همراهی محفل نور با حماسه حضور + عکس
کد خبر: 3880221
تاریخ انتشار : ۰۲ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۹
گزارشی از شعبه اخذ رأی مسجد جامع لویزان/

همراهی محفل نور با حماسه حضور + عکس

محفل انس با کلام الله مجید از سوی شبکه رادیویی قرآن در شعبه اخذ رأی مسجد جامع لویزان تهران برگزار شد تا حماسه حضور مردم در انتخابات را منعکس کند. جامعه قرآنی کشور در این شعبه حضوری ویژه داشتند.

انتخابات

به گزارش ایکنا؛ محفل انس با قرآن شبکه رادیویی قرآن با عنوان «محفل نور؛ حماسه جامعه قرآنی کشور در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی» از صبح امروز، دوم اسفندماه همزمان با آغاز ساعت اخذ رأی در محل مسجد جامع لویزان آغاز شد.

در این شعبه اخذ رأی اساتید، قاریان، حافظان، اعضای گروه‌های تواشیح، پیشکسوتان و مسئولان نهادهای مختلف قرآنی ضمن حضور در این محفل و اجرای برنامه، رأی خود را در صندوق خواهند انداخت.

پخش زنده و رادیویی این محفل از ساعت ۸ آغاز شده است. همچنین، در این برنامه، فعالان قرآنی جوان به عنوان رویش‌های قرآنی انقلاب اسلامی در نخستین سال از گام دوم انقلاب دعوت و به مردم ایران معرفی می‌شوند.

در ابتدای این محفل قرآنی که همراه با اجرای هادی ربیعی، از مجریان قرآنی صدا و سیما است، مجتبی محمدبیگی تلاوت داشت.


گزارش تصویری محفل انس با قرآن در شعبه اخذ رأی مسجد لویزان


حجت‌الاسلام والمسلمین عبداللهی، از اساتید حوزه و دانشگاه نیز با حضور در مسجد جامع لویزان، پس از اینکه رأی خود را به صندوق انداخت، اظهار کرد: باتوجه به شرایط فعلی منطقه و شهادت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی، تهدیدات ترامپ و نیز تأکیدات رهبر معظم انقلاب اسلامی مردم ایران اسلامی با شور و شوق در انتخابات شرکت خواهند کرد.

همچنین، احمد ابوالقاسمی، قاری بین‌المللی قرآن کریم نیز ضمن حضور در این محفل قرآنی، آیاتی از قرآن کریم را تلاوت کرد.

انتخابات و جامعه قرآنی

حسن رضائیان، پیشکسوت قرآنی کشور نیز که خود از اهالی منطقه لویزان است، ضمن حضور در مسجد جامع لویزان و شرکت در انتخابات، طی سخنانی با اشاره به سابقه قرآنی این مسجد و برگزاری جلسات قرآنی اساتیدی همچون محمد و علی اربابی در این مسجد، بیان کرد: امیدوار هستم تا با حضور پرشور مردم عزیز در انتخابات، مجلسی ایده‌آل، اصولی، انقلابی و مقاوم تشکیل شود.

علی قاسم‌آبادی، قاری ممتاز قرآن کریم و معاون نظارت شورای عالی قرآن نیز به تلاوت آیات پایانی سوره مبارکه زمر پرداخت و در ادامه نیز طی سخنانی با بیان اینکه به تبعیت از رهبر معظم انقلاب اسلامی در ساعات ابتدایی اخذ رأی در مسجد جامع لویزان حاضر شدم، از قاریان و حافظان قرآن کریم خواست تا در ساعات اولیه به پای صندوق‌های رأی بروند.

همچنین، شعبانی، مسئول صندوق شعبه أخذ رأی مسجد جامع لویزان که خود از قرآنیان و داماد استاد قرآنی مرحوم استاد علی اربابی است نیز در سخنانی با اشاره به حضور پرشور مردم منطقه لویزان از ساعت ابتدایی آغاز رأی‌گیری در محل مسجد جامع این منطقه، گفت: علیرغم تمامی سختی‌ها و کاستی‌هایی که وجود دارد، مردم عزیز ایران اسلامی حضور پرشوری در انتخابات دارند که ان‌شاءالله این حضور تا پایان زمان رأی‌گیری نیز ادامه خواهد داشت.

در ادامه، حجت‌الاسلام والمسلمین محمود نوروزی، حافظ کل قرآن کریم و نفر اول مسابقات بین‌المللی طلاب ضمن شرکت در انتخابات، به ارائه محفوظات قرآنی از سوره مبارکه محمد(ص) پرداخت که آیات الهی این سوره مبارکه در رابطه با حضور مسلمانان در صحنه‌ و نصرت الهی است.

اعضای گروه هم‌خوانی «الغدیر» نیز با حضور در این محفل قرآنی و شرکت در انتخابات، به اجرای برنامه هم‌خوانی از سوره‌های مبارکه بروج و علق پرداختند. اجرای دوم این گروه هم‌خوانی نیز برنامه‌ای با موضوع انتخابات بود.

حضور جامعه قرآنی در دیگر استان‌ها

در حین پخش محفل نور مسجد جامع لویزان، ارتباط زنده با دیگر مراکز استان‌ها ازجمله استان یزد برقرار شد و با اعضای جامعه قرآنی در این شهرها نیز گفت‌وگوهایی صورت گرفت.

رحیم قربانی، رئیس اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت کشور نیز ضمن حضور در این محفل قرآنی، بیان کرد: با شرکت در انتخابات وظیفه خود را ادا می‌کنیم و بنده به نمایندگی از هزاران مؤسسه قرآنی تحت پوشش این اتحادیه اعلام می‌کنم که اعضای این اتحادیه، پای صندوق‌های رأی خواهند آمد. حضور تمامی آحاد مردم به ویژه قرآنیان کشور در انتخابات، شجره طیبه انقلاب را آبیاری می‌کند.

وی با بیان اینکه مردم عزیز ایران اسلامی با حضور خود «یوم‌الله» دیگری را رقم خواهند زد، گفت: این حضور پرشور مردم، دشمنان انقلاب اسلامی و قرآن را خشمگین و دوستان آن را شادمان می‌کند. حضور مردم، جلوه‌ای از آیات الهی است که همان یوم‌الله را رقم می‌زند.

وزیر راه و شهرسازی در محفل قرآنی

وزیر راه و شهرسازی: حضور  پرشور نشان از اهمیت امنیت و منافع ملی برای مردم دارد

محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی نیز ضمن حضور در مسجد جامع لویزان و شرکت در انتخابات، در سخنانی اظهار کرد: موضوع حائز اهمیت، نگاه قرآنی است که باید در درون همه ما نهادینه شود و همگان باور کنند که انقلاب اسلامی بر اساس آموزه‌های قرآن کریم و هدایت الهی به وقوع پیوسته است.

اسلامی بیان کرد: باید همواره به این نکته اساسی توجه داشت؛ چراکه دشمنان ما هرگز این مسئله را درک نمی‌کنند و هر آنچه در توان دارند به کار می‌برند تا با توطئه‌های فراوان اجازه ندهند تا کلمه حق در جامعه اسلامی ما جاری شود.

وی با بیان اینکه سلطه‌ستیزی، فرمان الهی قرآن کریم است، تصریح کرد: حضور مردم در پای صندوق‌های رأی نشان از دین‌باوری آن‌ها است و مشخص می‌کند که امنیت و منافع ملی برای مردم بسیار اهمیت دارد.

وزیر راه و شهرسازی گفت: روزهای انتخابات در کشور ما یوم‌الله است؛ چراکه مردم برای خدا قیام می‌کنند و با حضور پرشور خود در انتخابات، چشم دشمنان اسلام را کور می‌کنند.

در ادامه این محفل قرآنی در مسجد جامع لویزان تهران، محسن قاسمی، قاری ممتاز قرآن کریم به تلاوت آیاتی از سوره مبارکه حج پرداخت.

با تلاوت مهدی عادلی به هنگام اذان ظهر به افق تهران، بخش اول این محفل به پایان رسید و بخش دوم و پخش رادیویی آن از ساعت 14 از موج FM ردیف 100 مگاهرتز تا پایان رأی‌گیری ادامه خواهد داشت.

بخش دوم ارتباط رادیو قرآن با مسجد جامع لویزان با تلاوت مهدی غلام‌نژاد، قاری بین‌المللی و اهل شهریار آغاز شد، او دقایقی با حمید مجیدی‌مهر، مجری صدا و سیما که اجرای بخش دوم این محفل را برعهده داشت، درباره لزوم شرکت در این انتخابات مهم، مطالبی را بیان کرد.

در ادامه و قبل از ارتباط زنده با استان کرمان، مهدی اربابی، برادر استاد قرآنی مرحوم علی اربابی، گفت: فردی که با شنیدن این حضور پرشور، بی‌تفاوت باشد با لشگر شیطان هم‌پیمان شده است. سختی‌ها وجود دارد، اما وعده الهی است که بعد از سختی‌ها آسایش است و به گفته رهبر معظم انقلاب که فرمودند آینده را روشن می‌بینند، قطعاً سختی‌ها تمام می‌شود. صحبت‌های امام راحل و رهبری همه تفسیر قرآن است.

ارتباط با استان‌های اصفهان، لرستان، فارس و خوزستان و ارائه گزارش کامران برومیده، گزارشگر برنامه، از شور مردمی در دیگر شعبه‌های اخذ رأی شهر تهران و گزارش‌های نیما غفارزاده از دیگر بخش‌های پخش زنده رادیو قرآن بود. حبیب صداقت، محمدحسن موحدی، قاریان بین‌المللی، قاری نوجوان امیرحسین لندرانی و حسین کوه‌خیر، حافظ کل قرآن، همچنین گروه هم‌خوانی و تواشیح محمد رسول‌الله(ص) اجرای برنامه داشتند.

در گفت‌وگوی مجیدی‌مهر با سرپرست این گروه تواشیح اعلام شد که از سال 94(سال تأسیس) تاکنون، 72 ضبط صوتی از اجراهای این گروه صورت گرفته است که هفتادودومین ضبط آن مربوط به سرودی درباره شهید قاسم سلیمانی است و در مجموع نیز بیش از 100 اثر صوتی و تصویری از این گروه ضبط شده است.

علی‌اکبر ملکشاهی، دیگر پیشکسوت قرآنی نیز با حضور در مسجد لویزان در سخنان کوتاهی، گفت: این حضور پرشور نشان می‌دهد که مردم ایران، حمایت از جمهوری اسلامی را با وجود تمام مشکلات و گلایه‌ها خیلی بالاتر می‌دانند. طبعاً عزیزان قرآنی نیز با الهام از مفاهیم بلند قرآن، وظیفه سنگین‌تری نسبت به دیگر آحاد مردم دارند؛ چرا که الگوی جامعه محسوب می‌شوند و وظیفه هدایت داشته و مردم به رفتار آنان توجه دارند.

با رسیدن زمان اذان مغرب به افق تهران، آنتن رادیو قرآن به ستاد انتخابات کشور داده شد تا هادی موحدامین، دیگر قاری جوان و ممتاز کشورمان از این مکان تلاوت داشته باشد. گزارش از حوزه اخذ رأی آستان مقدس حضرت عبدالعظیم الحسنی(ع) پایان‌بخش این محفل و پخش رادیویی آن بود.

انتهای پیام
captcha