اخبار معارفی رسانه‌ها/ دیدار جامعه مداحان کشور با رهبر معظم انقلاب اسلامی
کد خبر: 3878950
تاریخ انتشار : ۲۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۲

اخبار معارفی رسانه‌ها/ دیدار جامعه مداحان کشور با رهبر معظم انقلاب اسلامی

خبر دیدار جامعه مداحان کشور با رهبر معظم انقلاب اسلامی عنوان یکی از اخبار مهم معارفی رسانه‌ها طی روز جاری است.

به گزارش ایکنا، صفحات معارفی رسانه‌ها، امروز شنبه، 26 بهمن‌ماه اخبار متعددی منتشر کرده‌اند که خبر دیدار جامعه مداحان کشور با رهبر معظم انقلاب اسلامی یکی از مهمترین این اخبار است.
تسنیم
صفحه دین، قرآن و اندیشه خبرگزاری تسنیم طی امروز شنبه، 26 بهمن‌ماه و تا ساعت 15 تعداد شش خبر با عناوین «حضرت فاطمه چگونه زندگی مشترک خود را آغاز کرد؟ / دخت نبی با معاندان سر سازگاری نداشت»، «زندگی حضرت زهراء(ع) آرمان‌شهری خیالی نیست»، «نماهنگ «مادر» تقدیم به ساحت نورانی حضرت زهرا(س)»، «تصاویر مراسم دیدار مداحان با رهبر انقلاب»، «مولودی‌خوانی محمود کریمی برای میلاد حضرت زهرا(س)» و «کارنامه ۴۰ ساله عفاف و حجاب (۱)| یوسف نبی چرا گرفتار گناه نشد؟ / برای اصلاح عفاف و حجاب مردم را تکریم کنیم» را بر روی خروجی خود منتشر کرده که اغلب این اخبار در رابطه با میلاد باسعادت حضرت زهرای مرضیه(س) هستند و از خبر تخصصی قرآنی در میان آن‌ها خبری نیست.
همچنین، این صفحه از خبرگزاری تسنیم اقدام به انتشار تصاویر دیدار صبح امروز رهبر معظم انقلاب اسلامی با جامعه مداحان کشور کشور کرده که این خبر هم‌اکنون تیتر اصلی تمامی خبرگزاری‌ها و رسانه‌های خبری کشور بوده و در بخش‌هایی از آن نیز آمده است: «همزمان با عید ولادت حضرت زهرا(س)، هزاران نفر از مداحان و ذاکران اهل‌بیت(ع) با رهبر انقلاب اسلامی دیدار کردند».
فارس
خبر تلاوت ترتیل صفحه 301 کلام‌الله مجید از سوی مرحوم استاد محمد عبدالباسط عبدالصمد، قاری مشهور مصری، اولین خبر امروز صفحه قرآن و فعالیت‌های دینی خبرگزاری فارس است که طبق روال معمول این صفحه طی هر روز بر روی خروجی قرار می‌گیرد.
همچنین، در ادامه و تا این ساعت نیز اخبار دیگری با عناوین ««زهرای کوثر» نماهنگی کودکانه تقدیم به بانوی دوعالم»، «فراخوان دومین کنگره شعر فاطمی اعلام شد»، «ماجرای گرفتاری ۲ هزار ساله بشر و مکاشفه «یوحنا»» و «راه‌اندازی پویش «#ایران_قوی»/ سردار سلیمانی چون دل در گرو مردم داشت، عزیز شد» بر روی خروجی این صفحه منعکس شده که این اخبار نیز بیشتر در حوزه تخصصی عترت و در مورد میلاد باسعادت حضرت زهرا(س) انتشار یافته‌اند.
«فراخوان دومین کنگره شعر فاطمی اعلام شد»، عنوان یکی از اخبار امروز این صفحه از خبرگزاری فارس را تشکیل می‌دهد که در رابطه با فراخوان دومین کنگره شعر فاطمی توسط آستان مقدس حضرت معصومه (س) بوده و در بخش‌هایی از آن آمده است: «دومین کنگره شعر فاطمی همزمان با میلاد باسعادت بانوی دوعالم حضرت فطمه زهرا (س) با همت آستان مقدس حضرت معصومه (س) فراخوان خود را اعلام کرد.
این کنگره در بخش‌های شعر کلاسیک، شعر نو، کوتاه نوشت و شعر کودک و نوجوان برگزار و به چهارده برگزیدگان آن ۱۰ میلیون ریال جایزه نقدی به همراه تندیس جشنواره تقدیم می‌شود.
علاقه‌مندان تا پایان اردیبهشت‌ماه ۱۳۹۹ مهلت دارند تا آثار خود را به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند، همچنین آیین اختتامیه و اهدای جوایز کنگره ۳ تیرماه ۱۳۹۹ برگزار می‌شود».
مهر
خبرگزاری مهر نیز طی امروز و تا این ساعت هیچ خبری را بر روی خروجی صفحه قرآن و متون دینی خود منتشر نکرده و آخرین خبر این صفحه نیز که عنوان «بررسی تطبیقی نشانه‌های قیام حضرت مهدی (ع) در روایات فریقین» دارد، مربوط به روز گذشته است.
همچنین، تیتر اصلی این صفحه نیز با عنوان «کتاب روش‌ها و شیوه‌های تدبر در قرآن کریم منتشر شد» طی روز گذشته منتشر شده و از آن زمان تا این لحظه هنوز به‌روزرسانی نشده است.
ایرنا
«رویداد «فهما»؛ طرحی برای شناسایی و انسجام استعدادهای هنری»، عنوان تنها خبری است که طی امروز و تا این ساعت بر روی خروجی صفحه قرآن و معارف خبرگزاری جمهوری اسلامی منتشر شده و در بخش‌هایی از این خبر نیز که در حوزه تخصصی قرآن کریم قرار دارد، آمده است: «معاون فرهنگی هنری ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور گفت: توانستیم ۴۰ هزار استعداد هنری را در رشته‌های سرود، تئاتر و فیلمسازی شناسایی کنیم که به صورت جهادی و خودجوش فعالیت می‌کنند. برای شناسایی و دیده‌شدن این ظرفیت‌ها فهما را ایجاد کردیم تا کانون‌ها را انسجام بخشیم.
سعید سعادتی روز شنبه همزمان با نخستین روز از داوری مرحله نهایی آثار انتخاب شده در رویداد فهما (پایتخت فرهنگ و هنر مسجد) به خبرنگار معارف ایرنا گفت: کانون‌های فرهنگی هنری مساجد به عنوان یکی از مجموعه‌های فراگیر در پهنه گسترده جغرافیایی قرار دارند؛ به گونه‌ای که این کانون‌ها در ۲۵ هزار محله حضور دارند و بیش از نیمی از آنها در روستاها فعالیت می‌کنند.
وی افزود: ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد به دلیل این پراکندگی جغرافیایی و اقتضائات بومی، محیطی و همچنین حضور اقوام و مذاهب و خرده فرهنگ های مختلف تصمیم گرفت تا تنوعی در فعالیت های این کانون ها ایجاد کند و ضمن ساماندهی این فعالیت ها یک چتر حمایتی به نام فهما را بگستراند».
ایسنا
صفحه دین و اندیشه خبرگزاری دانشجویان ایران نیز طی امروز و تا این ساعت تعداد پنج خبر با عناوین «بارزترین ویژگی‌های اخلاقی حضرت زهرا (س)»، «تبلیغ دین باید به سمت مردمی شدن برود»، «هزاران نفر از مداحان و ذاکران اهل‌بیت با رهبر انقلاب اسلامی دیدار می‌کنند»، «آغاز ثبت نام اعتکاف در مسجد مقدس جمکران از ۲۷ بهمن ماه» و «مراسم عمامه گذاری طلاب در روز میلاد حضرت زهرا(س)» را بر روی خروجی خود منعکس کرده که این اخبار نیز اغلب در حوزه تخصصی عترت و در رابطه با مسلاد باسعادت حضرت صدیقه طاهره(س) انتشار یافته‌اند.
این صفحه از خبرگزاری ایسنا نیز طی امروز اقدام به انتشار خبری معارفی با عنوان «آغاز ثبت نام اعتکاف در مسجد مقدس جمکران از ۲۷ بهمن ماه» کرده که در بخش‌هایی از آن آمده است: «حجت‌الاسلام یاسین حسین آبادی با اشاره به برگزاری مراسم معنوی اعتکاف در مسجد مقدس جمکران طبق سنوات گذشته، اظهار کرد: ثبت‌نام متقاضیان برای شرکت در آیین اعتکاف در این مکان مقدس از ۲۷ بهمن لغایت ۱۰ اسفند ماه انجام می شود و متقاضیان می‌توانند برای ثبت نام به پایگاه اطلاع رسانی ستاد مرکزی اعتکاف به نشانی www.etekafqom.com مراجعه کنند.
وی ادامه داد: مسجد مقدس جمکران برای آیین اعتکاف امسال دو هزار نفر از خواهران و برادران معتکف را پذیرش می‌کند.
معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران از برپایی محافل صحیفه خوانی، نهج‌البلاغه‌خوانی و محافل قرآنی، سخنرانی، مناجات خوانی و مداحی مداحان اهل بیت علیهم السلام در آیین اعتکاف در این مکان مقدس خبر داد و گفت: امیدواریم این مراسم روح‌بخش مانند سال‌های گذشته با شور و شعور معنوی و مهدوی برگزار شود».
باشگاه خبرنگاران جوان
«بالاترین خصلت‌ها در نگاه امام حسن عسکری(ع)»، «رهبر انقلاب در دیدار با مداحان چه بیاناتی را مطرح کردند؟» و «حضور فیلمبرداران زن در نشست زنان ایرانی به مناسبت ولادت حضرت زهرا (س)»، عناوین سه خبری هستند که طی امروز و تا این ساعت بر روی خروجی صفحه قرآن و عترت خبرگزاری باشگاه خبرنگاران منتشر شده‌اند که این اخبار نیز در حوزه تخصصی قرآنی قرار نداشته و در حوزه‌های مختلف معارفی انعکاس یافته‌اند.
ایبنا
تعداد دو خبر با عناوین «معرفی و بررسی دیدگاه‌های علامه سیدجعفر مرتضی عاملی در شماره جدید آیینه پژوهش» و «نهمین همایش ملی غدیرپژوهی در کرمانشاه برگزار می‌شود» طی امروز و تا این لحظه بر روی خروجی صفحه دین خبرگزاری تخصصی کتاب ایران منتشر شده که این اخبار نیز قرآنی نبوده و در حوزه‌های معارفی مختلف همچون عترت و ... منعکس شده‌اند.
یکی از دو خبر امروز این صفحه که عنوان «نهمین همایش ملی غدیرپژوهی در کرمانشاه برگزار می‌شود» دارد، در رابطه با نظام سیاسی اسلام در محورهای علل شکسته شدن پیمان غدیر توسط مسلمانان صدر اسلام و ... منتشر شده و در بخش‌هایی از آن نیز آمده است: «نهمین همایش ملی غدیرپژوهی و هفتمین همایش ملی «نجات‌بخشی و آینده جهان» در کرمانشاه برگزار می‌شود.
این همایش با نظارت و حضور آیت‌الله مصطفی علما، نماینده ولی فقیه و امام جمعه کرمانشاه و ریاست نمایندگی بنیاد بین‌المللی غدیر استان کرمانشاه برگزار می‌شود.
زمان برگزاری این همایش در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه هفتم و هشتم اسفند جاری اعلام شده است. محققان، اندیشمندان، علما، اساتید، طلاب و دانشجویان در این برنامه حضور خواهند داشت».
میزان
صفحه دین و اندیشه خبرگزاری میزان نیز که زیر نظر قوه قضاییه فعالیت دارد، طی امروز و تا این ساعت تعداد سه خبر با عناوین «حضرت «فاطمه زهرا (س)» سیدة النساء العالمین هستند/«ام ابيها» الگویی تمام عیار برای زنان مسلمان»، «رویکرد آستان قدس تلاش همه جانبه بر تاثیرگذاری فرهنگی در گسترده بین المللی است» و «آیا شرکت در انتخابات جمهوری اسلامی ایران شرعا واجب است؟» را بر روی خروجی خود منتشر کرده که در میان این اخبار نیز از خبری از خبر تخصصی قرآنی نیست.
کیهان
روزنامه کیهان نیز در شماره امروز خود اقدام به انتشار مطلبی با عنوان «ویژگی‌های شخصیتی فاطمه(س)» به قلم خلیل منصوری کرده که این مطلب نیز در رابطه با میلاد باسعادت حضرت زهرای مرضیه(س) بوده و در بخش‌هایی از آن آمده است: «اگر بخواهیم فاطمه‌(س) را به عنوان سرمشق زندگی خود قرار دهیم و شیوه و سبک زندگی خود را بر اساس آن ساماندهی کنیم،‌ می‌بایست به جزئیات زندگی ایشان و خصوصیات اخلاقی و منش‌ها و کنش‌ها و حتی واکنش‌های ایشان آگاهی داشته باشیم. هر چند که اطلاعات در این باره بسیار ناقص است ولی با همین میزان اطلاعاتی که از طریق قرآن و روایات معتبر در اختیار داریم می‌توانیم شیوه و سبک زندگی ایشان را به دست آوریم و بر اساس آن زندگی خود را سامان دهیم.
از آنجا که بر اساس روایات، میان حضرت فاطمه(س) و دیگرانی چون حضرت مریم(س) و آسیه بنت مزاحم(س) همسر فرعون شباهت‌هایی وجود دارد می‌توان از آن دسته آیاتی که به سبک زندگی آنان پرداخته نیز استفاده کرد. نویسنده در این مطلب با مراجعه به آیات و روایات معتبر برخی از ویژگی‌های آن حضرت(س) را تبیین و روشن کرده است تا الگویی برای انسان مسلمان در حال و آینده باشد.
فاطمه(س) از نظر آموزه‌های قرآنی انسان کاملی است که به سبب همین ویژگی می‌تواند سرمشق بی‌چون و چرای مردم شود و انسان‌ها برای رسیدن به سعادت دنیوی و اخروی از ایشان بیاموزند. آن حضرت(س) همانند حضرت مریم(س) و حضرت آسیه(س) همسر فرعون سرمشق نیک و پسندیده مومنان از مرد و زن است و این‌گونه نیست که افکار و عقاید و رفتار و کردار ایشان تنها سرمشق زنان باشد».

انتهای پیام
captcha