فرصت را برای توصیه مردم به انس با قرآن غنیمت شمارید
کد خبر: 3884072
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۰ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۹
یادداشت /

فرصت را برای توصیه مردم به انس با قرآن غنیمت شمارید

یکی از فعالان قرآنی وضعیت به وجود آمده، تعطیلی فعالیت‌های اجتماعی و خانه‌نشین شدن بسیاری از مردم را بهترین فرصت برای پرداختن به امور دینی به ویژه حفظ قرآن برشمرد و گفت: می‌توان با بسیج امکانات و عزم و اراده انقلابی برای حفظ قرآن گام مؤثری برداشت.

فرصت را برای توصیه مردم به انس با قرآن غنیمت شمارید

به گزارش ایکنا، یکی از فعالان قرآنی در یادداشتی ضمن گلایه از کم‌توجهی به امور دینی و قرآنی در توصیه‌های کارشناسان برای پر کردن اوقات فراغت پیش آمده، بر شکل‌گیری بهترین موقعیت برای پرداخت به حفظ قرآن تأکید کرده است. وی در بخشی از یادداشت خود به تعطیل شدن بسیاری از فعالیت‌های قرآنی در پی شیوع ویروس کرونا اشاره کرده و پیشنهاد داده است تا هزینه‌های برنامه‌های قرآنی تعطیل شده به امر حفظ قرآن کریم اختصاص یابد. متن کامل این یادداشت در ادامه آمده است.

«بسم الله الرحمن الرحیم
وَ نُنَزِّلُ مِنَ الْقُرْآنِ ما هُوَ شِفاءٌ وَ رَحْمَةٌ لِلْمُؤْمِنِينَ ...

محضر سروران ارجمند، مدیران، دست‌اندرکاران و فعالان معزّز امور قرآنی ایّدهم الله

با احترام و تبریک میلاد پدر معصوم امت حضرت امیرالمومنین امام علی علیه‌السلام و آرزوی سلامتی برای ملت شریف ایران اسلامی و سایر ملت‌ها در مواجهه با مشکل بیماری اخیر؛ جسارتاً نکته‌ای را از باب یادآوری و تذکار به محضرتان عرض می‌کنم و امیدوارم مورد عنایت قرار گیرد.

مستحضرید که توصیه اکید مسئولان و کارشناسان بهداشت و سلامت به قاطبه مردم برای مقابله با کرونا، ماندن در خانه و عدم خروج از منزل به‌ منظور قطع زنجیره همه‌گیری ویروس است. به نظر می‌رسد این روزها و ساعات وافر خانه‌نشینی ناخواسته، خود به فرصتی بی‌بدیل برای مردم جهت پرداختن به امور مورد علاقه‌ای که به‌ خاطر سبک زندگی امروزی جبراً از اولویت‌شان خارج شده، تبدیل شده است.

در گفت‌وگوهای تلویزیونی این روزها می‌دیدم کارشناسان مختلف برای استفاده مردم از فرصت پیش‌آمده حضور در خانه، آنان را به امور متنوعی همانند: موسیقی، کتابخوانی، ورزش، فیلم، آموزش دروس و مهارت‌ها، زبان‌آموزی، یادگیری آشپزی، دیدن فیلم، انجام بازی‌های خانگی و .... تشویق و سفارش می‌کردند.

از یک طرف، اصل این فرصت‌شناسی از سوی برخی از فعالان فرهنگی قابل تحسین است، اما از سوی دیگر آن‌چه که موجب افسوس و تأثر می‌شود، اولاً عنایت کم و ناکافی به امور دینی و معنویات است و ثانیاً به‌طور خاص، جای خالی توجه‌ دادن مخاطبان به انس با قرآن سراسر شفا و رحمت، در میان توصیه‌های اکثر کارشناسان کاملاً ملموس است.

ای کاش در این روزها که آمادگی ذهنی و توجه قلبی مردم را بدخواهان و دشمنان، آماج شایعه و دروغ و نفرت‌پراکنی کرده و آرامش روانی جامعه را به مخاطره انداخته‌اند، و یا عده‌ای غافل و کج‌سلیقه محتواها و مطالبی سخیف و ضعیف فرهنگی را به خورد خلق‌الله می‌دهند؛ حداقل به قدر دیگران، عده‌ای بودند که فرصت را برای توصیه مردم به حلاوت انس با قرآن و آثار و برکات بی‌شمار روحی، معنوی و حتی مادی آن، غنیمت می‌شمردند.

اما پیشنهاد؛ به‌ نظر می‌رسد می‌توان در مدت باقیمانده تا انتهای فروردین ۹۹ و با توجه به احتمال طولانی‌تر‌شدن مدت خانه‌نشینی کرونایی، و از طرفی تعطیلی بسیاری از برنامه‌های قرآنی و فرهنگی جمعی و موسمی -که طبعاً صرفه‌جویی‌های مالی و بودجه‌ای را هم در بر داشته است - با اغتنام فرصت و با عزم و اراده انقلابی و اقدام سریع و جهادی جوانان قرآنی، همه ظرفیت‌های قرآنی کشور به‌ویژه شورای معارف سیما و شبکه‌های رادیویی و تلویزیونی قرآن، سازمان‌های تبلیغات اسلامی، اوقاف و دارالقرآن، نهادهای قرآنی حوزه‌های علمیه، معاونت‌ها و مدیریت‌های قرآنی دولتی اعم از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، آموزش و پرورش، علوم و فناوری، بهداشت و درمان، نیروهای مسلح و همچنین تشکل‌ها و مؤسسات قرآنی ـ مردمی و سایر نهادهای مرتبط در این خصوص بسیج شوند و علاوه بر عرضه مجدد تولیدات فاخر قبلی، بسته‌هایی با محتوا و شکل جذاب و هنرمندانه و متناسب با زمان و موضوعات مبتلابه روز با اولویت گسترش فرهنگ انس با قرآن کریم تهیه و تولید نموده و از طرق مختلف، ترجیحا از شبکه‌های پربیننده رسانه ملی و همچنین فضای مجازی به صورتی فراگیر پخش و منتشر نمایند.

از حیث محتوا هم می‌توان با دریافت فوری ایده‌های جدید و مؤثر، موضوعاتی مختلف و متعددی چون حفظ عبارات کوتاه و شعارهای قرآنی مرتبط، حفظ مجموعه آیات و سور منتخب به صورت موضوعی و حتی ترتیبی، معرفی چهره‌ها، کتاب‌ها و مجلات، اپلیکیشن‌ها، فیلم‌ها و انیمیشن‌ها و سایر آثار علمی و هنری مناسب با ذائقه‌های مختلف، بیان نکات جذاب تفسیری، روایی و معرفتی همراه با چاشنی‌های هنری و انگیزشی جذاب مانند مسابقه، ترافیک رایگان و ... با هدف ارتقای عزم ملی برای رشد و تقویت روحیه معنوی و اجتماعی اقشار مختلف مردم را مورد نظر قرار داد.

ضمنا شایسته است در طراحی برنامه‌ها، مناسبت‌های پیش‌رو لحاظ شده و آثار تولیدی به صورتی هدفمند، زمینه‌ساز برنامه‌های تکمیلی ویژه در ماه مبارک رمضان باشد.

انشاءالله خداوند کریم به فکر و قدرت و عزم همه خادمان و دلسوزان و دست‌اندرکاران فرهنگ قرآنی برکت و نفوذ در قلب‌ها عنایت فرماید.

با سپاس و تقدیر از توجه و اهتمام حضرات
التماس دعا
قم / حسین اسدی
سیزدهم رجب، میلاد قرآن ناطق علیه‌ الصلوة والسلام»

انتهای پیام
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
حسین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۸/۱۲/۲۰ - ۱۰:۲۸
0
0
مخاطب این بیانات خود جناب اسدی هستند
ایشان در سه عرصه مهم جامعه المصطفی ، مشاوره آقای اعرافی و مشاور سازمان تبلیغات حضور دارند

خودشون بفرمایند طرحی ارائه دهند تا مردم انس با قرآن بگیرند
captcha