نامه جمعی از شاعران استان قم به رئیس قوه قضائیه
کد خبر: 3883707
تاریخ انتشار : ۱۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۴

نامه جمعی از شاعران استان قم به رئیس قوه قضائیه

جمعی از شاعران استان قم طی نامه‌ای به آیت‌الله رئیسی رئیس قوه قضائیه خواهان برخورد قانونی با شاعران هتاک به مردم قم شدند.

به گزارش ایکنا، به نقل از فارس، جمعی از شاعران استان قم طی نامه‌ای از آیت‌الله رئیسی رئیس قوه قضائیه خواهان برخورد قانونی با شاعران هتاک به مردم قم شدند.

متن این نامه در ادامه منتشر می‌شود:

امام رضا علیه السلام

إنَّ لِلْجَنَّةِ ثَمَانِیةَ أبْوَابٍ وَ لِأهْلِ قُمْ وَاحِدٌ مِنْهَا فَطُوبَی لَهُمْ ثُمَّ طُوبی لَهُمْ ثُمَّ طُوبی لَهُمْ
بهشت هشت دَر دارد که اهل قم یکی از آن درهای هشت گانه را در اختیار دارند؛ خوشا به حال آن‌ها، خوشا به حال آن‌ها، خوشا به حال آن‌ها.

ریاست محترم قوه‌ قضائیه
سلام علیکم

همانطور که مستحضرید شهر قم از آغاز اسلام مورد توجه ائمه اطهار علیهم السلام ‌بوده و این شهر به عنوان حرم و پناهگاه اهل بیت شمرده شده است.‌ در زبان ائمه اطهار ‌علیهم السلام به شهر قم، آشیانه آل محمد و مأوای فاطمیون و جایگاه شیعیان ایشان اطلاق شده است و در روایتی اهل قم انصار و یاوران اهل بیت علیهم السلام خوانده شده‎اند.

امروز نیز شهر مقدس قم بسان ستاره‎ای درخشان در آسمان تشیع می‎درخشد و در هیچ جای دنیا شهری به این ویژگی وجود ندارد. وجود باثمر هزاران عالم و دانشمند تراز اول شیعی، حوزه علمیه عظیم، گسترده و پربار برای بسط و گسترش علوم مختلف شیعی، توجه هر ساله میلیون‎ها عاشق اهل بیت  علیهم السلام از اقصی نقاط جهان به این شهر، برگزاری مراسم مذهبی ناب شیعی، این شهر را به قلب تپنده جهان تشیع در دنیا تبدیل کرده است. هم چنین قیام خونین ۱۹ دی سال ۱۳۵۶ که طلیعه‌ی انقلاب باشکوه اسلامی بود، جایگاه قم در انقلاب اسلامی را برهمگان واضح و مبرهن کرده است؛ چنانکه مردمان این دیار بارها از سوی امام خمینی و رهبر معظم انقلاب مورد تمجید قرار گرفته‌اند.

متأسفانه از آنجایی که اولین شهری که در ایران شیوع ویروس منحوس کرونا در آن اعلام شد شهر مقدس قم بود، در این مدت که مردم صبور و دردکشیده‌ این شهر با این بیماری واگیردار دست و پنجه نرم می‌کنند و هر روز شاهد ابتلا یا فوت عزیزان، دوستان و آشنایان خود هستند، عده‌ای به جای آن که با پیام‌های امیدوارکننده تسکین دردهای مردمان قم باشند، با انواع و اقسام جملات ناراحت‌کننده و تمسخرآمیز، مردم قم را مورد هجمه قرار می‌دهند.

در این میان عده‌ای از شاعران کشور نیز به سرایش اشعار سخیفی علیه مردم این شهر انقلابی اقدام کرده‌اند و گناه شیوع این بیماری را به گردن آن‌ها انداخته‌اند.

جناب آیت‌الله رییسی!
ضمن خداقوت به شما برای اهتمامتان به بسط عدالت در جامعه، ما شاعران قمی به نمایندگی از مردم قم خواستار برخورد قانونی دستگاه محترم قضا با توهین کنندگان به شهر خون و قیام مخصوصا آن‌هایی که از ابزار تاثیرگذار شعر در این بی‌حرمتی استفاده می‌کنند، هستیم.

جمعی از شاعران استان قم: محمد غفاری، محمدجواد الهی‌پور، رضا یزدانی، سیدمحمد بابامیری، حسن خسروی وقار، حسین عباسپور، سیدعلی‌محمد نقیب، فاطمه زاهدمقدم، امیرحسین خوشرو، سیدمحمدجواد میرصفی، محمدمهدی خانمحمدی، حسین مودب، فاطمه سادات موسوی، سیدمحمد بهشتی، سایه رحیمیان نعیم، محمد متین کریمی، سمیه خردمند، طاهره سادات ملکی، حسین صادقی، زهرا سلیمی، نرجس حسین‌پور، محمد جواد قیاسی، حسن معارف‌وند، اعظم معارف‌وند، فائزه امجدیان، حسین احمدی کلام، فائزه راستگو، سید مصطفی فاطمی، یوسف رحیمی، آرزو ارجمند، سید محمدعلی علوی، حسین فیض اخلاقی، عباس همتی، روح‌الله گائینی، علی اصغر شیری، احمدجواد نوآبادی، نرگس میرفیضی، محمدحسین مهدویان، عاطفه جوشقانیان، سمانه خلف‌زاده، سیدمحمدحسین آل‌مجتبی، نعیمه وافی، فاطمه معصومه شریف،راضیه جبه‌داری، عاطفه خرمی، مریم فردی، حامد اهور، زهراسادات هاشمی، حامد حجتی، مریم سقلاطونی، هادی قاسمی.

انتهای پیام
captcha