برخورد قانونی با محتکران و گران‌فروشان اقلام بهداشتی در فارس
کد خبر: 3881828
تاریخ انتشار : ۰۸ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۴

برخورد قانونی با محتکران و گران‌فروشان اقلام بهداشتی در فارس

دادستان عمومی و انقلاب مركز فارس از برخورد با محتکران عمده و گران‌فروشان اقلام بهداشتی و سایر اقلام با عنوان مجرمانه اخلال در نظام اقتصادی کشور خبر داد.

به گزارش ایكنا از فارس، به نقل از روابط عمومی دادگستری فارس، حیدر آسیابی، دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان فارس شب گذشته، 7 اسفندماه با اشاره به شیوع بیماری كرونا در كشورمان و احتكار اقلام بهداشتی توسط برخی از سودجویان، از برخورد با محتکران عمده و گران‌فروشان اقلام بهداشتی و سایر اقلام با عنوان مجرمانه اخلال در نظام اقتصادی کشور خبر داد.

وی با بیان اینكه طی نامه‌ای به سازمان صنعت، معدن و تجارت بر نظارت دقیق قیمت‌ها و عرضه اقلام بهداشتی تأکید شده است،‌ گفت: متأسفانه عده‌ای افراد سودجو اقدام به احتکار و گرانفروشی این اقلام و توزیع قطره چکانی در بازار کرده‌اند که بر اساس گزارشات متعدد واصله این اقدام در جهت کسب منفعت و سود بیشتر بوده است.

آسیابی افزود: در صورت عدم نظارت نهادهای نظارتی و صنفی مسئول، دادستانی با متخلفین و محتکرین برخورد قانونی خواهد کرد و در مواردی که گران‌فروشی و احتکار عمده اقلام بهداشتی و سایر اقلام ضروری صورت گیرد این افراد تحت عنوان مجرمانه اخلال در نظام اقتصادی تحت تعقیب قضایی قرار خواهد گرفت.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدكاظم موسوی، رئیس كل دادگستری استان فارس نیز در راستای پیشگیری از بیماری کرونا بر رعایت نکات ایمنی و در اختیار گذاشتن لوازم بهداشتی جهت استفاده کارکنان مجموعه قضایی و همچنین مراجعان به این دستگاه تاکید کرد.

وی با تأكید بر ضرورت نظارت بر قیمت و عرضه محصولات بهداشتی مانند مواد ضدعفونی کننده، ماسک، الکل، و ژل‌های بهداشتی توسط صنوف مرتبط، مراکزدرمانی ذیربط و نهادهای نظارتی همچون تعزیرات حکومتی و سازمان صمت تأکید کرد و گفت: بازرسی و بازدید از این مراکز در راستای حسن اجرای وظایف قانونی در دستور کار سازمان‌های مسئول قرارگیرد.

موسوی با بیان اینکه نهادهای ناظر بر فعالیت‌های آموزشی، راهکارهای پیشگیری و مقابله با این بیماری را بدون القای حس ترس و اضطراب اجرا كنند، گفت: در این راستا باید از اظهارنظر افراد غیرمسئول و گسترش آن در فضای مجازی جلوگیری شود که در این خصوص دستورات قضایی لازم به دستگاه‌های ذیربط صادر شده تا فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی به جای تبدیل شدن به فضای پخش شایعات و اخبار کذب به فضای آموزشی مناسب جهت پیشگیری از گسترش بیماری تبدیل شود.

یادآور می‌شود، در پی شیوع ویروس کرونا در کشور و اعلام رسمی مشاهده این ویروس در استان فارس برخی اقلام بهداشتی جهت پیشگیری‌های اولیه از جمله مایع و ژل‌های ضدعفونی‌کننده بهداشتی، ماسک و دستکش کمیاب و با قیمت‌های بیشتر عرضه شد که این امر موجب اعتراض مردم واقع شد.

انتهای پیام
captcha