روحانی جهادگر هزار اصله نهال مرکبات کاشت
کد خبر: 3882079
تاریخ انتشار : ۱۰ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۷

روحانی جهادگر هزار اصله نهال مرکبات کاشت

حجت‌الاسلام قدرت نوروزی، روحانی جهادگر سازمان تبلیغات اسلامی با ابداع طرحی در روستا‌های بخش زرین‌آباد، زمینه کاشت هزار اصله نهال لیموترش، پرتقال و نارنج را فراهم کرد.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، حجت‌الاسلام قدرت نوروزی، روحانی خود استقرار و جهادی سازمان تبلیغات اسلامی، اظهار کرد: سه سال پیش طرح کاشت درختان میوه و ثمردار را در روستا‌های بخش زرین‌آباد آغاز کردیم. خرید درخت میوه هزینه زیادی می‌خواست لذا با سایت «باسلام» که یکی از سایت‌هایی است که با هدف فروش تولیدات خانگی و اشتغال‌زایی توسط نیرو‌های حزب اللهی تهران راه‌اندازی شده است، مذاکره کردم و سجاد عساکره، مدیر این سایت، تبلیغات این طرح در سایت «با سلام» را قبول کرد.

حجت‌الاسلام نوروزی تصریح کرد: در سایت «باسلام» برای خیرانی که می‌خواستند با کاشتن درخت در احیای محیط زیست فعالیت کنند، اما شرایطشان مهیا نبود، یک شماره حساب معرفی شد تا پول درخت را به این شماره واریز کنند؛ بنابراین خرید درخت میوه توسط خیران انجام شد و کاشت درخت را ما بر عهده گرفتیم، باید گفت که بسیاری از خیرانی که در این طرح شرکت کردند ساکن استان ایلام هم نبودند و از اقصی نقاط کشور در این کار خیر مشارکت کردند.

وی افزود: با کمک‌های مالی خیران و مشارکت نیرو‌های جهادی تا کنون هزار اصله درخت میوه در مناطق محروم بخش زرین‌آباد شهرستان دهلران کاشته شده است، باید گفت که با کاشت درخت میوه علاوه بر اشتغال‌زایی، سودآوری و درآمد برای مردم محروم منطقه، به احیای محیط زیست هم بسیار کمک می‌شود.

نوروزی با بیان این مطلب که طرح کاشت درختان میوه در روستا‌های محروم دهلران ادامه خواهد یافت، بیان کرد: تهیه درختان میوه با توجه به شرایط اقلیمی و آب و هوایی مناطق انجام می‌شود تا درختان، بیشترین سازگاری را با محیط داشته و بیشتر ثمر دهند.

حجت‌الاسلام قدرت نوروزی، ضمن قدر‌دانی از همکاری حجت‌الاسلام فتاحی، مدیرکل و حجت‌الاسلام رستمی معاون تبلیغات اسلامی ایلام، در اجرای این طرح گفت: عملیات کاشت این درختان با حضور مسئولان منابع طبیعی و دهیار انجام می‌شود و برای آغاز عملیات ابتدا نیرو‌های جهادی در مسجد جمع می‌شوند و درختان را میان مردم تقسیم کرده و پس از آن در کاشت درختان میوه به مردم کمک می‌کنند.

روحانی خود استقرار و جهادی سازمان تبلیغات در بخش زرین آباد با اشاره به این موضوع که به جای کاشت ۱۰۰ هزار درخت غیر مثمر می‌توان ۱۰ هزار درخت میوه کاشت ادامه داد: بار‌ها به مسئولان؛ طرح کاشت درخت «کنار» و «صدر» را برای بیابان زدایی پیشنهاد دادم چراکه در مناطقی که درختان کنار و صدر وجود دارند می‌توان بهترین عسل را به‌دست آورد؛ بنابراین با کاشت این درختان هم بیابان‌زدایی انجام می‌شود و هم زمینه اشتغال و درآمدزایی فراهم می‌آید.

وی در پایان سخنان خود یادآور شد: روحانیون در حوزه‌های علمیه مکاسب و متاجر را فرا می‌گیرند که می‌توانند در این شرایط که تحریم هستیم به بهترین نحو به بهبود وضعیت اقتصادی کشور کمک کنند، برای مثال طبیعت استان ایلام، سرشار از درختان بلوط است و بلوط هم خاصیت درمانی متعددی دارد، اگر از این ظرفیت عظیم برای اشتغال‌زایی استفاده شود مشکل بی‌کاری جوانان در ایلام برطرف خواهد شد، لذا روحانیون مناطق مختلف باید ظرفیت‌ها را بشناسند و برای کمک به مردم از این ظرفیت‌ها استفاده کنند.
انتهای پیام
captcha