ارزیابی شایستگی عمومی برخی مدیران دستگاه‌های اجرایی آذربایجان‌غربی
کد خبر: 3879865
تاریخ انتشار : ۳۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۱

ارزیابی شایستگی عمومی برخی مدیران دستگاه‌های اجرایی آذربایجان‌غربی

به همت کانون ارزیابی و توسعه شایستگی جهاد دانشگاهی، ارزیابی مدیران سطوح مختلف اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان‌غربی و فرمانداری ارومیه برگزار شد.

ارزیابی شایستگی عمومی برخی مدیران دستگاه‌های اجرایی آذربایجان‌غربیبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌غربی، به نقل از روابط عمومی جهاد دانشگاهی استان، ۳۰ بهمن ماه، به همت کانون ارزیابی و توسعه شایستگی جهاد دانشگاهی، ارزیابی مدیران سطوح مختلف اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان‌غربی و فرمانداری ارومیه در محل مجتمع پژوهش و فناوری جهاد دانشگاهی استان برگزار شد.
امین رستم‌زاده، رئیس جهاد دانشگاهی آذربایجان‌غربی با اشاره به بخشنامه سال ۹۶ سازمان امور استخدامی مبنی بر الزامی شدن ارزیابی شایستگی مدیران و کارمندان دستگاه‌های اجرایی کشور اظهار کرد: فرایند ارزیابی شایستگی‌ها در دو زمینه عمومی و تخصصی توسط کانون‌های شایستگی بررسی می‌شود.
وی گفت: براساس بخشنامه سازمان اداری و استخدامی کشور تمامی دستگاه‌های اجرایی موظفند شایستگی‌های عمومی مدیریتی کارمندان و مدیران سطوح مختلف خود را براساس شرایط مندرج در برنامه آموزش و تربیت مدیران آینده دستگاه‌های اجرایی قبل از انتصاب و یا ارتقاء به سطوح بعدی مدیریتی از طریق کانون ارزیابی مورد سنجش قرار دهند.
رییس جهاد دانشگاهی آذربایجان‌غربی افزود: این ارزیابی‌ها در راستای اجرای ماده ۴ تصویب نامه مورخ 5/9/1393 شورای عالی اداری و دستورالعمل نحوه ارزیابی و توسعه شایستگی‌های عمومی مدیران حرفه‌ای موضوع بخشنامه ۱۶۵۷۳۶۳ مورخ 4/11/1396 به جهاد دانشگاهی از سوی سازمان اداری و استخدامی کشور واگذار شده است.
وی ادامه داد: افرادی که حد نصاب امتیازات در هر شایستگی را در فرآیند کانون ارزیابی کسب کنند گواهی شایستگی عمومی مدیران حرفه‌ای دریافت می‌کنند.
رستم‌زاده گفت: از مهمترین مزایای استفاده از کانون ارزیابی و توسعه منابع انسانی می‌توان به اطمینان از شایستگی افراد در پست‌های کلیدی فعلی سازمان، ایجاد شرایط جذب و ادامه خدمت مدیران مستعد، بستری برای برنامه‌ریزی جانشینی با شناخت پتانسیل‌های موجود، ایجاد فضای رشد و یادگیری در سازمان، رقابت سالم و مبارزه با روزمرگی و یکنواختی در داخل سازمان، ايجاد بانک اطلاعاتی در خصوص استعدادها و توانمندی‌های افراد، تعيين نيازهای آموزشی و سرمايه‌گذاری آموزشی هدفمند، تسهيل جابه‌جايی و چرخش شغلی در سطوح مختلف، ايجاد بستر استفاده مؤثر از مديران فعلی و ترويج فرهنگ شايسته سالاری اشاره کرد.
وی افزود: کانون ارزیابی و توسعه شایستگی جهاد دانشگاهی به عنوان مرکز مجاز مصوب و قانونی اقدام به برگزاری کانون‌های مختلف برای وزارت‌خانه‌ها و سازمان‌ها در سطح استان‌های مختلف کرده و با توجه به گستره ملی این نهاد بستر لازم برای سنجش شایستگی مدیران را با همکاری همدیگر فراهم کرده است.

انتهای پیام
captcha