استقبال قاریان از مسابقه «امید»
کد خبر: 3883708
تاریخ انتشار : ۱۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۸

استقبال قاریان از مسابقه «امید»

داوری آثار دریافت شده مسابقه امید از روز گذشته آغاز شده و نتایج آن ۲۰ اسفندماه اعلام می‌شود.

استقبال قاریان از مسابقه قرآنی امید / اعلام نتایج در ۲۰ اسفند

به گزارش ایکنا، در پی شیوع ویروس کرونا در سراسر کشور و لغو رویدادهای اجتماعی و فرهنگی، بسیاری از فعالیت‌های قرآنی نیز لغو شده است. در ادامه با توجه به توصیه‌های وزارت بهداشت به مردم برای ماندن در خانه، یکی از پیشکسوتان قرآنی کشورمان اقدام به راه‌اندازی مسابقه قرآنی «امید» کرده است تا از این طریق فعالیت‌های قرآنی جریان داشته باشد.

مرحله اول مسابقه قرآنی امید که به ابتکار احمد ابوالقاسمی، قاری بین‌المللی و از اساتید پیشکسوت کشورمان، راه‌اندازی شده است پایان یافت تا این‌ مسابقه که در بستر فضای مجازی برگزار می‌شود، وارد فاز داوری شود.

بر اساس این‌ گزارش تا روز گذشته که آخرین مهلت ارسال اثر بوده است، ۵۷۶ نفر فایل‌های صوتی تلاوت‌شان را برای حضور در این مسابقه ارسال کرده‌اند. داوری این‌ رقابت نیز که بر عهده احمد ابوالقاسمی است، از روز گذشته آغاز شده و تا سه‌شنبه، ۲۰ اسفندماه ادامه خواهد داشت.

در این رقابت که به صورت فرازخوانی طراحی شده است، هر کدام از علاقه‌مندان آیه ۱۸۶ سوره مبارکه بقره واقع در صفحه ۲۸ قرآن را تلاوت کرده‌ «وَإِذَا سَأَلَكَ عِبَادِي عَنِّي فَإِنِّي قَرِيبٌ أُجِيبُ دَعْوَةَ الدَّاعِ إِذَا دَعَانِ فَلْيَسْتَجِيبُوا لِي وَلْيُؤْمِنُوا بِي لَعَلَّهُمْ يَرْشُدُونَ؛ و هرگاه بندگان من از تو در باره من بپرسند [بگو] من نزديكم و دعاى دعاكننده را به هنگامى كه مرا بخواند اجابت مى‌كنم پس [آنان] بايد فرمان مرا گردن نهند و به من ايمان آورند باشد كه راه يابند» و از طریق شبکه‌های اجتماعی در اختیار برگزارکننده قرار داده‌اند.

از جمله جوایز این مسابقه که در دو مرحله مقدماتی و نهایی برگزار می‌شود، می‌توان به ۳۲ نفر اول مرحله مقدماتی هر کدام ۵۰۰ هزار ریال و چهار نفر اول هر کدام هفت میلیون ریال اشاره کرد. تمامی کارهای اجرایی و تامین جوایز این مسابقه را احمد ابوالقاسمی تقبل کرده و هیچ نهاد و سازمانی در آن همکاری ندارد.

همچنین ثواب تلاوت‌های این مسابقه به تمامی بیماران به خصوص بیماران مبتلا به کرونا هدیه می‌شود.

انتهای پیام
captcha