آمار طلاق بین مددجویان کمیته امداد آذربایجان‌غربی کمتر از ۲ درصد است
کد خبر: 3881306
تاریخ انتشار : ۰۶ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۵

آمار طلاق بین مددجویان کمیته امداد آذربایجان‌غربی کمتر از ۲ درصد است

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) آذربایجان‌غربی گفت: با بررسی‌های انجام شده میزان طلاق در بین مدجویان استان کمتر از ۲ درصد بیان شده که رقمی به مراتب پایین‌تر از میزان طلاق در کشور است.

میزان طلاق در بین مددجویان آذربایجان‌غربی کمتر از 2 درصد استعزیز سهندی، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) آذربایجان‌غربی، در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجان‌غربی، با بیان اینکه وجود مادیات ضامن خوشبختی و دوام زندگی نیست، اظهار کرد: برای مثال با بررسی‌های انجام شده این نتیجه به دست آمده که میزان طلاق در بین مدجویان استان کمتر از 2 درصد بوده که رقمی به مراتب خیلی پایین‌تر از میزان طلاق در کشور است.

وی با بیان اینکه کمیته امداد امام خمینی(ره) در راستای عمل به وظیفه ذاتی خود به تازه عروس و دامادها کمک هزینه‌های تهیه جهیزیه یا تعدادی از لوازم خانگی موجود در جهزیه را اهدا می‌کند، افزود: این کمک‌ها در بیشتر موارد در حد چند تیکه از جهزیه را شامل می‌شود که در واقع علاوه بر کمک به مددجویان یک روشی برای ترویج ساده‌زیستی نیز است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) آذربایجان‌غربی با بیان اینکه امسال به یک هزار و 491 نوعروس کمک هزینه تهیه و خرید جهزیه اهدا شده است، ادامه داد: بودجه اختصاص یافته برای این کار سه میلیارد و 735 میلیون تومان بوده است.

وی با بیان اینکه کمک‌های کمیته امداد برای زوج‌های جوان تنها محدود به پرداخت کمک هزینه خرید جهیزیه نمی‌شود، عنوان کرد: علاوه بر این، به تازه‌دامادها هم وام اشتغالزایی پرداخت و به زوجین نیز تسهیلات پنج میلیون تومانی قرض‌الحسنه داده می‌شود که همه این اقدامات برای کمک به ازدواج جوانان و تشویق آنها به تشکیل خانواده انجام می‌شود.

سهندی با بیان اینکه کمک‌ها و حمایت‌های مادی و معنوی کمیته امداد پس از ازدواج نیز ادامه می‌یابد، تصریح کرد: برای کمک به زوج‌های جوان و سایر مددجویان کلاس‌های آموزشی، فرهنگی و تربیتی با محوریت آسیب‌های اجتماعی، موضوعات اخلاق اسلامی، احكام، قرآن، سبک زندگی اجتماعی و مشاوره‌های حقوقی برگزار می‌شود.

وی تعداد کانون‌های فرهنگی و تربیتی کمیته امداد استان را هشت مورد برشمرد و تصریح کرد: در این راستا چهار هزار و 880 مددجوی استان از خدمات این کلاس‌ها بهره‌مند شده و بیش از 245 میلیون تومان برای برگزاری این کلاس‌ها هزینه شده است.

 

 

انتهای پیام
captcha