شهید سلیمانی بهترین معیارها را برای تعیین یک سبک زندگی دارد
کد خبر: 3879269
تاریخ انتشار : ۲۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۰:۵۸
معاون فرهنگی وزارت علوم:

شهید سلیمانی بهترین معیارها را برای تعیین یک سبک زندگی دارد

معاون فرهنگی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با بیان این مطلب که نفس گرم سلیمانی به جامعه جان دوباره بخشیده است، گفت: اگر به داشته‌ها و بایسته‌هایی که در وجود حاج قاسم سلیمانی بوده، رجوع کنیم در خواهیم یافت که شهید حاج قاسم سلیمانی بهترین معیارها را برای تعیین یک سبک زندگی داشته و ایشان یک الگوی عملی است.

به گزارش ایکنا؛ ایسنا نوشت: «غلامرضا غفاری» امروز ۲۷ بهمن‌ماه در نشست مقدماتی نخستین کنگره علمی، فرهنگی سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی با حضور خانواده سردار سلیمانی در تالار وحد دانشگاه شهید باهنر کرمان گفت: اگر امروز شاهد تغییر و تحول در جامعه و به ویژه در منطقه هستیم و از افتخار و آوازه ایران سخن می‌گوییم، حاصل دهه فجر سال ۵۷ است.

وی با اشاره به اربعین شهید سپهبد سلیمانی اظهار کرد: این نشست، نشست آغازین کنگره‌ای مربوط به سردار سلیمانی از دریچه علمی و فرهنگی است که این کنگره استمرار خواهد یافت.

معاون فرهنگی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با طرح این سوال که سرمایه‌ها و داشته‌های یک جامعه چیست؟ عنوان کرد: درگذشته سرمایه‌ها بر مبنای منابع سرزمین‌ها تعریف می‌شدند اما به مرور این داشته‌ها به ساختمان و بناهای فیزیکی تبدیل و در دوران کنونی از این سرمایه‌ها به عنوان متخصصین و نیروی انسانی یاد می شود.

غفاری با تاکید بر اینکه اعتماد و اتحاد یک جامعه، امروز به عنوان یک سرمایه مطرح می شود اظهار کرد: امروز در جامعه ایران اسلامی سرمایه جدیدتری داریم؛ که آن نیز، سرمایه نمادین است و همه شهیدان سرمایه‌های نمادین یک جامعه بود که چراغ راهنمای ما خواهند بود.

وی شهید حاج قاسم سلیمانی را از سرمایه‌های نمادین کرمان، ایران و جهان اسلام دانست و در ادامه به هدف نهایی برگزاری این کنگره اشاره کرد و افزود: ابعاد پنهان و نهادین زندگی، سیره و تجربه زیسته حاج قاسم سلیمانی و بویژه صحنه‌هایی که در میدان‌های مختلف از خود به جای گذاشته در این کنگره مورد بررسی علمی قرار خواهد گرفت و این صحنه‌ها صرفا به ابعاد عینی خلاصه نمی‌شوند.

غفاری بیان کرد: مردم سردار سلیمانی به عنوان یک مبارز می‌شناسند ولی سردار سلیمانی قطعا در این یک موضوع، خلاصه نمی‌شود زیرا سردار آسمانی کا، جنگ را برای جنگ و مبارزه را برای مبارزه نمی‌خواست بلکه جنگ را برای آرامش، امنیت و صلح می‌خواست.

وی با اشاره به سیل گسترده مردم در مراسم تشییع پیکر شهید حاج قاسم سلیمانی در شهرهای مختلف ایران و عراق عنوان کرد: شهید سلیمانی مانند بارانی است که به‌عنوان رحمت الهی شناخته می‌شود. شهید سلیمانی یک نگاه فرا صنفی، جناحی و ... داشت و خود را متعلق به همه می‌دانست و بیان می‌کرد من چیزی جزء یک سرباز نیستم  و امروز این فرهنگ در جامعه ایران اسلامی در حال نهادینه شدن است.

معاون فرهنگی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ادامه داد: هنر در این است که بیشترین قدرت را داشته باشید و شما را قهرمان قهرمانان بشناسند، اما متواضع و فروتن باشید و این هنر مردان بزرگ و هنر سردار سلیمانی بود و به همین سبب در دل‌ها نشست و به الگویی برای جاوانان تبدیل شده است لذا باید کنگره‌های زیادی برای شناخت این مرد بزرگ برگزار شود تا ابعا مختلف وجودی و شخصیتی ایشان در اختیار نسل جدید قرار گیرد زیرا امروز جامعه بیش از پیش به مرام و مسلک حاج قاسم سلیمانی نیاز دارد.

وی با بیان این مطلب که نفس گرم سلیمانی به جامعه جان دوباره بخشیده است گفت: اگر به داشته‌ها و بایسته‌های که در وجود حاج قاسم سلیمانی بوده، رجوع کنیم در خواهیم یافت که شهید حاج قاسم سلیمانی بهترین معیارها را برای تعیین یک سبک زندگی داشته و ایشان یک الگوی عملی است که بازخوانی این تجربه زندگی به ما کمک خواهد کرد که به یک سبک زندگی بزرگ منشانه و آبرومندانه دست پیدا کنیم.

غفاری خطاب به جامعه علمی کشور گفت: انتظار داریم دانشجویان، اساتید، پژوهشگران و ... به موضوع تبیین و شتریح ابعاد مختلف شخصیتی حاج قاسم سلیمانی ورود پیدا کنند و یافته‌های خود را از لحاظ علمی و معرفتی و بحث‌های روایی و تبیینی خود از شخصیت شهید سلیمانی را ارایه کنند.

در این مراسم دبیرخانه دائمی کنگره علمی، فرهنگی سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی با حضور خانواده این شهید بزرگوار افتتاح شد.

انتهای پیام
captcha