تمام فرآیند انتخابات باید براساس قانون باشد
کد خبر: 3880152
تاریخ انتشار : ۰۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۳

تمام فرآیند انتخابات باید براساس قانون باشد

مدیر کل دفتر بازرسی استانداری و رئیس بازرسی انتخابات آذربایجان‌غربی گفت: باید انتخابات براساس قانون انجام شده و با متخلفین برخورد شود.

تمام فرآیند انتخابات باید براساس قانون باشدبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌غربی، به نقل از روابط عمومی استانداری آذربایجان‌غربی، رسول مقابلی، مدیرکل دفتر بازرسی استانداری و رئیس بازرسی انتخابات آذربایجان‌غربی، در جلسه توجیهی و آموزشی بازرسین شعبات ثبت نام و اخذ رای شهرستان ارومیه، امروز یکم اسفندماه، اظهار کرد: بازرسان شعبات اخذ رای به عنوان نماینده وزارت کشور مسؤولیت کنترل حسن جریان انتخابات در شعبه‌های تعیین شده را بر عهده داشته و ضمن تعامل قانونی با سایر عوامل شعبه اقدامات پیشگیرانه لازم را از بروز هر گونه تخلف احتمالی انجام دهند.
وی افزود: تمام توجه بازرسین معطوف به این باشد که کلیه مراحل فرایند اخذ رای از ابتدا تا انتها بر مدار قانون بوده و چنانچه در این مسیر هر گونه اقدامی بر خلاف قانون انجام گیرد مراتب بلافاصله به نماینده فرماندار و هیات بازرسی شهرستان اعلام شود.
مدیرکل دفتر بازرسی استانداری و رئیس بازرسی انتخابات آذربایجان‌غربی ادامه داد: از مجموع دو هزار و ۱۱۷ شعبه کل استان ، ۵۰۱ شعبه مربوط در حوزه انتخابیه شهرستان ارومیه پیش‌بینی شده است که تمامی شعبات اخذ رای تحت بازرسی وزارت کشور خواهند بود.
مقابلی بیان کرد: عوامل برگزاری انتخابات دارای دو نوع شخصیت حقیقی و حقوقی می‌باشند و اینکه هر کس دارای نظر و دیدگاه فردی و شخصی باشد امری طبیعی است ولی به لحاظ حرفه‌ای و شخصیت حقوقی هیچ فردی از عوامل برگزاری انتخابات مجاز نیست احساس و نظر شخصی خود را در امر ایفای نقش قانونی دخالت دهد چرا که رای مردم امانت بزرگ و از مصادیق حقوق شهروندی است.
وی گفت: هیات‌های بازرسی شهرستان‌ها از مدت‌ها قبل تشکیل و در فرمانداری‌ها مستتقر هستند و هیات‌های بازرسی استان نیز در دفتر بازرسی استانداری استقرار دارد.
مدیرکل دفتر بازرسی استانداری و رئیس بازرسی انتخابات آذربایجان‌غربی اظهار کرد: هیات بازرسی انتخابات با بهره‌مندی از ظرفیت عظیم مردمی آماده پذیرش نکته نظرات ، انتقادات و پیشنهادات و گزارشات مردمی است که راه‌های ارتباط مختلفی اعم از مراجعه به وب سایت استانداری و هم به صورت تلفنی، حضوری و کتبی این امکان برای مردم فراهم است.
در این جلسه همچنین با حضور اعضای هیات بازرسی انتخابات  ارومیه نسبت به برگزاری دوره آموزشی بازرسین شعب ثبت نام و اخذ رای اقدام لازم به عمل آمد.

انتهای پیام
captcha