آشکارگی ایمان عقلانی ایرانیان در مواجهه با کرونا / جهل مقدس بر کشور ما راه نیافت
کد خبر: 3886830
تاریخ انتشار : ۰۴ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۵
حبیبی بیان کرد:

آشکارگی ایمان عقلانی ایرانیان در مواجهه با کرونا / جهل مقدس بر کشور ما راه نیافت

نجفقلی حبیبی موافقت علما، دولت و عموم مردم با تعطیلی مراسم و تجمعات مذهبی را نشانه ایمان متکی بر عقل ایرانیان به شمار آورد و بر اهمیت آن در عصر حاضر تأکید کرد.

به گزارش ایکنا، نجفقلی حبیبی، استاد فلسفه، در خصوص مسائل پیش‌آمده در کشور پیامی را خطاب به مخاطبان این خبرگزاری بیان کرده است که متن آن از نظر می‌گذرد؛

«در این فرصت محدود چند تذکر کوتاه عرض می‌کنم:

یک؛ به آن عده از مؤمنین علاقه‌مند که از بسته شدن حرم‌های مقدس از جمله حضرت مطهر حضرت معصومه(س) که برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا بسته شده است، ناراحت شدند عرض می‌کنم: مسلما شما برای حضور در حرم حضرت امام حسین(ع) یا حرم حضرت علی(ع) یا حرم نبوی(ص) نیز مشتاق‌ هستید ولی چون به هر دلیل نتوانستید آنجا حضور پیدا کنید از دور سلام می‌کنید و دلتان را متوجه آن عتبات مقدس می‌کند. الان هم از حضور در حرم حضرت معصومه(س) که در همسایگی او هستید برای جلوگیری از یک خطر بزرگ محروم شده‌اید. اینجا هم از منزلتان سلام کنید چنانکه به امام حسین(ع) در کربلا سلام می‌کنید.

دو؛ خدای متعال را سپاسگزاریم که ملتمان از ایمان برگرفته از قرآن کریم و تعالیم عالی نبوی و ائمه هدی(ع) برخوردار است. ایمانی متکی بر عقل و سنت عقلانی که پیامبرش بر مبنای روایت نقل شده در کتب صحاح سته اهل سنت فرموده است: هر دردی دوایی دارد. علاوه بر این در کتاب شریف کافی که اول آن با کتاب عقل شروع می‌شود از امام صادق(ع) روایت شده است که هر چیزی دوایی دارد. ملت ما، روحانیت بزرگ ما، دولت ما با چنین اسلامی پرورش یافته است و خدا را شکر که در مسئله ویروس کرونا هم جهل مقدس بر کشور ما راه نیافت. حرم‌ها برای سلامت مردم بسته شد، نماز جمعه و همه تجمع‌های مذهبی تعطیل شد.

مخاطبان عزیز، این امر را در یک حکومت کوچک نشمارند! کافی است همین امروز به هند نگاه کنید که هندوهای متعصب مذهبی در پرتو ایمان متکی بر جهل، مسلمانان را زنده زنده می‌سوزانند. در همین چندوقت گذشته داعش و بوکوحرام که ظاهرا مسلمان بودند مخالفان خود را با فجیع‌ترین روش می‌کشتند. پس این روشن‌بینی علمای دینی ما و دولت ما و عموم مردم مسلمان ما در موافقت با بسته شدن حرم‌های مقدس و نماز جمعه بسیار جای شکر دارد. خدا می‌داند اگر آن جهل مقدس و ایمان کور حاکم می‌شد چه بر سر مردم می‌آمد.

سه؛ این همبستگی ملی که ایجاد شده است و همه مردم به کمک هم آمدند نعمت بزرگی است. ملت ما ان‌شاالله از این مهلکه نیز عبور می‌کند. ما بارها در جریان جنگ تحمیلی که همه جباران دنیا از دشمن بعثی حمایت می‌کردند ملت ما پیروز شد. بارها با همین پشتیبانی همگانی در زلزله‌ها و سیل‌ها پیروز شدیم و دوباره کشورمان را ساختیم. انشاالله این بار هم چنین خواهد شد.»

انتهای پیام
captcha