مسابقه قرآنی «امید» برگزار می‌شود
کد خبر: 3882855
تاریخ انتشار : ۱۳ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۶
به همت احمد ابوالقاسمی، قاری بین‌المللی؛

مسابقه قرآنی «امید» برگزار می‌شود

احمد ابوالقاسمی، قاری بین‌المللی کشورمان، با توجه به شرایط به وجود آمده و تعطیلی اغلب فعالیت‌های اجتماعی و فرهنگی، اقدام به راه‌اندازی رقابتی قرآنی در فضای مجازی کرده است.

مسابقه قرآنی «امید» برگزار می‌شود

به گزارش ایکنا، با توجه به تعطیلی اغلب جلسات و فعالیت‌های قرآنی کشورمان به خاطر شیوع ویروس کرونا هر کدام از اساتید و فعالان قرآنی کشورمان به دنبال راهکاری برای ارائه آموزه‌های قرآنی به شهروندان هستند.

در همین راستا احمد ابوالقاسمی، قاری بین‌المللی کشورمان، اقدام به راه‌اندازی رقابتی قرآنی با نام امید در صفحه شخصی خود کرده است. این مسابقه با هدف ایجاد فضای نشاط و رقابت سالم در ایامی که بیشتر فعالیت‌های اجتماعی و فرهنگی تعطیل شده است برپا می‌شود.

در این رقابت که به صورت فرازخوانی است، هر کدام از علاقه‌مندان باید آیه ۱۸۶ سوره مبارکه بقره واقع در صفحه ۲۸ قرآن کریم را تلاوت کنند. «وَإِذَا سَأَلَكَ عِبَادِي عَنِّي فَإِنِّي قَرِيبٌ أُجِيبُ دَعْوَةَ الدَّاعِ إِذَا دَعَانِ فَلْيَسْتَجِيبُوا لِي وَلْيُؤْمِنُوا بِي لَعَلَّهُمْ يَرْشُدُونَ؛ و هرگاه بندگان من از تو در باره من بپرسند [بگو] من نزديكم و دعاى دعاكننده را به هنگامى كه مرا بخواند اجابت مى ‏كنم پس [آنان] بايد فرمان مرا گردن نهند و به من ايمان آورند باشد كه راه يابند».

از جمله جوایز این مسابقه که در دو مرحله مقدماتی و نهایی برگزار می‌شود، می‌توان به ۳۲ نفر اول مرحله مقدماتی هر کدام ۵۰۰ هزار ریال و چهار نفر اول هر کدام هفت میلیون ریال اشاره کرد. تمامی کارهای اجرایی و تامین جوایز این مسابقه را احمد ابوالقاسمی تقبل کرده و هیچ نهاد و سازمانی در آن همکاری ندارد. همچنین ثواب تلاوت‌های این مسابقه به تمامی بیماران به خصوص بیماران مبتلا به کرونا هدیه می‌شود.

از جمله شرایط این‌ مسابقه می‌توان به تلاوت قطعه انتخاب شده در یک یا دو نفس و بدون اکو اشاره کرد. داوری در مرحله مقدماتی و نهایی این مسابقه بر عهده احمد ابوالقاسمی خواهد بود.

مهلت ارسال اثر برای حضور در این مسابقه ساعت ۲۴ جمعه، ۱۶ اسفندماه، اعلام شده است.

انتهای پیام
captcha