سخن گفتن از فاطمه(س)، فراتر از اندیشه بشرى است
کد خبر: 3875065
تاریخ انتشار : ۰۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۸

سخن گفتن از فاطمه(س)، فراتر از اندیشه بشرى است

گروه معارف - مشاور استاندار آذربایجان شرقی در امور روحانیت، اظهار کرد: سخن گفتن از فاطمه(س)، فراتر از اندیشه بشرى است، بنابراین باید شناخت او را در کلمات خدا و رسولش یافت و اگر معانى در قالب آن الفاظ بیان می‌شود، به منزله تنزیل حقیقت بلند پایه اوست.

سخن گفتن از فاطمه(س)، فراتر از اندیشه بشرى استحجت‌الاسلام قهرمان احمدی مشاور استاندار آذربایجان‌شرقی در امور روحانیت، .در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجان‌شرقی، اظهار کرد: سخن گفتن از فاطمه(س)، فراتر از اندیشه بشرى است، بنابراین باید شناخت او را در کلمات خدا و رسولش یافت و اگر معانى در قالب آن الفاظ بیان می‌شود، به منزله تنزیل حقیقت بلند پایه اوست.

وی افزود: این بانوی بزرگوار چنان منزلتی دارد که از صدر اسلام تا کنون قلم‌های زیادی در شأن ایشان به حرکت در آمده و زبان‌های فراوانی در منقبتش سخن رانده؛ ولی هنوز از بیان جایگاه رفیع ایشان قاصرند.

وی با اشاره به متبلور بودن ارزش ها در وجود فاطمه(س) بیان کرد: اسلام، ایمان، اطاعت از حضرت حق، صداقت در گفتار و عمل، صبر و شکیبایی، تواضع در برابر حق، کمک به نیازمندان و محرومان، روزه، پاکدامنی، یاد فراوان حق. این ارزش ها به تمامی در وجود فاطمه(س) متبلور بود. ایمان و عشق فاطمه(س) به حضرت حق، صداقتش، استقامتش و تواضع، پاکدامنی، ایثار و فداکاری او نیازی به توصیف ارزش ها نداشته و این حقیقتی است که دوست و دشمن به آن معترفند.

حجت‎الاسلام احمدی، روح زهرا(س) را کاملترین روح دانست و ادامه داد: زهرا(س) از نظر عقلی نمونه اکمل زنان است، زیرا عقل او قطعه ای از عقل رسول خدا(ص) بود. روح زهرا(س) نیز کاملترین روح است، زیرا روح او نیز جزئی از روح پیامبر(ص) است. زهرا(س) در علمش، در حرکت فرهنگی اش، در زندگی زناشوئی اش، در مادر بودنش و خلاصه در تمام ابعاد زندگی اجتماعیش، نمونه اکمل زن است.

مشاور استاندار آذربایجان‌شرقی در امور روحانیت، یادآور شد: حضرت فاطمه زهرا(س)، در تمام ابعاد زندگی الگو و نمونه است و شخصيتی است که در کمتر از 20 بهار عمر خود در دنيا، خود را به چنان مقام و عظمت رسانيد که مايه‌ مباهات خداوند در برابر فرشتگان قرار گرفت.

وی افزود: اگر مردم به حقیقت ایمان با شیوه زندگی زهرا(س) آشنایی پیدا کنند به حقیقت ایمان پی برده‌اند و می‌دانند چه چیزی را باید وسیله موفقیت خود قرار دهند.

امام جمعه هریس گفت: حضرت فاطمه زهرا(س) در نزد شیعیان اگر چه امام نیست، اما مقام و منزلت او در نزد خداوند و در بین مسلمانان به خصوص شیعیان، نه تنها کمتر از سایر ائمه نیست، بلکه آن حضرت همتای امیرالمؤمنین و دارای منزلتی عظیم‌تر از سایر ائمه طاهرین(ع) است.

حجت‌الاسلام احمدی، از لزوم حرکت مردان و زنان مومن اسوی حیات معقول گفت و تاکید کرد: در روز ولادت حضرت زهرا(س) مردان و زنان مومن باید بسوی حیات معقول و آخرت برتر، حرکت کنند. حیاتی که در آن هرکاری که محبوب خدا باشد، انجام دهند و در آخرت نیز به رضوان خدا برسند که «رضوان من الله اکبر» و این رضوان، همان فاطمه علیها السلام است.

 

انتهای پیام
captcha