امام خمینی(ره) احیاگر جایگاه والای زن در عصر معاصر است
کد خبر: 3879019
تاریخ انتشار : ۲۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۸:۳۲

امام خمینی(ره) احیاگر جایگاه والای زن در عصر معاصر است

رئیس سازمان بسیج جامعه زنان کشور گفت: امام خمینی(ره) احیاگر جایگاه والای زن در عصر معاصر است و پس از پیروزی انقلاب اسلامی بانوان ایرانی به جایگاه واقعی خود دست یافتند.

امام خمینی(ره) احیاگر جایگاه والای زن در عصر معاصر هستندبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌غربی، مینو اصلانی، رئیس سازمان بسیج جامعه زنان کشور، ۲۶ بهمن‌ماه در مراسم جشن میلاد کوثر در سالن دو هزار نفری شهید باکری ارومیه با اشاره به جایگاه و شأن بانوان در اسلام، بیان کرد: بانوان در اسلام دارای جایگاه بالایی هستند به‌گونه‌ای که در اسلام زن و مرد هیچ برتری نسبت به یکدیگر ندارند و تنها معیار برتری انسان‌ها تقواست.

وی با بیان اینکه اختلافی که بین دیدگاه اسلامی و فرهنگ غربی وجود دارد در نوع نگاه به حضور بانوان در جامعه و مشارکت‌های اجتماعی است، افزود: غربی‌ها حضور زنان در جامعه را در اشتغال آن‌ها در مناصب مختلف می‌دانند اما نگاه اسلام فراتر از این دیدگاه‌ها بوده و حضور زنان و نقش آن‌ها در مشارکت‌های اجتماعی، سیاسی و دینی را نیز ارج می‌نهد.

رئیس سازمان بسیج جامعه زنان کشور با بیان اینکه امروزه بانوان ایرانی در سایه جمهوری اسلامی از نظر علمی و پژوهشی پیشرفت کرده و هم‌پای مردان در دانشگاه‌ها درس خوانده و تدریس می‌کنند، ادامه داد: امروزه هزاران بانوی ایرانی عضو هیئت علمی دانشگاه‌ها بوده و تعدادی از آن‌ها نیز در سطح جهانی دارای مقام و جایگاه هستند.

وی با اشاره به اینکه بانوان ایرانی تنها در یک رشته و بعد علمی پیشرفت نکرده‌اند بلکه در ورزش، هنر و سیاست نیز بانوان ایرانی حرف‌های زیادی برای گفتن دارند، تصریح کرد: با این وجود کشور‌های غربی تنها تعداد اشتغال را معیار قرار داده و بیان می‌کنند که بانوان ایرانی مشارکت اجتماعی پایینی دارند در حالی که بیش از ۹ میلیون بانوی شاغل در ایران وجود دارد.

اصلانی با بیان اینکه امام خمینی(ره) احیاگر جایگاه والای زن در عصر معاصر هستند، گفت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی بانوان ایرانی به جایگاه واقعی خود دست یافتند و در گام دوم انقلاب نیز بانوان بی‌شک در بسیاری از رشته‌ها پیشتاز بوده و به قله‌های افتخار دست خواهند یافت.

وی با بیان اینکه بانوان ایرانی امروزه الگوی سایر بانوان کشورهای اسلامی هستند، بیان کرد: بانوان ایرانی با تربیت شهدا و صبر و بردباری در نبود آن‌ها به الگویی برای جهانیان تبدیل شده‌اند که در عین حضور در جامعه کانون خانواده را نیز گرم نگه داشته و فرزندانی تربیت می‌کنند که مدافع اسلام و وطن هستند.

انتهای پیام
captcha