نحوه استفاده و دور انداختن ماسک بهداشتی
کد خبر: 3881728
تاریخ انتشار : ۰۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۰:۰۲

نحوه استفاده و دور انداختن ماسک بهداشتی

استفاده از ماسک در پیشگیری از ابتلا به کرونا و انتقال آن به افراد سالم جامعه بسیار مهم است. استفاده صحیح و دور انداخن بهداشتی آن نیز به همان اندازه می‌تواند در انتشار ویروس‌های آلوده پیشگیری کند.

نحوه استفاده و دور انداختن ماسک بهداشتیبه گزارش ایکنا؛ ماسک‌های پزشکی ساده  نمی‌توانند به تنهایی در مقابل کرونا ویروس از ما محافظت کنند.

هنگامی که از این ماسک استفاده می‌کنید، باید همراه با آن، بهداشت دست و سایر اقدامات پیشگیرانه  را هم رعایت کنید.

سازمان بهداشت جهانی توصیه می‌کند که موارد خاص از ماسک استفاده کنند. اگر شما تب، سرفه و تنگی‌نفس دارید، باید از ماسک و مراقبت‌های پزشکی استفاده کنید، اگر شما این علائم را ندارید، مجبور نیستید ماسک بزنید. زیرا هیچ مدرکی دال بر محافظت از مردمی که بیمار نیستند، با استفاده از ماسک وجود ندارد.

اگر شما سالم هستید، اما در حال مراقبت از فردی هستید که ممکن است به کرونا ویروس مبتلا شده باشد، شما باید از ماسک استفاده کنید تا زمانی‌که با آن فرد در یک اتاق هستید.

نحوه صحیح استفاده از ماسک  و دور انداختن آن

به خاطر داشته باشید اگر ماسک می‌زنید، شیوه استفاده و دور انداختن آن را صحیح انجام دهید و دستان خود را با الکل، آب و صابون بشویید.

اگر تصمیم دارید از ماسک‌های پزشکی استفاده کنید، مهم است که نحوه استفاده و دور انداختن صحیح آن را بدانید. در غیر این صورت ماسک به جای محافظت از شما، به دلیل میکروب‌هایی که ممکن است در آن باقی بماند، به یک منبع آلودگی تبدیل می‌شود.

برای استفاده اصولی، شما باید نوار فلزی بالای ماسک را مشخص و بر برآمدگی بینی قرار دهید و سپس به واسطه نوارها در پشت گوش‌ها یا پشت سر قرار دهیم. مطمئن شوید که بینی، دهان و چانه شما در ماسک محفوظ شده است. در هنگام استفاده، شما نباید قسمت جلوی ماسک را لمس کنید.

برای برداشتن ماسک؛ نوارهای کشی دور گوش را بگیرید. نباید با قسمت جلوی ماسک تماسی داشته باشید، چون ممکن است باعث انتقال عامل بیماری به دست‌های شما شود. ماسک را بردارید و در سطل دربسته بندازید.

دست‌های خود را با الکل، آب و صابون و مواد ضدعفونی کننده بشویید، بهداشت دست‌ها باید رعایت شود، به ویژه اگر به قسمت جلوی ماسک دست زده‌اید، اگر ماسک شما مرطوب شد، آن را با یک ماسک دیگر تعویض کنید، هیچ‌گاه دوباره از یک ماسک استفاده نکنید و پس از هر بار استفاده، آن را در یک سطح دربسته بندازید.

انتهای پیام
captcha