شهید قاسم سلیمانی مالک اشتر زمان بود
کد خبر: 3874736
تاریخ انتشار : ۱۸ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۷:۵۳
ابوتحسین النجار در گفت‌وگو با ایکنا؛

شهید قاسم سلیمانی مالک اشتر زمان بود

«ابوتحسين النجار»، مسئول بخش قرآنی حشدالشعبی عراق، تأکید کرد: شهید قاسم سلیمانی مصداق معاصر مالک اشتر برای امیرالمؤمنین(ع) بود.

شهید قاسم سلیمانی، مالک اشتر زمان بود«ابوتحسين النجار»، مسئول بخش قرآنی حشدالشعبی عراق، در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا، درباره شخصیت شهید قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، که به همراه ابومهدی المهندس، معاون حشدالشعبی عراق، به دست تروریست‌های آمریکایی در بغداد به شهادت رسید، گفت: شهید قاسم سلیمانی در بسیاری از ابعاد شخصیت متمایزی داشت.

وی با بیان اینکه شهید سلیمانی مصداق معاصر مالک اشتر برای امیرالمؤمنین(ع) بود، توضیح داد: زمانی که تصمیمات، رفتار، شیوه زندگی و کلام وی را بررسی می‌کنیم، در بسیاری از موارد از جمله شجاعت، زیرکی، بعد نظامی و ... مطابق با سفارش‎های امیرالمومنؤن(ع) به مالک اشتر است.

النجار با اشاره به اینکه شهید سلیمانی نخستین مؤسس مقاومت جهانی علیه استکبار و هیمنه آمریکایی در جهان است، گفت: نه تنها کشورهای اسلامی منطقه، بلکه همه ملت‌های مظلوم روش شهید سلیمانی را رهایی‌بخش و آزادی‌بخش از هیمنه استکبار جهانی و آمریکایی به‌ شمار می‌آورند.

وی با ذکر اینکه شهید سلیمانی هم صالح بود و هم مصلح، ابراز کرد: او مصداق این آیه شریفه بود: «وَالَّذِينَ يُمَسِّكُونَ بِالْكِتَابِ وَأَقَامُوا الصَّلَاةَ إِنَّا لَا نُضِيعُ أَجْرَ الْمُصْلِحِينَ؛ و كسانى كه به كتاب [آسمانى] چنگ می‌زنند و نماز برپا داشته‏‌اند [بدانند كه] ما اجر درستكاران را تباه نخواهيم كرد» (اعراف، 170). همه اقدامات شهید سلیمانی برای اقامه نماز بود و او از جمله کسانی بود که به کتاب خدا تمسک جست و به همه صفات قرآن کریم از شجاعت، آگاهی، هوش، زیرکی، خدمت و شجاعت مزین شده بود.

راز تأثیرگذاری شهید سلیمانی بر ملت‌ها

این فعال قرآنی با بیان اینکه شهید سلیمانی به سوی اصلاح حرکت می‌کرد، گفت: به همین دلیل او بر همه ملت‌ها تأثیرگذار بود و قدرت فوق‌العاده‌ای در همراه کردن دیگران با خود داشت، زیرا هدف همه ملت‌هایی که خواستار صلح هستند، اصلاح امور زندگی، کشور، مردم و مظلومانشان است و او را فرمانده‌ای می‌دیدند که خواستار اصلاح وضعیت آن‌هاست.

وی افزود: سپهبد قاسم سلیمانی از یک دیپلماسی قرآنی قوی در گفت‌وگو با دیگران برخوردار بود و مصداق این آیه بود: «وَقُلْ لَهُمْ فِي أَنْفُسِهِمْ قَوْلًا بَلِيغًا؛ و با آنها سخنى رسا كه در دلشان [مؤثر] افتد بگوى. سخن او گذشته از اینکه طرف مقابلش مسلمان باشد یا غیرمسلمان بر دلها می‌نشست»(63، نساء).

مسئول بخش قرآنی حشدالشعبی عراق بیان کرد: از دیگر صفاتی که شهید سلیمانی را از دیگران ممتاز می‌سازد این بود که همه ملت‎ها و مظلومان او و اخلاقش را دوست داشتند و او مصداق این آیه کریمه بود: «وَأَلْقَيْتُ عَلَيْكَ مَحَبَّةً مِنِّي؛ و مهرى از خودم بر تو افكندم»(طه، 39) و این محبتی را که در قلب ملت‎های اسلامی و غیراسلامی به این شهید مشاهده می‎کنیم، الهی است که از نزدیکی او به خداوند متعال، اخلاق عالی و عطوفت و مهربانی او نشئت می‌گیرد.

این دو شهید نقش فعالی داشتند در شناساندن دوست و دشمن و کسانی که علیه امت اسلامی مکر می‌کنند و علی‌رغم همه تلاش‌های دشمن برای ایجاد تفرقه، زندگی و حتی شهادت این دو شهید نقش مهمی در متحد ساختن دو ملت مسلمان ایران و عراق داشت

وی به نقش مهم شهید سلیمانی و شهید ابومهدی المهندس در متحد ساختن ملت عراق در رویارویی با شیطان بزرگ، آمریکا و کسانی که زیر چتر آن هستند اشاره کرد و افزود: این دو شهید نقش فعالی داشتند در شناساندن دوست و دشمن و کسانی که علیه امت اسلامی مکر می‌کنند و علی‌رغم همه تلاش‌های دشمن برای ایجاد تفرقه، زندگی و حتی شهادت این دو شهید نقش مهمی در متحد ساختن دو ملت مسلمان ایران و عراق داشت. ارتباط این دو الهی و در راستای انتظار ظهور، پیروزی مظلومان، محبت به مردم بود و قلب، زبان و رؤیای آنها نیز یکی بود.

حمایت فرماندهان مقاومت از برنامه‌های قرآنی حشدالشعبی

وی درباره تشکیل اداره قرآن حشد الشعبی گفت: بعد از حمله داعش به عراق و سوریه در مدت 10 روز حشدالشعبی تشکیل شد. در آن زمان شهید ابومهدی متوجه شد که دشمنان می‌خواهند قرآن را هدف قرار دهند. به همین دلیل به ما دستور داد که اداره‌ای را با نام قرآن کریم تأسیس کنیم. لذا از همان ابتدای صدور فتوا از سوی مرجعیت و تشکیل حشدالشعبی، اداره قرآن کریم نیز تأسیس شد و دو یا سه روز بعد نشستی با شهید ابومهدی با حضور شهید سلیمانی برگزار شد که او از این اقدام بزرگ ابراز شگفتی کرد. نیروهای حشدالشعبی قرآنی هستند و شعار آنها از همان روزهای نخست این بود که در یک دست قرآن و در دست دیگر سلاح داریم و این دو شهید بزرگوار نقش بسیار مهمی در حمایت از این اقدام قرآنی داشتند.

بعد از شهادت سردار سلیمانی پیروزی‌ها با سرعت بیشتری محقق می‌شود، به‌ گونه‌ای که اگر یک پیروزی در زمان حضور آنها در طول چند سال به دست می‌آمد امروز به برکت خون آنها در طول چند ساعت، چند روز و چند هفته محقق خواهد شد

النجار به کلام مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه شهید قاسم سلیمانی یک شخصیت بین‌المللی بود اشاره و تصریح کرد: این مسئله موجب نگرانی استکبار جهانی و آمریکا بود، زیرا آنها خواستار غفلت ملت‌ها بودند. شهید قاسم سلیمانی برای آگاهی بخشیدن و بیدار کردن ملتها مسلمان تلاش می‌کرد و همین امر آنها را واداشت که مرتکب این جنایت و حماقت شوند.

وی ادامه داد: دشمنان گمان می‌کنند بر سلیمانی، راه او و راه مقاومت در منطقه پایان دادند اما بعد از شهادت سردار سلیمانی پیروزی‌ها با سرعت بیشتری محقق می‌شود، به‌گونه‌ای که اگر یک پیروزی در زمان حضور آنها در طول چند سال به دست می‌آمد، امروز به برکت خون آنها در طول چند ساعت، چند روز و چند هفته محقق خواهد شد.

وی در پایان با بیان اینکه این شهادت، پاداش تلاش‌ها و فداکاری‌های شهید سلیمانی و شهید ابومهدی بود، ابراز کرد: به برکت خون پاک این دو شهید مسیر آنها ادامه می‌یابد و آنها بیش از زمان حیاتشان موجب نگرانی آمریکا و استکبار جهانی خواهند بود و هدف آنها با اخراج آمریکا و اسرائیل از منطقه محقق می‌شود و زمینه ظهور هرچه سریع‌تر حضرت حجت فراهم خواهد شد.

انتهای پیام
captcha