برنامه‌های بسیج اصناف برای خدمات‌رسانی به محرومان در پایان سال
کد خبر: 3878487
تاریخ انتشار : ۲۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۸:۲۹
رئیس بسیج اصناف و بازاریان کشور تشریح کرد:

برنامه‌های بسیج اصناف برای خدمات‌رسانی به محرومان در پایان سال

حسن‌پور اظهار کرد: طرح «یک کاسب یک دانش‌آموز» کاری نیکو و قرآنی است که هرساله از سوی بسیج اصناف و بازاریان کشور انجام می‌شود و امیدواریم با همکاری خبرگزاری ایکنا، این کار را به میزان بیشتری گسترش دهیم.

غلامرضا حسن پور رئیس بسیج اصناف و بازاریان کشور

غلامرضا حسن‌پور، رئیس بسیج اصناف و بازاریان کشور در گفت‌وگو با ایکنا، درباره برنامه‌های این مرکز و گروه‌های جهادی برای خدمت‌رسانی به افراد محروم در ایام پایانی سال اظهار کرد: در این ایام حتماً فعالیت گروه‌های جهادی گسترش پیدا خواهد کرد. البته چند سالی است که طرح «یک کاسب یک دانش‌آموز» نیز از سوی بسیج اصناف و بازاریان کشور، هم در ابتدای سال تحصیلی و هم ابتدای سال جدید اجرایی می‌شود. بنا داریم کاری کنیم که هر کاسب بتواند یک دانش‌آموز را در شب عید، نو نوا کند تا ان‌شاءالله سال خوبی را پیش رو داشته باشد.

وی افزود: این کاری نیکو و قرآنی است که هر ساله از سوی بسیج اصناف و بازاریان کشور انجام می‌شود و امیدواریم با همکاری خبرگزاری ایکنا، این کار را به میزان بیشتری گسترش دهیم.

رئیس بسیج اصناف و بازاریان کشور افزود: در روزهای اخیر نیز در جشنواره گروه‌های جهادی کشور که در حوزه هنری تهران برگزار شد و 80 گروه جهادی برتر کشوری در این جشنواره حضور داشتند، در نهایت در مرحله فینال بین 20 گروه برتر جهادی کشور که طی دو روز داوری فشرده معرفی شدند، کاروان جهادی بسیج اصناف شهرستان اسفراین استان خراسان شمالی نیز با نظر داوران و شرکت‌کنندگان در جشنواره به عنوان گروه برتر جهادی معرفی شد.

حسن‌پور گفت: این کاروان‌های جهادی متشکل از صنوفی هستند که در بخش‌های مختلف استان‌ها، به رفع مشکلات محرومان آن استان‌ها در حوزه تخصصی خودشان می‌پردازند. برای مثال اگر خانواده‌ای مشکل لوله‌کشی، تعمیرکاری یا ... داشته باشد، افراد جهادی دارای تخصص، اقدام به رفع مشکلات آنها می‌کنند.

وی اظهار کرد: این کار بسیار خوبی است که تاکنون انجام شده است. کارهای فرهنگی نیز در ذیل این اقدامات انجام می‌شود. حتی برخی از پیرایشگران جهادی در مناطق مختلف محروم، در کنار سایر افراد متخصص، بسته‌ای از خدمات را به محرومان ارائه می‌دهند.

رئیس بسیج اصناف و بازاریان کشور در پایان گفت: اولین باری بود که گروه جهادی اصناف در این جشنواره وجود داشت، اما به عنوان گروه برتر شناخته شد و الحمدلله فعالیت‌های جهادی به ویژه در ایام سال نو در حال گسترش است.

انتهای پیام
captcha