابقات عکاسی از راهپیمایی ۲۲ بهمن و برپایی گفتمان‌های سیاسی در سطح دانشگاه‌ها برگزار خواهد شد.

رستم‌زاده با اشاره به اینکه قطعاً آمریکا توان مقابله با فرماندهان جریان مقاومت را ندارد که همیشه از طریق پهپاد یا عملیات ناجوانمردانه تروریستی از پشت خنجر می‌زند، اظهار کرد: راه شهید سپهبد قاسم سلیمانی وابسته به شخص نیست که با شهادتش تمام شود، بلکه یک فرهنگ است که می‌توانیم عطر و بوی آن را از فرزند خردسال تا کهنسال‌ترین شخص نه تنها در  ایران بلکه در دنیا به عینه ببینیم.

وی ادامه داد: شخصیت سردار سلیمانی محدود و محصور در افکار جناحی و سایر دیدگاه‌های مادی نبود. قطعاً شهادت سپهبد سلیمانی و خون پاک شهید رویش‌های مبارکی خواهد داشت و آمریکا و اجانب با سراب‌ها اهداف خود را سیراب کرده‌اند و واقعیت چیز دیگری خواهد بود.

رستم‌زاده اظهار کرد: محبوبیت سردار در دل تمامی بشر و انسان‌های روی زمین، خدایی و غیر مادی است و باید منشأ و مؤلفه‌های این محبوبیت استخراج، ریشه‌یابی و نهادینه‌سازی شود.

رئیس جهاد دانشگاهی آذربایجان‌غربی گفت: باید با برنامه‌ریزی و کارهای پژوهشی علمی متناسب با ادبیات ذهنی جوان و دانشجوی امروز الگو و ابعاد شخصیتی سردار سلیمانی با این همه محبوبیت و جذابیت ذهنی استخراج شود.

وی با اشاره به اینکه برکت خون شهید قابل وصف نخواهد بود، اظهار کرد: از جمله برکات خون شهدا پرشور بودن انتخابات راهپیمایی عظیم ۲۲ بهمن است که همه ساله این حضور مردم، حماسی و پررنگ می‌شود.

انتهای پیام
captcha