ضدعفونی مناطق پرتردد ارومیه برای مقابله با کرونا
کد خبر: 3882415
تاریخ انتشار : ۱۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۴

ضدعفونی مناطق پرتردد ارومیه برای مقابله با کرونا

فرماندار ارومیه گفت: برای مقابله با شیوع کرونا قرارگاه استانی آذربایجان غربی سپاه مقرر کرد در مناطق پرتردد و نیز اطراف بیمارستان‌ها و بازارها ضدعفونی انجام شود.

ورود سپاه برای سم‌پاشی مناطق پرتردد ارومیه برای مقابله با شیوع کرونابه گزارش ایکنا از آذربایجان‌غربی، به نقل از روابط عمومی فرمانداری ارومیه، علیرضا ملامحمدی‌زاده، فرماندار ارومیه، در مورد تصمیمات و اقدامات انجام شده برای مقابله با شیوع و گسترش ویروس کرونا، اظهار کرد: اولین تصمیم در این زمینه، بحث سم‌پاشی یا به نوعی ویروس‌زدایی از محل‌های عمومی است.

وی بیان کرد: هرچند شهرداری ارومیه طی روزهای گذشته در سایز کوچک این اقدام را انجام می‌داد ولی از عصر امروز با کمک گرفتن از قرارگاه شمال‌غرب ارتش و نیز قرارگاه استانی سپاه مقرر شد در مناطق پرتردد و نیز اطراف محل‌هایی مثل بیمارستان‌ها و بازارها و دیگر مناطق که احتمال آلوده شدن دارند، این عمل باتوان بالا و با بلوک‌بندی شهر انجام شود.

فرماندار ارومیه تصریح کرد: نیروهای هلال احمر و علوم پزشکی از امروز در ورودی‌های عمده شهر مستقر شده و نسبت به تب‌سنجی مسافران ورودی اقدام خواهند کرد. روز جمعه برای ۸۰ داروخانه از ۱۵۰ داروخانه سطح شهر مواد ضدعفونی کننده توزیع شده و برای ۷۰ داروخانه هم طی امروز ارسال خواهد شد.

ملامحمدی‌زاده ادامه داد: با توجه به تغییر خط تولید برخی از کارخانجات به بسته بندی مواد ضدعفونی، امید است از سه روز آتی مشکل مواد ضدعفونی در سطح شهر و استان حل شود. متأسفانه مشکل تأمین ماسک را داریم که علوم پزشکی در تلاش برای حل مشکل بوده و در روزهای آتی شاهد بهبود وضعیت در این زمینه نیز خواهیم بود.

فرماندار ارومیه با تاکید بر عدم اجرای هرگونه برنامه جمعی اعم از ورزشی، هنری اظهار کرد: این امر توسط ستاد مبارزه با کرونا تصویب شده و باید اجرایی شود. پایانه‌های مسافری توسط اداره حمل و نقل و پایانه‌های عمومی شهر و نیز پایانه بار با نظارت شبکه بهداشت به صورت مرتب در حال سم‌پاشی است و همچنین از تمام مسافران ورودی از طریق زمینی و هوایی تست تب‌سنجی انجام می‌شود.

ملامحمدی‌زاده با اشاره به موضوع نانوایی‌ها گفت: در این زمینه مقرر شد نانوایی‌ها کمتر از پول و اسکناس استفاده کرده و از دستگاه کارتخوان استفاده کنند و نیز حدالامکان یک نفر مخصوص برای دریافت پول مستقر شود.

ملامحمدی‌زاده با تأکید بر لزوم همراهی رسانه‌ها در امر آرامش‌بخشی به جامعه در این شرایط، عنوان کرد: بحث امید‌آفرینی در جامعهو خروج از اخبار ناامید کننده را خواستاریم چراکه تمام مسئولان با تمام توان در حال خدمت‌رسانی به جامعه هستند.

انتهای پیام
captcha