جلسه شورای فرهنگی و تقدیر از عوامل علمی مسابقات قرآنی المصطفی برگزار شد
کد خبر: 3879519
تاریخ انتشار : ۲۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۰:۱۸
با حضور رئیس جامعةالمصطفی العالمیه؛

جلسه شورای فرهنگی و تقدیر از عوامل علمی مسابقات قرآنی المصطفی برگزار شد

جلسه شورای فرهنگی جامعةالمصطفی العالمیه با حضور رئیس و معاونین المصطفی همراه با تقدیر از مدیران کمیته‌های علمی بیست و پنجمین جشنواره مسابقات بین‌المللی قرآنی و حدیثی المصطفی برگزار شد.

به گزارش ایکنا، حجت‌الاسلام و المسلمین علی عباسی، رئیس جامعةالمصطفی العالمیه در جلسه شورای فرهنگی و تقدیر از مدیران کمیته‌های علمی بیست و پنجمین جشنواره بین‌المللی قرآنی و حدیثی المصطفی اظهار کرد: آرمان بزرگ انقلاب اسلامی تحقق تمدن نوین اسلامی با محوریت قرآن کریم است که به زودی محقق خواهد شد.

استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه پیام انقلاب اسلامی برگرفته از متن قرآن کریم است، افزود: هیچ کتاب آسمانی به اندازه قرآن کریم، انسان‌ها را به علم، عقلانیت، معنویت و اخلاق دعوت نکرده است. در این کتاب آسمانی، ملاک برتری انسان‌ها، علم، دانایی و شناخت راز های هستی و ایمان به توحید و حقیقت عالم معرفی شده است.

رئیس جامعةالمصطفی ادامه داد: بروز و ظهور تمدن جدید، متأسفانه ناهنجاری‌هایی در صحنه بین‌المللی پدید آورده و از عدالت فاصله زیادی گرفته است؛ به نحوی که ما امروز، در سراسر عالم شاهد این بی‌عدالتی هستیم. آرمان ادیان الهی، قرآن کریم، انقلاب اسلامی و تمدن جدیدی که انقلاب اسلامی تحقق آن را پی می‌گیرد، عدالت جهانی و دوری از ظلم است. این وعده الهی است و به لطف خداوند بی‌شک تحقق خواهد یافت.

وی با تأکید بر اینکه انقلاب اسلامی در چهل سال گذشته نشان داد می‌توان در کنار سختی‌ها و مشکلات، به قله‌های پیشرفت و شکوفایی دست یافت، ابراز کرد: امروز در چهل ویکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی که به همه عالم تعلق دارد، در کنار همه پیشرفت‌های علمی، پرداختن به علوم انسانی به عنوان زیرساخت تمدن نوین اسلامی، ضرورتی دوچندان دارد و تأکید مقام معظم رهبری بر تولید علوم انسانی با نگاه اسلامی و بومی، براساس این ضرورت است.

 

عباسی قرآن کریم را زیربنایی‌ترین منبع برای تولید معارف مورد نیاز جهت شکل‌گیری تمدن نوین اسلامی دانست و خاطرنشان کرد: پرداختن به این کار بزرگ، وظیفه مراکز علمی ما در دوره جدید است و به لطف الهی، در سال‌های اخیر گام‌های خوبی در این مسیر برداشته شده است.

لازم به ذکر است در پایان این نشست، از حجت‌الاسلام و المسلمین شهیدی‌پور، مدیر کمیته علمی بخش شفاهی، حجت‌الاسلام و المسلمین فاکر میبدی، مدیر کمیته علمی بخش کتبی و حجت‌الاسلام و المسلمین حسینی کاویانی، رئیس مرکز برگزارکننده بخش شفاهی خواهران المصطفی بیست و پنجمین جشنواره بین‌المللی قرآنی و حدیثی جامعةالمصطفی تقدیر شد.

انتهای پیام
captcha