اختتامیه هفتمین دوره کنگره ملی شعر فاطمی برگزار شد
کد خبر: 3875578
تاریخ انتشار : ۱۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۴

اختتامیه هفتمین دوره کنگره ملی شعر فاطمی برگزار شد

گروه ادب ــ هفتمین دوره کنگره ملی شعر فاطمی با عنوان «18 سال نوری» طی مراسمی در سالن مختار سلیمانی مدیریت فرهنگی هنری منطقه ۱۸ با تجلیل از شاعران برگزیده در بخش‌های مختلف به کار خود پایان داد.

اختتامیه هفتمین دوره کنگره ملی شعر فاطمی برگزار شدبه گزارش ایکنا، به نقل از روابط عمومی فرهنگسرای خاتم(ص)، در هفتمین دوره کنگره ملی شعر فاطمی که به مناسبت شهادت حضرت زهرا(س) شامگاه روز جمعه ۱۱ بهمن‌ماه، با حضور جمعی از شاعران اهل بیت(ع)، اساتید و پژوهشگران ادبیات دینی، شهردار منطقه ۱۸ و مسئولان و چهره‌های فرهنگی برگزار شد، ضمن شعرخوانی شاعران در وصف حضرت فاطمه(س)، از برگزیدگان این دوره از کنگره تجلیل شد.

مراسم اختتامیه هفتمین دوره کنگره ملی شعر فاطمی با قرائت مجلسی قرآن توسط قاری امیر حسین محمدی و آیین احترام به سرود جمهوری اسلامی ایران آغاز شد و سپس فوتو کلیپی از دوره‌های قبلی کنگره به نمایش درآمد.

در ادامه مراسم در بخش شعر خوانی و ذکر خوانی محمدعلی مجاهدی، مجید تال و دیگر شاعران و ذاکران اهل بیت(ع) در مدح و رثای حضرت فاطمه(س) اشعاری قرائت کردند. مداحی استاد، ولی الله کلامی زنجانی در رثای حضرت فاطمه(س) و سرادر سپهبد شهید قاسم سلیمانی، روضه‌خوانی جواد حیدری، مدیرمجمع شاعران اهل بیت(ع)، اجرای سرود مذهبی به همت گروه سرود نسیم رحمت، پخش ویدئو کلیپ یادبود سرادر سپهبد شهید قاسم سلیمانی و یادبود استاد سیدرضا مؤید، رونمایی از کتاب «سیب احمد» گزیده آثار کنگره و قرائت بیانیه هیئت داوران توسط محمود حبیبی کسبی از بخش‌های این برنامه بود.

در هفتمین دوره کنگره ملی شعر فاطمی «هجده سال نوری»، در مجموع، ۸۱۵ اثر از ۲۵۰ شاعر به دبیرخانه کنگره رسید و هیئت داوران در سه مرحله آثار کدگذاری شده و بی‌نام را مورد بررسی و ارزیابی قرار دادند. در این دوره از کنگره در بخش شعر فارسی، میلاد حسنی از تهران رتبه اول، وحید عظیم‌پور از کرج رتبه دوم، مجتبی خرسندی از بروجرد و امیر رسولی از زنجان مشترکا رتبه سوم را کسب کردند.

همچنین در بخش شعر آذری رضا قربانی از ارومیه، سیدضیاء موسوی از زنجان، روزبه صمدی از اردبیل و امیر رسولی از زنجان مورد تجلیل قرار گرفتند.

یادآور می‌شود؛ داوری هفتمین دوره کنگره ملی شعر فاطمی «18 سال نوری» را سیدرضا جعفری، محمود حبیبی کسبی، هادی جان فدا و مجید لشکری بر عهده داشتند.

انتهای پیام
captcha