گرایش به ولایت؛ از برکات برگزاری مسابقات قرآن در جوار عترت
کد خبر: 3878639
تاریخ انتشار : ۲۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۱:۰۴
عباس سلیمی مطرح کرد:

گرایش به ولایت؛ از برکات برگزاری مسابقات قرآن در جوار عترت

قاری بین‌المللی و پیشکسوت قرآنی کشورمان با اشاره به برگزاری مسابقات بین‌المللی قرآن در حرم رضوی گفت: از برکات تلاوت قرآن صامت در جوار قرآن ناطق گرایش امت اسلامی به ولایت امامان معصوم به‌ویژه در دهه‌های آینده است.

عباس سلیمی در نشست هم‌اندیشی با مدیران مؤسسات قرآنی مشهدبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، عباس سلیمی، قاری بین‌المللی و پیشکسوت قرآنی کشور، روز گذشته، ۲۴ بهمن‌ماه در نشست هم‌اندیشی با مدیران مؤسسات قرآنی مشهد در اداره‌کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی اظهار کرد: با توجه به اینکه در آستانه میلاد حضرت فاطمه زهرا(س) خاتون همه خوبی‌ها و بانوی بی‌بدیل زمین و آسمان هستیم، تبرک می‌جویم به سخنی گهربار از حضرت که در حقیقت این فرمایش کوتاه و در عین حال پر معنای ایشان می‌تواند جهان‌بینی ما را ترسیم کند.

وی با اشاره به اینکه حضرت می‌فرماید: «من از دنیای شما سه چیز را می‌خواهم یکی تلاوت قرآن کریم یکی نگاه کردن به صورت پیامبر(ص) و دیگر انفاق در راه خدا»، افزود: بارها فکر کردم که حتی بدون پرداختن به محتوای حدیث، خود این عبارت به لحاظ ادبی یک اعجاز است که به این زیبایی حضرت بیان فرمودند.

سلیمی ابراز کرد: ما چنین الگویی داریم و خداوند نیز به شما جامعه قرآنی توفیق خدمت به قرآن را داده است و من نیز از باب تذکر بر خودم دو نکته را اشاره می‌کنم. پیامبر(ص) می‌فرماید: «هیچ کس نمی‌میرد مگر اینکه بعد از مردن پشیمان می‌شود» و همه ما نیز مشمول این روایت عام رسول خدا(ص) هستیم.

وی گفت: فرصتی که اکنون ما در زمینه خدمت به قرآن داریم دیر یا زود به اتمام خواهد رسید و افرادی در این مسیر بیشترین بهره را خواهند برد که خالصانه و صادقانه در این راه قدم بردارند.

این قاری بین‌المللی و پیشکسوت قرآنی افزود: در جایی دیگر حضرت رسول(ص) فرمودند: «هر کس قرآن را تکریم کند به خدا احترام گذاشته است»؛ لذا هر وقت شور و شعف غیرقابل وصف مسابقات قرآن را به خاطر می‌آورم غبطه می‌خورم که چرا برخی از عوامل باید سبب شود تا این چنین حرکت مقدسی آنگونه که در شأن قرآن و نظام شهیدان است برگزار نشود.

مسابقات قرآن در شأن قرآن برگزار شود

سلیمی بیان کرد: امیدوارم با همت شما جامعه قرآنی مسابقات بین‌المللی قرآن کریم در شأن جایگاه قرآن و نظام مقدس جمهوری اسلامی با شکوه برگزار شود.

وی تصریح کرد: یهود و دشمنان ما از جمعیت مسلمانان واهمه دارند. جمعیتی که در ابتدای بعثت پیامبر(ص) یک نفر بود و بعد از مجاهدت‌هایی که در این 14 قرن شد اینک به یک میلیارد و 800 میلیون نفر رسیده است. مؤسسات آماری دنیا ابراز نگرانی می‌کنند که تا سال 2050 آمار مسلمانان جهان بسیار نگران‌کننده خواهد بود و از حال حاضر برای جهان مسیحیت احساس خطر می‌کنند.

این قاری بین‌المللی و پیشکسوت قرآنی بیان کرد: یکی از مواردی که می‌تواند به ما کمک کند با توجه با نص صریح قرآن که جهان تحت حاکمیت اسلام در خواهد آمد، توجه به جلسات قرآنی است؛ لذا اگر همه جلسات مشهد را در نظر بگیریم این مسابقات با شور و شکوه بیشتری برگزار خواهد شد.

سلیمی با اشاره به اینکه در سال جاری سی و هفتمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم در حرم رضوی برگزار می‌شود، بیان کرد: امسال از معدود سال‌هایی است که قرآن صامت در جوار قرآن ناطق تلاوت می‌شود و ما اگر این را با شکوه برگزار کنیم آثار و برکات این حرکت را در دهه‌های آینده در گرایش امت اسلام به ولایت و امامت امامان معصوم خواهیم داشت.

انتهای پیام
captcha