هرچه دشمنی‌ها بیشتر می‌شود، سرعت پیشروی ما بیشتر می‌رود/ زغال‌فروشی ابرقدرت اقتصادی دنیا
کد خبر: 3876931
تاریخ انتشار : ۱۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۰:۵۶
سردار نقدی بیان کرد:

هرچه دشمنی‌ها بیشتر می‌شود، سرعت پیشروی ما بیشتر می‌رود/ زغال‌فروشی ابرقدرت اقتصادی دنیا

گروه اندیشه ــ سردار نقدی ضمن اشاره به اینکه در سال 57 انقلاب اسلامی با دست خالی در مقابل رژیمی به پیروزی رسید که تمام مؤلفه‌های قدرت را در اختیار داشت، تصریح کرد: هرچه دشمنی‌ها و توطئه‌ها بیشتر می‌شود، سرعت پیشروی ما بیشتر می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایکنا؛ همایش بین‌المللی «گام دوم انقلاب؛ الگوی نظام انقلابی تمدن‌ساز»، امروز، ۱۶ بهمن‌ماه، با حضور علی لاریجانی، سردار نقدی و جمعی دیگر از مسئولان و اندیشمندان در سالن همایش‌های بین‌المللی صداوسیما برگزار شد.

نقدی در این همایش بیان کرد: ما با پدیده‌ای شگفت‌انگیز و بی‌نظیر به نام انقلاب اسلامی مواجهیم. پدیده‌ای که هیچ نمونه دیگری ندارد. انقلابی که توانسته چهل و یک سال با اقتدار، مسیر حقیقت را باز کند و استمرار ببخشد، و بدون آنکه یک سر سوزن از حقایق و اصالت‌ها و ارزش‌های خودش عقب بنشیند، کار را پیش ببرد و دشمنش را دائماً و بدون وقفه شکست بدهند و به عقب براند. واقعاً هر انسان فرهیخته و متفکری باید در این پدیده تعمق کند و آن را ریشه‌یابی کند و رمز و رازهای این حرکت بی‌نظیر را کشف کند و از آن برای سعادت خودش و جامعه‌اش بهره بگیرد.

وی افزود: شوخی نیست که یک انقلاب با دستان خالی در سال 57 پیروز شود. در این انقلاب، رژیمی که تمام مؤلفه‌های قدرت را در اختیار داشت، از جمله سلاح، رسانه، اقتصاد، دستگاه امنیتی، دستگاه انتظامی و پشتوانه بین‌المللی تمام کشورهای جهان، در یک کفته ترازو قرار داشت و یک ملت دست خالی در کفه دیگری ترازو قرار داشت و در نهایت همان ملت دست خالی پیروز شد و تا چهل سالگی رسید و اکنون می‌خواهد گام دومش را بردارد.

وی ادامه داد: این پدیده چیست؟ تمام حوادث و اتفاقات می‌افتد، فراز و نشیب‌ها طی می‌شود، ولی این انقلاب همین‌طور جلو می‌رود. دشمنان با این امید واهی که جریان مقاومت را کند کنند، فرمانده شجاع این میدان را به شهادت می‌رسانند؛ ولی هنوز چند هفته از شهادت او نگذشته است که همه جبهه‌های مقاومت در سوریه، یمن، عراق و لبنان به پیش می‌رود. این چه پدیده‌ای است؟ هر اتفاقی می‌افتد باز هم پیروزی پشت پیروزی. وقتی در هفتم تیرماه، هفتاد و دو شهید بزرگوار را تقدیم اسلام کردیم، همه سران کشور ضربه خورند و بلافاصله نخست‌وزیر و رئیس جمهور را همزمان شهید کردند. این اتفاق در هر کشوری افتاده بود، کار آن کشور تمام بود. اما با وجود تمام این حوادث، این انقلاب با سرعت به حرکت خود ادامه می‌دهد.

نقدی در ادامه یادآور شد: هرچه دشمنی‌ها و توطئه‌ها بیشتر می‌شود، سرعت پیشروی ما بیشتر می‌شود. این پدیده چیست؟ بر عکس آن، جبهه دشمن در تمام این چهل و یک سال دائما رو به زوال است. رأس دشمنان ما آمریکای جنایتکار و رژیم صهیونیستی هستند. رژیم صهیونیستی که تمام ارتش‌های کشورهای عربی را یکجا شکست می‌داد، امروز مقابل مردم فلسطین و لبنان دائماً شکست می‌خورد. اگر یک نفر در بیروت یک سخنرانی تند انقلابی می‌کرد، چند ساعت بعد جنگنده‌های رژیم صهیونیستی آنجا را بمباران می‌کردند؛ ولی الآن خفه شده‌اند. چرا خفه شده‌اند؟ چون می‌دانند اگر دست از پا خطا کنند، تمام ادارات و سازمان‌های نظامی‌شان از سوی حزب‌الله لبنان برچیده خواهد شد. چطور شد که اینها اینقدر دست و پا بسته شدند؟

وی ادامه داد: امریکای جنایتکار که بخش اعظم اقتصاد دنیا را یکجا در اختیار داشت، امروز به یک کشور مفلوک ورشکسته با بیست و سه هزار میلیارد دلار بدهی خارجی تبدیل شده است که هر روزی نزدیک به سه میلیارد دلار به بدهی آن اضافه می‌شود. امریکا تصمیم گرفته بود آخرین کشوری باشد که در روی زمین نفت دارد؛ لذا تصمیم گرفت دیگر نفت نفروشد و حتی نفت مصرفی خودش را هم از خارج وارد کند تا نفت کشورهای دیگر تمام شود؛ ولی در سال 2014 مجبور شد این تصمیم را منتفی کند و امروز به یک کشور خام‌فروش تبدیل شده است. کشور ما که در سختی و عسرت و فشار و جنگ قرار داشته است، وابستگی‌اش به نفت روز به روز کمتر می‌شود، ولی امریکا دارد سه میلیون نفت خام می‌فروشد. کشوری که داعیه این را داشته که از مرحله صنعتی عبور کرده و وارد مرحله فراصنعتی شده و از راه تولید نرم‌افزار درآمد تولید می‌کند، امروز دارد خام‌فروشی می‌کند.

امریکا؛ ابرقدرتی که زغال‌فروش شد

وی تصریح کرد: بدتر از خام‌فروشی اینکه صادرات زغال سنگش 20 درصد بیشتر شده است و امروز بزرگترین صادرکننده زغال سنگ شده است؛ یعنی آمریکا دارد از زغال‌فروشی نان در می‌آورد! ابرقدرت صنعتی، زغال‌فروش شده است! برای اینکه صنعت فولاد که پایین‌دست‌ترین کار صنعتی اساسی کشور است، دوباره احیا شود، جنگ اقتصادی می‌کند. برای اینکه رقیب تجاری خودش را کنار بزند، به شنیع‌ترین کار دست می‌زند و جنگ میکروبی راه می‌اندازد. این وضعیت آمریکا در حوزه اقتصاد است، در بقیه حوزه‌ها نیز همین‌طور است.

انتهای پیام
captcha