رهایی زندانی محکوم‌به قصاص در آستانه ولادت حضرت علی (ع)
کد خبر: 3883881
تاریخ انتشار : ۱۸ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۰

رهایی زندانی محکوم‌به قصاص در آستانه ولادت حضرت علی (ع)

رئیس شوراهای حل اختلاف استان هرمزگان با اعلام صلح و سازش در یک فقره پرونده قتل عمد، از رهایی زندانی محکوم‌به قصاص پس از تحمل ۸ سال حبس در آستانه ولادت حضرت علی (ع) خبر داد.

به گزارش ایکنا از هرمزگان و به نقل از روابط عمومی دادگستری استان، مظفر حمزه‌ئی، معاون قضائی رئیس‌کل دادگستری و رئیس شوراهای حل اختلاف هرمزگان اظهار کرد: در آستانه میلاد باسعادت اسوه عدالت و جوانمردی، امیرالمؤمنین حضرت علی (ع)، با تلاش اعضای شورای حل اختلاف ویژه زندان مرکزی بندرعباس، یک فقره پرونده قتل عمد، منجر به صلح و سازش شد و زندانی محکوم‌به قصاص پس از تحمل ۸ سال حبس از مجازات رهایی یافت.

وی در خصوص جزئیات این پرونده تصریح کرد: در سال 89 پرونده‌ای با موضوع قتل عمد در یکی از شعب کیفری استان مطرح و پس از طی مراحل رسیدگی منجر به صدور حکم قصاص شد. در پی صدور این حکم، اعضای شورای حل اختلاف ویژه زندان مرکزی بندرعباس بر اساس وظیفه ذاتی خود بلافاصله و در راستای نهادینه کردن فرهنگ صلح و سازش، تلاش‌های بی‌وقفه خود را آغاز کردند و پس از برگزاری چندین جلسه با حضور اولیاء دم، خوشبختانه این کوشش‌ها به بار نشست و منجر به جلب رضایت برای این جوان ۳۲ ساله شد.

رئیس شوراهای حل اختلاف هرمزگان در پایان افزود: با رویکرد جدید دستگاه قضائی و تأکیدات ریاست قوه قضائیه در خصوص لزوم ارجاع پرونده‌های با قابلیت صلح و سازش به شوراهای حل اختلاف، خوشبختانه این مجموعه به موفقیت‌های مهمی در این عرصه دست یافته است.

انتهای پیام
captcha