کمپ آموزش راهبردی اینترنت اشیا برگزار شد
کد خبر: 3877642
تاریخ انتشار : ۲۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۴
در فرهنگسرای فناوری اطلاعات؛

کمپ آموزش راهبردی اینترنت اشیا برگزار شد

کمپ دو روزه آموزش راهبردی اینترنت اشیا با حضور گروهی از متخصصان این حوزه در فرهنگسرای فناوری اطلاعات برگزار شد.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از روابط عمومی فرهنگ‌سرای فناوری اطلاعات، نخستین روز از کمپ «آموزش راهبردی اینترنت اشیا»، ١٧ بهمن‌ماه، با حضور ستاره امیری، دبیر کانون شهر هوشمند فرهنگسرای فناوری اطلاعات، مهشید کارخانه‌چی روانشناس و مدرس بین‌المللی تئوری انتخاب، مهدی آقایی، مدرس و مدیر پروژه‌های IoT و آرمان ارسطوزاده مدرس و کارشناس سخت افزار‌های پروژه‌های اینترنت اشیا در فرهنگسرای فناوری اطلاعات برگزار شد.

در بخش آغازین ستاره امیری، دبیر کانون شهر هوشمند با اشاره به جدیدترین معماری شهر‌های هوشمند، به تشریح کاربرد اینترنت اشیا و معرفی IoE به‌عنوان جهان پیش‌رو بعنوان ابزار اصلی تحقق شهر هوشمند پرداخت. وی همچنین به مهارت‌ها و مشاغلی که در یک پروژه اینترنت اشیا موردنیاز و مطرح است، اشاره کرد.

سپس مهشید کارخانه‌چی، روانشناس و مدرس بین‌المللی تئوری انتخاب با دعوت از شرکت کنندگان به انجام بازی‌های گروهی، ضمن برشمردن نیاز‌های اساسی انسان، چگونگی شناخت افراد نسبت به توانمندی‌های خویش و ایفای نقش در یک گروه کاری اینترنت اشیا را بیان کرد.

در ادامه مهدی آقایی، مدرس و مدیر پروژه‌های IoT به‌همراه آرمان ارسطوزاده کارشناس سخت افزاری اینترنت اشیا، شرکت‌کنندگان را با حوزه نرم‌افزای پروژه‌های اینترنت اشیا آشنا کردند.

وی ضمن اشاره به انواع حوزه‌های کلیدی اینترنت اشیا از جمله Big Data، Data Mining، واقعیت مجازی و... به نحوه شناخت بهتر نسبت به مباحث شبکه و پروتکل‌های مهم این حوزه پرداختند.

دومین روز و بخش پایانی «کمپ آموزش راهبردی اینترنت اشیا» ١٨ بهمن‌ماه، با حضور ستاره امیری، دبیر کانون شهر هوشمند، محمدباقر سیف اللهی، مدیر پروژه‌های اینترنت اشیا و احمدرضا سعیدی، مدرس و کارشناس سخت‌افزاری پروژه‌های اینترنت اشیا برگزار شد.

در آغاز محمدباقر سیف‌اللهی، مدیر پروژه‌های اینترنت اشیا ضمن تشریح مفاهیم «استارتاپ» و «کارآفرینی» به تفاوت این دو مفهوم نیز پرداخت. وی در ادامه با اشاره به پیشینه و مفهوم «مدیریت پروژه»، شاخص‌ترین نکات این حوزه را به ساده‌ترین بیان ذکر کردند.

در بخش کارگاهی این کمپ؛ احمدرضا سعیدی، مدرس و کارشناس سخت افزاری پروژه‌های IoT، با معرفی انواع سنسورها، نحوه شبکه‌سازی آنها، ذهن مخاطبین را برای کارگاه عملی وموضوع مدرنظر گرفته شده آماده کردند.

در ادامه شرکت‌کنندگان با شناخت و نحوه آشنایی با انواع برد‌های آموزشی، کارکرد و نحوه راه‌اندازی و کار با محیط برنامه‌نویسی برد Raspberry Pi توسط احمد رضا سعیدی بطور کامل تشریح شد، سپس پروژه تشخیص چهره بعنوان یکی از کاربرد‌های مهم اینترنت اشیا در خانه‌های هومشند و نیز امنیت در شهر‌هوشمند پیاده‌سازی شد.

گفتنی است؛ «کمپ آموزش راهبردی اینترنت اشیا»، نخستین سری از سلسله کمپ‌های آموزشی «اینترنت اشیا IoT))، دریچه‌ای رو به جهان آینده (IoE)»می‌باشد و بخش‌های بعدی آن نیز به زودی اطلاع‌رسانی و اجرا خواهد شد.
انتهای پیام
captcha