۲۵۰۰ مددجوی آذربایجان‌غربی صاحب شغل شدند
کد خبر: 3878252
تاریخ انتشار : ۲۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۷:۱۹

۲۵۰۰ مددجوی آذربایجان‌غربی صاحب شغل شدند

مدیرکل کمیته امداد آذربایجان‌غربی گفت: اشتغال‌زایی‌های انجام شده توسط کمیته امداد از نوع پایدار است و در این راستا امسال دو هزار و ۵۸۵ نفر از مددجویان استان صاحب شغل پایدار شده‌اند.

کارآفرینیعزیز سهندی، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) آذربایجان‌غربی، در گفت‌وگو با ایکنا، با اشاره به اقدامات انجام شده برای ایجاد اشتغال مددجویان استان، اظهار کرد: اهدای تسهیلات کم‌بهره، وام‌های بلاعوض و برگزاری کلا‌س‌های آموزشی از جمله این اقدامات است.

وی با بیان اینکه امسال بر تعداد مددجویان استان اضافه شده است، افزود: با این وجود با اقدامات انجام شده میزان اشتغال‌زایی مددجویان استان نیز افزایش داشته است به‌گونه‌ای که امسال در حدود ۹۳ میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شده که افزایش ۵۸ درصدی نسبت به سال گذشته داشته است.

رئیس کمیته امداد آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه مددجویان برای دریافت تسهیلات طرح‌های اشتغال خود را به کمیته امداد ارائه می‌کنند، ادامه داد: در سطح استان، مددجویان میاندوآب با ۲۱۶ طرح اشتغال، بیشترین تسهیلات را دریافت کرده‌اند که میزان این تسهیلات برابر با هفت میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان بوده است.

سهندی با بیان اینکه تنها صرف ایجاد اشتغال مهم نیست بلکه باید اشتغال پایدار باشد، تصریح کرد: اشتغال‌زایی‌های انجام شده توسط کمیته امداد اغلب از نوع پایدار است و در این راستا امسال دو هزار و ۵۸۵ نفر از مددجویان استان صاحب شغل پایدار شده‌اند.

وی با بیان اینکه علاوه بر پرداخت تسهیلات اشتغال، کمیته امداد با پرداخت حق بیمه زمینه اشتغال مددجویان را در کارخانه‌ها و کارگاه‌ها فراهم می‌کند، گفت: برای این منظور ۱۸۰ مددجو، امسال در کارخانه‌های تولیدی سطح استان به کار گرفته شدند.

مدیرکل کمیته امداد آذربایجان‌غربی با بیان اینکه خودکفایی مددجویان یکی از اهداف مهم کمیته امداد است، اظهار کرد: برای رسیدن به این هدف باید مردم و خیران کمیته امداد را همراهی کنند؛ چرا که در این شرایط سخت اقتصادی باید همه با یکدیگر همکاری داشته باشند.

انتهای پیام
captcha