عزم جزم رسانه ملی و وزارت صمت برای تنظیم و رونق بازار شب عید
کد خبر: 3883116
تاریخ انتشار : ۱۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۵

عزم جزم رسانه ملی و وزارت صمت برای تنظیم و رونق بازار شب عید

نشست ستاد رسانه‌ای رونق تولید رسانه ملی و وزارت صنعت، معدن و تجارت به منظور بررسی وضعیت بازار اسفند 98 با حضور قائم مقام وزیر و معاون سیما برگزار شد.

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سیما، نشست ستاد رسانه‌ای رونق تولید سازمان صداوسیما و وزارت صنعت، معدن و تجارت به منظور بررسی وضعیت بازار اسفند ۹۸ با حضور  مدرس خیابانی، قائم مقام وزیر و مرتضی میرباقری، رئیس این ستاد و مدیران ارشد این وزارتخانه و رسانه ملی برگزار شد.

 میرباقری، رئیس ستاد رسانه‌ای تولید رونق صداوسیما در نشست ستاد سانه‌ای رونق تولید و وزارت صمت گفت: رسانه ملی امسال هم همانند سال‌های گذشته و با توجه به انتخاب سال «رونق تولید» از سوی مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) و تأکید ایشان بر اولویت قرار دادن مسائل اقتصادی کشور، برنامه‌های مختلفی را برای اطلاع رسانی شفاف در این خصوص در دستور کار خود قرار داد.

معاون سیما افزود: خوشبختانه امسال تمام حوزه‌های صداوسیما، استان‌ها و حتی شبکه‌های برون مرزی به طور جد به این مهم پرداختند و تلاش شد آنچه که مطمح نظر مقام معظم رهبری بود امسال به صورت مستمر مورد توجه قرار بگیرد و میان برنامه‌های فراوانی شاید هزاران بار از شبکه‌های ملی، استانی و صدای جمهوری اسلامی پخش شد و جشنواره‌ها و همایش‌هایی هم که در طول سال به این منظور تدارک دیده شده بود از رسانه ملی به نحو شایسته‌ای پوشش داده شد و کمتر روزی در طول سال ۱۳۹۸ داشتیم که بخش‌های خبری و غیرخبری ما به این مهم نپرداخته باشند.
 
دروغ پردازی در برخی رسانه‌ها

میرباقری تصریح کرد: با وجود تحریم‌هایی ظالمانه‌ای که در طی یک سال گذشته علیه ملت بزرگ شریف ایران از سوی آمریکا اعمال شد و هم اکنون نیز در شرایط حساس، برخی رسانه به دروغ اخباری مبنی بر کمبود وسایل بهداشتی مورد نیاز مردم انتشار دادند، اما خبر‌های نویدبخشی در حوزه اقتصاد شاهدیم.

وی با اشاره به جوسازی رسانه‌های معاند درباره کمبود کالا‌های اساسی در بازار تصریح کرد: در هفته‌های پایانی سال که مردم به اقلامی که در این ایام مرسوم است نیاز دارند، بازار مشکلی برای تامین کالا‌های مورد نیاز مردم ندارد و همکاران ما در هفته‌های اخیر، اخبار مربوط به عرضه و تقاضا و وضعیت موجودی انبار‌ها را دنبال کردند و تمام بخش‌های رسانه ملی تلاش می‌کنند به تدریج این اخبار را به مردم برسانند و ما به طور روزانه و مستمر در این خصوص اطلاع رسانی می‌کنیم.

میرباقری همچنین تقویت فروش مجازی را در شرایط خاص این روز‌ها به دلیل محدودیت تردد هموطنان در اماکن عمومی به دلیل رعایت مسائل بهداشتی و مراقبت‌های پزشکی اقدامی مناسب دانست که به کسب و کار و رونق تولید کمک شایانی خواهد کرد و از آمادگی این ستاد از پشتیبانی این اقدام خبر داد.

وی همچنین با اشاره به وجود یک تعامل رسانه‌ای بین صداوسیما و وزارت صنعت گفت: امیدواریم این وضعیت استمرار داشته باشد و بتوانیم همواره با اطلاع رسانی مردم را از شرایط باثبات بازار کالا‌ها باخبر سازیم.

حسین مدرس خیابانی، قائم مقام وزیر صمت نیز با تشکر ویژه از همکاری‌های ستودنی صداوسیما با وزارت خانه صنعت بیان کرد: تجربه نشان داده است هر کجا که صداوسیما به میدان آمده، توانسته است اثرگذاری بسیار خوبی در جامعه داشته باشد و نقش رسانه بسیار مهم است به طوری که تمام ابزار‌های مدیریتی را تحت الشعاع خود قرار داده است.
 
تبلیغات منفی رسانه‌های خارجی پیرامون کرونا

مدرس خیابانی افزود: در این روز‌های اخیر که موضوع شیوع ویروس کرونا نگرانی‌هایی را برای مردم به وجود آورده بود و برخی برای تهیه کالا‌های اساسی و اقلام خوراکی دچار نگرانی‌هایی شده بودند و فضاسازی رسانه‌های خارجی و برخی شبکه‌های مجازی هم به این اوضاع دامن زد با ورود صداوسیما به میدان و پخش تصاویر واقعی از شرایط بازار به مردم، این نگرانی‌ها برطرف شد و آرامش به جامعه بازگشت.

وی تأکید کرد: در شرایط خاص و بحرانی، با آن که وزارت صنعت تمام تلاش خود را برای فراهم کردن مایحتاج مردم و کالا‌های مورد نیاز انجام می‌دهد، اما این حوزه به کمک رسانه فراگیر همچون صداوسیما نیاز دارد، چراکه ابزار مدیریتی ما به تنهایی کافی نیست و به یک پیوست رسانه‌ای و یک پشتیبانی کننده به عنوان رسانه نیاز دارد تا عملکرد این وزارتخانه به درستی برای مردم بازگو شود.

مدرس خیابانی افزود: درسال ۹۸ در شرایطی که به همراهی مردم نیاز داشتیم صداوسیما واقعاً با برنامه‌سازی و فرهنگ‌سازی بسیار نقش مهم و کلیدی را ایفا کرد و ما برای اجرای برنامه‌هامون یک مثلث سه‌گانه نیاز داریم یکی دستگاه‌های دولتی، نهاد‌های غیردولتی و یک بخش هم همراهی مردم را می‌طلبد که کارکرد آموزشی، اطلاع رسانی و فرهنگ سازی بر عهده صداوسیماست و می‌تواند نقش بارزی داشته باشد.

قائم مقام وزیر صنعت تصریح کرد: صداوسیما به عنوان یک رسانه مؤثر بر اساس فرمایش مقام معظم رهبری، کار خوبی را امسال در قالب بسته رونق تولید شروع کرد که شبکه‌های ملی آن را پشتیبانی کردند و از جهات مختلف اخبار مربوط به تولید کالا‌ها و رونقی که در صنایع مختلف از جمله پتروشیمی، فولاد، خودرو، نفت و گاز و ... انجام شده است به نحو شایسته‌ای انعکاس یافته، اما اکنون زمان آن رسیده است که علاوه بر بحث «رونق تولید» ما به بحث توسعه صادرات هم بپردازیم چراکه موثرترین مقوله رونق تولید در کشور ما توسعه صادرات است.
 
تناسب تولید و صادرات

قائم مقام وزیر صنعت با اشاره به افزایش چشمگیر صادرات بیان کرد: امسال به تناسب تولید، صادرات داشتیم و این مساله با توجه به کاهش درآمد‌های نفتی، اتفاق بسیار نویدبخشی است و عمده درآمد کشور از محل ارز حاصل از صادرات تامین می‌شود و انتظار ما این است که صداوسیما این مساله را به خوبی پوشش دهد.

وی اضافه کرد: ما در ۱۱ ماهه امسال حدود ۱۲۵ میلیون تن کالا به مبلغ نزدیک ۴۰ میلیارد دلار به ۱۰۰ کشور دنیا صادر کردیم که این رقم بی‌سابقه است و ایران جزء ۱۰ کشور صادرکننده محصولات غذایی به جهان است و باید به صورت ویژه به بحث صادرات پرداخته شود و خواهش ما از رسانه ملی این است که در بسته‌های تولید رونق ملی به مقوله صادرات هم پرداخته شود.

مدرس تصریح کرد: صادرات هویت کشور را هم به دنیا منتقل می‌کند و نام و برند‌های ایرانی را می‌توانیم از طریق صادرات به جهان معرفی کنیم و تجارت به عنوان یک نیروی پیش رو در بحث تولید مطرح است باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد و به عنوان نیروی محرکه بخش تولید باید به آن نگاه شود.

وی با اشاره به نزدیک بودن ایام عید نوروز تأکید کرد: صداوسیما همیشه در کنار ستاد تنظیم بازار شب عید حضور داشته و این برای ما خیلی مهم است، زیرا صداوسیما با نشان دادن انبار‌ها و فروشگاه‌های مملو از جنس و کالا این اطمینان خاطر را به مردم می‌دهند چرا که مرجعیت رسانه ملی برای مردم ثابت شده است.
انتهای پیام
captcha