اقدامات قرارگاه‌های جهادی مبارزه با کرونا در 30 استان کشور
کد خبر: 3883268
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۲
پرنیان تشریح کرد:

اقدامات قرارگاه‌های جهادی مبارزه با کرونا در 30 استان کشور

مسئول قرارگاه مبارزه با کرونای سازمان بسیج دانشجویی از فعالیت صدها نیروی داوطلب و جهادی در سراسر کشور برای مبارزه با ویروس کرونا خبر داد و اظهار کرد: در هر استان، دبیرخانه قرارگاه جهادی مبارزه با کرونا تشکیل شده است که به اقدامات متنوعی همچون تولید محتوا برای فضای مجازی، راه‌اندازی کارگاه تولید ماسک و لوازم ضدعفونی، برپایی ایستگاه سلامت و ... اقدام کرده‌اند.

فعالیت قرارگاه جهادی مبارزه کرونا در 30 استان / از تولید محتوای مجازی تا برپایی ایستگاه سلامتمحدثه پرنیان، مسئول قرارگاه مبارزه با کرونای سازمان بسیج دانشجویی، در گفت‌وگو با ایکنا، اظهار کرد: با همت دانشجویان بسیجی و جهادی و جوانان دغدغه‌مند در مسائل اجتماعی، دبیرخانه قرارگاه مبارزه با کرونای سازمان بسیج دانشجویی در همه استان‌های کشور شکل گرفته است، در هر دبیرخانه نیز هفت کمیته شکل گرفته که متناظر با کمیته‌‌های کشوری به فعالیت می‌پردازند.

وی افزود: کمیته «تولید محتوا» تا کنون در 30 استان در هماهنگی با علوم پزشکی استان خود، وارد عرصه تولید محتوای پوستر، اینفوگرافیک، موشن‌گرافی و ... شده‌اند که در پایگاه اینترنتی جهادگران و فضای مجازی به اشتراک گذاشته می‌شود. همچنین بخش دیگری از کار تولید محتوا مربوط به مصاحبه متخصصان سلامت است که به فرایند آگاهی‌بخشی عمومی برای مبارزه با کرونا کمک می‌کند.

پرنیان ادامه داد: کمیته «اقدام مستقیم» با اعلام فراخوان برای جذب نیروهای تخصصی پزشک، پرستار و بهیار، نیروهایی آموزش دیده را در استان‌های مختلف گرد هم آورده است که برای خدمت به بیمارستان‌های آن استان اعزام می‌شوند و با روحیه جهادی به ارائه خدمت می‌پردازند. دانشجویان پرستاری نیز که آمادگی فعالیت جهادی داشته باشند، به مراکز پاسخگویی تلفنی معرفی می‌شوند تا به سؤالات مردم درباره کرونا پاسخ دهند. تاکنون 600 نیروی جهادگر در استان‌های مختلف به این اقدام مشغول شده‌اند.

مسئول قرارگاه مبارزه با کرونای سازمان بسیج دانشجویی اظهار کرد: بخشی دیگر از فعالیت کمیته «اقدام مستقیم» استفاده از نیروهای عمومی و غیرمتخصص است که داوطلب فعالیت جهادی هستند، این افراد در کارگاه‌هایی مورد آموزش قرار می‌گیرند و سپس به آموزش‌های عمومی، افزایش آگاهی و اطمینان‌بخشی به مردم اقدام می‌کنند. در همین راستا، در 15 استان کشور، 50 ایستگاه سلامت با حضور 500 نیروی جهادی در سطح شهرها برپا شده است.

وی در ادامه گفت: در 10 استان کشور کارگاه تولید ماسک به همت نیروهای جهادی برپا شده است که به طور میانگین روزانه پنج هزار ماسک در آن‌ها تولید می‌شود. حدود 15 استان به برپایی کارگاه تولید مواد شوینده و ضدعفونی اقدام کرده‌اند.

پرنیان اضافه کرد: کمیته «مطالبه‌گری»، مطالبه‌گری و پرسشگری از نهادهای مسئول در زمینه کرونا را محور کار خود قرار داده است و نیروهای جهادی در 15 استان درگیر این فعالیت شده‌اند و نظارت بر پدیده احتکار را در پیش گرفته‌اند، همچنین کمیته «رسانه» به مخابره اخبار فعالیت‌ نیروهای جهادی سلامت، کمیته «ارتباطات» به هماهنگی میان دستگاه‌های مختلف کشوری و کمیته «حل مسئله و ریشه‌یابی» نیز به بررسی موضوعات علمی و طرح‌های پیشنهادی پزشکی در زمینه مقابله با کرونا اقدام می‌کند.

وی در پایان یادآوری کرد: طی تفاهم‌نامه‌ای که با وزیر بهداشت امضا شد، مصوبات قرارگاه مبارزه با کرونای سازمان بسیج دانشجویی، از حمایت این وزارتخانه برخوردار است و دکتر مهتدی، به نمایندگی از این وزارتخانه در جلسات قرارگاه مرکزی حضور پیدا می‌کنند.

انتهای پیام
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
مهندس محمد شرافت عضو هیات مدیره شبکه خانه خیرین ایران
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۸/۱۲/۲۷ - ۰۸:۵۷
0
0
سلام علیکم
سازمان جهانی بهد اشت WHO پیشهاد کمک به صندوق بیماری کرونا باکمک کمپانی جهانی در سطح جهان انجام گردد
پیشنهاد تشکیل وکمک (صندوق جهانی اسلام) مردمی ومردم نهاد در حمایت از آسیب دیدگان در سراسر جهان ب زیر نظر ( ستاد ملی کرونا در هر کشور ) انجام شود
captcha