محفل قرآنی در جوار گلزار شهدا / خاطره احمد ابوالقاسمی از عملیات عطش + فیلم
کد خبر: 3884946
تاریخ انتشار : ۲۲ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۳

محفل قرآنی در جوار گلزار شهدا / خاطره احمد ابوالقاسمی از عملیات عطش + فیلم

به مناسبت روز بزرگداشت شهدا، امروز 22 اسفندماه محفل انس با قرآن کریم در جوار گلزار شهدای بهشت زهرا(س) تهران از سوی شبکه قرآن و معارف سیما برگزار شد.

محفل قرآنی در جوار گلزار شهدا / خاطره احمد ابوالقاسمی از عملیات عطش + فیلمبه گزارش ایکنا؛ محفل انس با قرآن کریم در جوار گلزار شهدا به مناسبت 22 اسفندماه، روز بزرگداشت شهدا از سوی شبکه قرآن و معارف سیما برگزار شد.

این محفل که به صورت زنده از آنتن شبکه قرآن و معارف سیما پخش شد به دلیل شیوع کروناویروس، بدون حضور مستمعان برپا شد.

شبکه قرآن سیما در این روزهایی که وزارت بهداشت خواستار شده تا هیچ‌گونه تجمعی صورت نگیرد، اقدام به پخش زنده از مکان‌های معنوی و بقاع متبرکه می‌کند تا چشمان مخاطبان خود را میهمان حضور در این اماکن مقدس کند.

به گزارش ایکنا، احمد ابوالقاسمی، قاری بین‌المللی کشورمان نیز در این محفل حضور یافت و از حفظ به تلاوت آیات 169 تا 175 سوره مبارکه آل عمران پرداخت که در این آیات، موقعیت والای شهدا بیان می‌شود.

در فیلم زیر این تلاوت زیبا را می‌شنوید.

همچنین در این برنامه سیدرضا نواب، مجری شبکه قرآن و معارف سیما از این قاری بین‌المللی درباره دوران هشت سال دفاع مقدس و جانبازی‌اش پرسید. وی گفت: جانبازان واقعی آنانی هستند که صدمات جسمی زیادی بر پیکرشان وارد شد و در آسایشگاه‌ها به سر می‌برند و ما واقعا شرمنده آنان هستیم.

ابوالقاسمی در ادامه از خاطرات و دوستان شهیدش در عملیات بیت‌المقدس هفت در منطقه شلمچه به تاریخ 23 خردادماه 67 که به دلیل محاصره و وضعیت سخت و نرسیدن آب به این شهیدان بزرگوار، این عملیات به نام عطش شناخته می‌شود، نام برد.

در فیلم زیر به این موضوع اشاره می‌شود.

 

انتهای پیام
captcha