از صفر شدن مبتلایان در چین تا بسته‌شدن 40 ایستگاه مترو در لندن
کد خبر: 3886479
تاریخ انتشار : ۲۹ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۵
نوآمدهای جهانی ویروس مرگبار قرن/

از صفر شدن مبتلایان در چین تا بسته‌شدن 40 ایستگاه مترو در لندن

صفر شدن مبتلایان به کرونا در چین، آزمایش نخستین واکسن کرونا، آغاز آزمایش بالینی داروی کرونا در انگلیس و ورود کرونا به بانک جهانی مهم‌ترین تازه‌های کرونایی در جهان طی 24 ساعت گذشته است.

از صفر شدن مبتلایان در چین تا بسته شدن 40 ایستگاه مترو در لندنبه گزارش ایکنا، کمیسیون ملی بهداشت چین امروز پنجشنبه ،29 اسفندماه، از صفر شدن آمار ابتلا به کرونا در این کشور خبرداد.

با این حال مقامات بهداشتی چین اعلام کردند در ۲۴ ساعت گذشته ۳۴ مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا که از خارج به چین سفر کرده اند (وارداتی) شناسایی و ثبت شده است.

براساس این گزارش شمار مبتلایان به کرونا در چین به ۸۰ هزار و ۹۲۸ نفر رسیده است در حالی که آمار جان باختگان در این کشور نیز با ثبت ۸ مورد جدید در ۲۴ ساعت گذشته به سه هزار و ۲۴۵ تن رسیده است.

کمیسیون ملی بهداشت چین همچنین اعلام کرد: با ترخیص ۸۱۹ تن از بیماران در ۲۴ ساعت گذشته، شمار افراد بهبود یافته در چین هم به ۷۰ هزار و ۴۲۰ تن افزایش یافته است.

بسته شدن 40 ایستگاه مترو در لندن

اداره حمل و نقل لندن از بسته شدن 40 ایستگاه مترو و کم شدن کار اتوبوس‌های عمومی به منظور ممانعت از شیوع ویروس کرونا خبرداد.

این تصمیم بعد از کاهش آمار استفاده کنندگان از وسایل نقلیه عمومی گرفته شده است.

این درحالی است که آمار مبتلایان به کرونا در انگلستان به سه هزار نفر رسیده است و بیش از 100 نفر از مبتلایان جان باخته‌اند.

موافقت آمریکا با تعلیق برخی تحریم‌های ایران

«تدروس آدهانوم گبریسوس» مدیر سازمان جهانی بهداشت در گفت‌و‌گو با به شبکه لبنانی «المیادین» گفت، با «مایک پامپئو» وزیر خارجه آمریکا درباره حمایت از ایران و تسهیل اقدامات بانکی در زمان اضطراری صحبت کرده است.

وی در پاسخ به سوال المیادین درباره کمک سازمان جهانی بهداشت برای کم کردن از تبعات «محاصره آمریکا علیه ایران» در سایه انتشار کرونا گفت: تماسی با وزیر خارجه آمریکا داشته‌ام و در این تماس بر ضرورت حمایت از ایران در مقابله با بیماری کرونا تمرکز داشتیم.

آدهانوم ادامه داد: آمریکا با تعلیق برخی تحریم‌ها علیه ایران بویژه تحریم‌های مربوط به تسهیل اقدامات بانکی در موارد فوق‌العاده موافقت کرده است.

ابتلاء رئیس مجلس سنای برزیل به کرونا

رسانه‌های برزیل از مبتلا شدن «داوی آلکولومبر» رئیس مجلس سنای این کشور به ویروس کرونا خبر دادند.

برزیل پیش از این از مرگ دومین نفر در این کشور براثر ابتلاء به کرونا خبر داده بود.

این در حالی است که تا کنون تست کرونای سه نماینده پارلمان برزیل نیز مثبت اعلام شده بود.

ویروس کرونا وارد بانک جهانی شد

دو مورد از ابتلا به ویروس کرونا برای اولین بار در بانک جهانی در واشنگتن به ثبت رسیده است.

«دیوید مالپس» رئیس بانک جهانی در بیانیه‌ای اعلام کرد که دو نفر از کارکنان این بانک به این ویروس خطرناک مبتلا شده‌اند.

به دنبال شیوع ویروس کرونا در آمریکا، بانک جهانی چند روز پیش به کارکنان مراکز خود در واشنگتن توصیه کرده بود که دورکار شوند و کارهای خود را از منازل انجام دهند.

پیشتر سخنگوی بانک جهانی گفته بود که هیچکدام از کارکنان و مشاوران این بانک مبتلا به کرونا نیستند و این نهاد چند جانبه کاملاً عملیاتی است.

پس از مثبت شدن تست کرونای یکی از کارمندان صندوق بین‌المللی پول، این سازمان نیز مجبور شد کارکنان خود را دورکار کند.

آغاز آزمایش بالینی داروی کرونا در انگلیس

یک شرکت داروسازی در انگلیس موفق شد مجوزهای لازم از وزارت بهداشت این کشور برای آزمایش یک داروی جدید روی بیماران مبتلا به این ویروس را کسب کند.

به گزارش روزنامه گاردین، این دارو که از سوی شرکت سینرجن (Synairgen) تهیه و برای آن کد SNG001 انتخاب شده، قرار است از دوشنبه هفته آینده «۴ فروردین ۱۳۹۹» روی یک صد بیمار مبتلا به کرونا که در شرایط وخیمی قرار دارند آزمایش شود.

نخستین مرحله آزمایش این دارو در بیمارستان «ساوت همپتون جنرال» واقع در جنوب انگلیس آغاز خواهد شد و سپس در ۱۰ بیمارستان توزیع خواهد شد.

این داروی استنشاقی تاکنون نرخ بهبود بیماری آسم و بیماری مزمن انسداد ریوی(COPD) در افرادی که دچار عفونت ریه شده‌اند را ارتقا داده است.

پزشکان امیدوارند که دارو جدید ایمنی بدن را افزایش داده و انتشار ویروس کرونا در بدن را متوقف کند..

درخواست شهردار نیویورک از ترامپ برای استقرار ارتش برای مقابله با کرونا

روزنامه واشنگتن پست در گزارشی از ثبت موارد ابتلا به کرونا در تمامی ایالت‌های آمریکا خبر داد.

همچنین بر اساس گزارش وزارت بهداشت آمریکا تا بامداد پنج شنبه ،29 اسفندماه، ۱۴ نفر دیگر از اشخاص مبتلا به ویروس کرونا در این کشور جان خود را از دست داده‌اند.

بدین ترتیب تعداد کل مرگ و میر ناشی از ویروس کرونا در آمریکا به ۱۵۰ نفر رسید.

در همین رابطه «بیل دو بلاسیو» شهردار نیویورک از دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا خواسته است تا برای مقابله با شیوع سریع ویروس کرونا، نیروهای ارتش را در این ایالت مستقر کند.

وی در مصاحبه با سی ان ان تاکید کرد: ترامپ رئیس جمهور آمریکا باید ارتش ایالات متحده را برای مقابله فراگیر با ویروس کرونا بسیج کند. من خواستار تیم پزشکی و حمایت لجستیکی آنها هستم، من نیاز به توانایی آنها برای مقابله با شیوع سریع ویروس کرونا دارم.

ثبت نخستین ابتلا در نیکاراگوئه و سرینگر کشمیر

منابع خبری از ثبت نخستین مورد ابتلا به ویروس کرونا در نیکاراگوئه خبر دادند.

اولین مورد مثبت ویروس کرونا روز چهارشنبه در سرینگر کشمیر گزارش شد. فرد مبتلا اهل خانیار ، سرینگر است که 16 مارس از سفر به خارج برگشته بوده است.

مساجد مسکو تعطیل شدند

«دمیر محی الدینوف» معاون شورای مفتیان روسیه و رئیس دانشگاه اسلامی مسکو از تعطیلی مساجد تا روز دهم ماه آوریل (سه هفته) خبر داد و تأکید کرد که خطر شیوع بیماری کرونا را نباید نادیده گرفت.

وی با بیان اینکه معمولا در گروه ریسک این بیماری، کهنسالان که والدین ما هستند قرار می‌گیرند، خاطرنشان کرد: بیماری کرونا برای افراد دارای بیماری‌های مزمن یا مصونیت ضعیف هم خطرناک است.

 محی الدینوف در ادامه بیانیه نوشت: برای اینکه این گروه از مردم را از مصیبت دور نگه داریم باید تماس‌های اجتماعی خود را کاهش دهیم. هرچقدر تماس‌ها کمتر باشد ویروس شانس کمتری برای آلوده کردن ما دارد. 

آزمایش نخستین واکسن کرونا آغاز شد

سازمان بهداشت جهانی تایید کرده است که آزمایش نخستین واکسن علیه ویروس کووید ۱۹ آغاز شده است.

"تدروس آدهانوم گبریسوس" رئیس سازمان بهداشت جهانی روز چهارشنبه در اظهاراتی گفت: آزمایش نخستین واکسن علیه ویروس کرونا تنها 60 روز پس از گسترش این ویروس آغاز شده است.

وی از دستاورد فوق العاده محققان در سراسر جهان که با یکدیگر متحد شده تا به این واکسن مهم دست یابند، تقدیر و تشکر کرد.

سرریز اجساد در یکی از شهرهای ایتالیا

دولت رُم از ارتش ایتالیا خواست برای کمک به دفن اجساد قربانیان ویروس کرونا در «برگامو» شهری واقع در شمال این کشور، وارد میدان شود.

گفتنی است، آمار قربانیان در این شهر چنان بالا است که مؤسسات کفن و دفن از پس مدیریت اوضاع برنمی‌آیند و اجساد روی زمین مانده اند.

سخنگوی ارتش ایتالیا امروز پنجشنبه تائید کرد که ۱۵ دستگاه کامیون و ۵۰ نیروی نظامی به برگامو اعزام شده‌اند تا اجساد قربانیان را به استان‌های مجاور منتقل کنند.

شمار قربانیان در ایتالیا طی ۲۴ ساعت گذشته با ۴۷۵ نفر افزایش، به ۳ هزار نفر رسیده است.

انتهای پیام
captcha