۶۱ درصد جمعیت آذربایجان‌غربی تحت پوشش بیمه سلامت هستند
کد خبر: 3879535
تاریخ انتشار : ۲۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۸:۱۳

۶۱ درصد جمعیت آذربایجان‌غربی تحت پوشش بیمه سلامت هستند

مدیرکل بیمه سلامت آذربایجان‌غربی گفت: در مجموع ۶۱.۲ درصد از جمعیت سطح استان تحت پوشش بیمه سلامت بوده و پنج درصد از جمعیت استان نیز تحت پوشش هیچ کدام از بیمه‌ها نیستند.

۶۱ درصد جمعیت آذربایجان‌غربی تحت پوشش بیمه سلامت هستندبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌غربی، نادر نانبخش، مدیرکل بیمه سلامت استان، روز گذشته، ۲۸ بهمن ماه در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان اینکه از بین جمعیت سه میلیون و ۲۶۵ هزار نفری آذربایجان‌غربی در حدود دو میلیون و یک هزار و ۲۴۴ نفر از خدمات بیمه سلامت استفاده می‌کنند، اظهار کرد: در مجموع ۶۱.۲ درصد از جمعیت سطح استان تحت پوشش بیمه سلامت بوده و پنج درصد از جمعیت استان نیز تحت پوشش هیچ کدام از بیمه‌ها نیستند.

وی با اشاره به اینکه بیمه سلامت دارای پنج صندوق روستاییان، عشایر و ساکنان شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر، صندوق کارکنان دولت، صندوق بیمه سلامت همگانی، صندوق سایر اقشار و صندوق بیمه سلامت ایرانیان است، افزود: امسال در سطح استان ۱۰۸ هزار و ۸۰۰ مفر متقاضی دریافت دفترچه اولیه بیمه سلامت بوده‌اند.

مدیرکل بیمه سلامت آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه طبق برنامه‌ریزی‌ها باید تا پایان شهریور ماه سال ۹۹ همه شهرستان‌های سطح استان به صورت الکترونیکی اقدام به نسخه‌نویسی کنند، ادامه داد: تاکنون این طرح در هشت شهرستان استان انجام شده و به زودی در دو شهرستان خوی و مهاباد نیز این طرح به اجرا درمی‌آید.

وی با اشاره به در مجموع یک هزار و ۲۴۱ مرکز درمانی، کلینیک، داروخانه، مطب و سایر مراکز فعال در بخش درمان طرف قرارداد با بیمه سلامت هستند، تصریح کرد: از این تعداد ۶۰۰ مطب، ۳۳۵ داروخانه و ۴۶ مرکز تصویربرداری در اجرای این طرح همکاری می‌کنند.

نانبخش با بیان اینکه امکان تبادل اسناد بستری به صورت الکترونیکی بین ۲۵ بیمارستان سطح استان وجود دارد، عنوان کرد: این امکان در بیمارستان امام خمینی(ره) ارومیه به عنوان یکی از بیمارستان‌های مهم مرکز استان وجود نداشت که اخیرا این طرح در این بیمارستان هم اجرا شد و در آینده نزدیک بیمارستان آیت‌الله خویی شهرستان خوی هم به این تعداد افزوده خواهد شد.

یادآور می‌شود که سامانه تلفنی ۱۶۶۶ با رویکرد رعایت حقوق شهروندی در آذربایجان‌غربی در اختیار مردم بوده تا آنها از این طریق مشکلات و سوال‌های خود را در خصوص مسائل بیمه سلامت مطرح و پاسخ خود را دریافت کنند.

 

 

 

انتهای پیام
captcha